Marketing ügynökség szállodámnak - kell, vagy nem?
Még ha rendelkezel is egy tehetséges saját marketingcsapattal, az egyre intenzívebb versenyben nem biztos, hogy elegendő kapacitásuk van a szállodamarketing összes aspektusának kezelésére. A keresőoptimalizálás például egy olyan speciális szaktudást igényel, mely még sok hotel marketing ügynökség esetében sincs meg, vagy nem elegendő, egy szálloda saját marketingese soha nem mélyülhet el annyira a SEO-ban mint egy professzionális SEO tanácsadó egy ügynökségnél.
De az is lehet, hogy egyáltalán nem szeretnél saját magad foglalkozni a marketinggel, és inkább teljes mértékben kiszerveznéd azt valakinek, mint sok más hotel is. Ez az utóbbi megoldás nem véletlenül népszerű, hiszen temérdek időt és egyéb erőforrást is felszabadít, amiket szállodádra fordíthatsz.
Pontosan ezt nyújtja egy szálloda online marketing ügynökség, ez a cikk azonban nem csak azoknak szól, akiknek nincs saját marketingcsapatuk.
Szálloda marketingben jártás hotel marketing ügynökséget keresel? Kattints ide!
Ha szétnézel az interneten, rögtön látod majd, hogy temérdek opció közül választhatsz – de mire érdemes odafigyelni ilyenkor? Számos mondvacsinált marketinges a csillagokat is odaígéri az ügyfeleinek, aztán faképnél hagyja őket az első bedőlt kampány kellős közepén.
Ha szeretnéd kiválasztani a saját szállodád számára legmegfelelőbb ügynökséget, akkor néhány kritikus fontosságú kérdést kell feltenned velük kapcsolatban, mielőtt meghoznád a döntésedet. Nézzük meg, hogy mik ezek:
„Ez a hotel marketing ügynökség a legjobb partner az üzleti- és marketingcéljaink eléréséhez?”
Minden marketingügynökségnek megvannak a maga specializációi és egyedi stratégiái. Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a befektetésedből, akkor olyat kell válassz, amelyik segít majd elérni a céljaidat.
A legtöbb szálloda több szobafoglalást és nagyobb bevételt szeretne elkönyvelni. Másodlagos célok lehetnek például egy nagyobb közönség elérése, a márka köré épülő közösség megerősítése, illetve a webhelyforgalom fellendítése – ezek persze szintén több foglaláshoz vezetnek majd.
Egy jó ügynökség persze nem csak marketing, hanem üzleti céljaidat is segít majd elérni. Ezért fontos, hogy olyan partnert válassz, amelynek kellő tapasztalata van más vendéglátóipari ügyfelekkel, és pontosan tudja, hogy mire van szüksége manapság egy szállodának a sikerek érdekében. Marketing stratégiája nem csak ad-hoc (csináljunk több Instagram posztot, csináljunk Facebook hirdetést stb.).
„Ez a marketing ügynökség szállodákra specializálódott?”
Sok ügynökség előszeretettel reklámozza magát úgy, hogy bármilyen ügyfelet elvállalnak, érdemes inkább azokra szűkíteni a listát, akiknek több szállodai ügyfele is van vagy volt már, és kellő tapasztalatot gyűjtöttek ezen a területen.
Az ilyen ügynökségek ismerik a vendéglátóipar és turizmus egyéni kihívásait és piaci lehetőségeit. Tisztában vannak a legújabb trendekkel, ismerik a szállodák általános célközönségét és kifejezetten hotelekre kiélezett stratégiákkal képesek előállni (illetve kivitelezni azokat).
Pontosan tudják tehát, hogy milyen technikákat érdemes – és milyeneket nem – alkalmazni egy szállodai ügyféllel.
Ismerd meg a Hotelmentőket! Egy szállodai szakemberekből álló társaság, aki segítenek fellendíteni vendégforgalmadat, növelik nyereségességhedet. Kattints IDE!
„Ez a marketing ügynökség alaposan megérti az üzleti modellünket és céljainkat?”
Egy marketing ügynökségnek értenie kell, hogy milyen üzleti modellel dolgozik szállodád, és milyen célokat tűztél ki létesítményed elé. Csak így készíthetnek egyedi stratégiát számodra.
Sok szállodai ügyfél bánta már meg, hogy olyan ügynökségekkel és szabadúszókkal állt össze, akik képtelenek voltak értelmezni az alapkoncepciójukat – ez pedig gyakran csak pénzkidobáshoz vezet.
Egy jó marketingügynökség kellő időt szakít majd arra, hogy alaposan megismerje szállodádat, célközönségedet, és hogy mi tesz egyedivé a versenytársaiddal szemben, mielőtt egyáltalán elkezdene a stratégián gondolkodni. Csak így biztosítható, hogy ez a stratégia pontosan illeszkedjen marketinges és céges igényeidhez és ideális vendégeid elvárásaihoz.
„Milyen eredményeket ért el ez a marketing ügynökség hasonló szállodák számára?”
