Ha rendszeresen teszel közzé bejegyzéseket a közösségi média oldalaidon, a potenciális és rendszeres ügyfeleknek lehetőségük van kapcsolatba lépni szállodáddal, és lehetőséged van emlékeztetni őket arra, hogy megéri téged választani. A következetesség és az optimális stratégia révén több foglalást érhetsz el. Hozd létre a legjobb szállodai közösségi média marketing stratégiákat!
Tervezz a szezonalitás körül
Amikor elkezded megtervezni a szálloda közösségi média marketinget, ügyelj a szezonalitásra. A szezonalitás utalhat arra, hogy mit kell közzétenni a különböző ünnepek alapján, és utalhat a szezonon kívüli, közép- és csúcsszezonon alapuló stratégiára is. A tartalma az évszaktól és az elérni kívánt céltól függően változik. Szezonon kívül az évszakon alapuló szállodai közösségi média marketing promóciók vagy speciális tematikus csomagok megosztásával növelheti a foglalások számát. Másrészt a főszezonban közösségi csatornáit használhatja szállodája „helyeként” reklámozására, így az emberek nagyobb valószínűséggel foglalnak korán, hogy ne maradjanak le a következő év főszezonjáról.
A folyamatos fejlesztéshez
A TripAdvisor és a Google nemcsak a foglalások növelésének hatékony eszközei, hanem kulcsfontosságúak ahhoz is, hogy fontos ismereteket szerezzenek arról, hol érdeklődnek szállodád iránt a legjobban, vagy hol teljesít rosszabbul szállodai közösségi média marketinged. Használd a közösségi hálózatokon tanultakat a szállodai élmény javítására. Ügyelj arra, hogy minden véleményre válaszolj, legyen az pozitív és negatív is, hogy a felhasználók azt érezhessék, hogy a szálloda törődik követői szavaival. A legfontosabb, hogy ha remek értékelést kapsz a TripAdvisoron, oszd meg követőiddel, mert a pozitív véleményeknél nincs jobb tartalom a szállodai közösségi média marketing számára.
Hozz létre egy emberi kapcsolatot
Használd csatornáid arra, hogy arcot adj szállodádnak. Vagyis teremts emberi kapcsolatot, hogy a potenciális vendégek tudják, ki áll a csapatod mögött. Hetente egyszer emelj ki egy munkatársat a különböző oldalaidon. Lépj kapcsolatba a vendégekkel tombolák, versenyek, szavazások kitöltésével és visszajelzések kérésével. Szeretnének a vendégek több képet látni a szállodai szobákról, a szállodából felkereshető úti célokról vagy éttermi tippeket? Ha a követőidet bevonod az üzenetküldésbe a szállodai közösségi média marketingeden keresztül, jobban befektetnek abba, hogy továbbra is fenntartsák kapcsolatukat a szállodáddal. Osztd meg szállodád oldalán a vendégek által közzétett képeket.
A Facebook, bár az évezredek óta kiment a divatból, továbbra is a szállodai közösségi média marketingjének fontos csatornája, mert nincsenek korlátok a szavak vagy a videó méretét illetően. Továbbá, most, hogy az Instagram és a Facebook összeolvadt, fizetős kampányokat hozhatsz létre, és reklámozhatod azokat mindkét csatorna között. Használj képeket a szálloda belső és külső képeiről, tegyen közzé történeteket, élő videókat, különleges ajánlatokat és promóciókat a Facebookon. Bátorítsd a vendégeket, hogy helyezzenek el helycímkéket, vagy jelöljék meg szállodád fotóikon és videóikon jutalomért cserébe, így fokozva az elköteleződést. Versenyeket is indíthatsz a vendégek interakciójának fenntartása érdekében.
Az Instagram kétségtelenül napjaink egyik legfontosabb csatornája. Használhatod kérdések megválaszolására, újbóli bejegyzésekre, frissítések küldésére a szállodával kapcsolatban, és kiemelhetsz néhány kiemelni kívánt elemet, például kedvezményeket, ajánlatokat, szavazásokat és más kulisszák mögötti videókat. Létre tudsz hozni egy egyedi hashtaget szállodád számára, vagy egyedi feliratokat, hiszen nem mindig a kép számít. Ügyelj arra, hogy legyen üzleti a szállodád fiókja, hogy nagyobb közönséget érhess el szállodai közösségi média marketingeddel.
YouTube
A YouTube-nak havi 2 milliárd felhasználója van, és a Google után a második legnagyobb keresőmotor. A szállodai közösségi média marketing stratégiád nem teljes a YouTube nélkül. A YouTube segítségével irányíthatod a forgalmat a közösségiv oldalaidra, és elérheted a potenciális vendégeket videobemutatók, beszámolók, timelapse videók vagy akár egy különleges szállodai zenei mix közzétételével. Ez egy kulcsfontosságú eszköz a kínált kényelmi szolgáltatások és szolgáltatások jobb átéléséhez, és izgalmat kelt a szállodai élményben.
A szállodai közösségimédia marketing az egyik leghatékonyabb eszköz arra, hogy forgalmat terelj webhelyeidre, ezért ügyelj arra, hogy a javadra használd. Használd emberi kapcsolat létrehozására és rendszeres interakcióra a vendégekkel. Fontos, hogy jó minőségű tartalmat használj.