Egy jó marketing ügynökséget többek között korábbi eredményeiről lehet felismerni. Mielőtt bárkivel szerződést kötnél, kérj hasonló ügyfelekkel készített esettanulmányokat, amelyek bebizonyítják, hogy mikre képesek valójában.
Érdemes alaposan elemezni ezeket az adatokat. Ha például egy ügynökség a szolgáltatásaik megtérüléséről beszél, akkor ellenőrizd, hogy a saját díjaikat is beleszámolták-e ezekbe a kimutatásokba, különben nem ténylegesen valós adatokat látsz majd.
Szintén fontos, hogy egy ügynökség referenciákat is tudjon nyújtani más szállodáktól, amelyekkel már együtt dolgoztak. Ha nem hajlandók ilyeneket felmutatni, akkor érdemes lesz óvatosnak lenned velük.
„Hogyan prezentálja ez a marketing ügynökség az eredményeiket?”
A hotel marketing ügynökség által elért eredmények átvizsgálása mellett arra is figyelj oda, hogy hogyan mérik és mutatják be ezeket az adatokat. Egy jó ügynökség jól definiált, egyértelmű mutatókat követ, és átlátható jelentéseket készít ezekről, amelyek megmutatják, hogy tevékenységeik miként járultak hozzá egy ügyfél sikereihez. Fontos, hogy átlátszóak legyenek az eredményekkel kapcsolatban, illetve, hogy hogyan érték el őket.
Sok ügynökség például havi rendszerességgel készít jelentéseket az előre megbeszélt mutatókról, míg mások egy online felületet biztosítanak az adatok eléréséhez. Egyik sem feltétlenül jobb, mint a másik – neked kell eldöntened, hogy mire van szükséged.
Hotel marketing tanácsadásra van szükséged? Kérd ajánlatunkat most! Kattints IDE!
„Hogyan tudná támogatni ez a marketing ügynökség saját marketingeseink munkáját?”
Ha már van saját marketingcsapatod, akkor fontos olyan hotel marketing ügynökséget találni, ami hatékonyan képes támogatni kollégáid munkáját. Egy jó marketingpartner képes rugalmasan együttműködni saját alkalmazottjaiddal, és ellátni őket a szükséges erőforrásokkal, amelyekre a marketingcélok eléréséhez szükségük van.
Így egyszerre dolgozhatsz egy tapasztalt ügynökséggel, és saját csapatoddal, ami évek óta ismeri szállodád működését.
„Mennyibe fog kerülni az együttműködés ezzel a marketing ügynökséggel, és hogyan térül majd meg ez a befektetés?”
A pénz mindig kritikus tényező, ha egy online marketing ügynökségről van szó, hiszen tudnod kell, hogy pontosan miért is fizetsz ezeknek az embereknek. Érdemes kérni egy részletes levezetést arról, hogy mi mennyibe kerül, és hogy milyen megtérülésre számíthatsz szállodád számára. Ez segít majd eldönteni, hogy megéri-e az adott ügynökséggel szerződni.
Óvakodj azonban a feltűnően kedvező ajánlatoktól. Ha valami túl jól hangzik, hogy igaz legyen, az általában az is.
„Hogyan tarthatom majd a kapcsolatot ezzel az ügynökséggel?”
A szállodai marketingben rendkívül fontos a hatékony kommunikáció. Derítsd ki, hogy hogyan kommunikál az ügynökség ügyfeleivel, hogy milyen stílusban válaszolnak kérdéseidre és milyen a hozzáállásuk, ha aggodalmadat fejezed ki valamivel kapcsolatban.
Egy jó hotel marketing ügynökség tiszta kommunikációs csatornákat biztosít, és igyekszik megfelelni az igényeidnek. Rendszeresen be kell számolniuk aktuális kampányaidról, jelentéseket kell biztosítaniuk az előre megbeszélt időközönként, és a problémákat sem szabad elhallgatniuk (függetlenül attól, hogy ők feleltek-e értük vagy sem).
Csak így hozhatsz tájékozott döntéseket stratégiádról és a jövendőbeli együttműködésetekről. Egyes ügynökségek személyes meetingeket kínálnak, de gyakoriak manapság a videóhívások is, ha a távolság miatt nem lenne praktikus szemtől szemben megbeszélni a dolgokat.
„Egyezik a hotel marketing ügynökség vállalati kultúrája, munkastílusa a miénkkel?”
Ügyelned kell arra is, hogy marketingpartnered több tekintetben is párhuzamban álljon szállodáddal. Egy jó szállodai marketing ügynökség bizonyos értelemben saját szállodai csapatod részévé válik majd, ezért fontos, hogy azonos értékeket képviseljenek, illetve hasonló munkastílussal rendelkezzenek, mint saját céged.
Beszélgess el az ügynökségekkel arról, hogy hogyan állnak hozzá a munkavégzéshez, milyen a csapatdinamikájuk, és általános vállalati kultúrájuk. Csak egy jól együttműködő csapat érheti el szállodád marketinges és üzleti céljait!