PPC kampány szállodáknak: így növelheted a foglalások számát, és hozhatod ki a legtöbbet a kattintás alapú hirdetésekből.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > ppc-szallodaknak > PPC szállodáknak: így hozd ki a legtöbbet a kattintásokból

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

PPC szállodáknak: így hozd ki a legtöbbet a kattintásokból


2025/05/30
Novák Anna

Tudtad, hogy a PPC hirdetéseket alkalmazó szállodák átlagosan 30%-kal több online foglalást generálnak? A mai digitális világban, ahol az utazók pillanatok alatt döntenek, a PPC komoly előnyt jelenthet. Nem trükkökről van szó – hanem jól felépített kampányokról, amelyek tudatosan vezetik a vendéget a foglalásig.

PPC szállodáknak

 

Így indulj el: platform, cél, közönség


Mielőtt bármibe belekezdesz, gondold át, hol érdemes hirdetned. A legismertebb platformok: Google Ads, Microsoft Advertising és Meta Ads. A választás attól függ, kiket szeretnél elérni, és milyen célra. A Google-n azokra célozhatsz, akik már aktívan keresnek szállást. A Meta hirdetésekkel inkább inspirálni tudsz.



Határozd meg pontosan, mi a kampányod célja – több közvetlen foglalás, több weboldallátogató, esetleg ajánlatkérések? Ez alapján tudod meghatározni a költségkeretet, és behatárolni a célcsoportod. Minél pontosabban célzol, annál jobban hasznosul a büdzséd.

 

Kulcsszókutatás: a sikeres kampány alapja


A kattintás alapú fizetés kampány akkor éri meg, ha a megfelelő keresésekre jelenik meg. Ehhez kulcsszókutatásra van szükség. Nézd meg, mire keresnek rá azok, akik szállodát keresnek a térségedben. Gondolj a hosszabb, specifikus keresésekre is – ezek gyakran olcsóbbak és hatékonyabbak.

Ne felejtsd el a negatív kulcsszavakat sem: ezzel kizárhatod azokat a kereséseket, amelyek rád nem vonatkoznak. Így nem pazarolsz pénzt irreleváns kattintásokra. A SEM kampányokban a kulcsszavak adják a kampány gerincét: ha jól választod meg őket, a hirdetéseid pontosan akkor jelennek meg, amikor a vendégek épp foglalnának.

 

Hirdetésszöveg: legyen figyelemfelkeltő és hiteles


A PPC hirdetés szövegének meg kell ragadnia a figyelmet, de nem elég csak kattintásra ösztönözni – el is kell indítani a foglalási szándékot. Emeld ki, miben más a te szállodád. Egy különleges panoráma, egy jól sikerült wellness részleg, egy limitált kedvezmény – ezek mind működhetnek, ha őszintén és érthetően kommunikálod.

Fontos, hogy a szöveg összhangban legyen a weboldal tartalmával. Ha például egy exkluzív ajánlatot hirdetsz, akkor az legyen könnyen elérhető a landoló oldalon is.

 

Landing oldal: ne veszíts el vendéget kattintás után


Sokan ott hibáznak, hogy a hirdetés jó, de a kattintás után érkező oldal nem győzi meg a látogatót. A landing page legyen gyors, mobilbarát, jól átlátható, és azonnal mutassa, miért érdemes nálad foglalni. Ha lehet, legyen külön oldalad minden kampánytípusra – például wellness csomag, céges rendezvény, romantikus hétvége.

Ne rejtsd el a foglalási lehetőséget, ne kérj felesleges adatokat – az út a kattintástól a foglalásig legyen egyszerű és zökkenőmentes.

 

Mérés nélkül nincs fejlődés: konverziókövetés és elemzés


Ha nem tudod, mi működik, nem tudsz javítani rajta. Ezért fontos, hogy már a kezdetektől be legyen állítva a konverziókövetés. Kövesd, hányan foglaltak, hányan érdeklődtek vagy iratkoztak fel a hirdetésed hatására. Elemezd rendszeresen az adatokat. Melyik kulcsszó hozta a legtöbb foglalást? Melyik hirdetésszöveg működött a legjobban? Melyik aloldal konvertált gyengén? Ezekből az infókból tudsz tanulni, finomítani, új teszteket indítani.

Az A/B tesztelés különösen hasznos. Próbáld ki például, milyen hatással van a foglalásra, ha megváltoztatod a címsort, képet vagy gombszöveget.

 

Költségkezelés és licitálás: legyen értelme a büdzsédnek


Nem mindegy, mire költesz. Teszteld, hogy a manuális vagy az automatizált licitálás működik jobban a céljaidhoz. Ha például az a cél, hogy minél több foglalás érkezzen, akkor optimalizálj erre. A rendszer idővel megtanulja, hogy mikor érdemes többet ajánlani egy kattintásért – ha jól használod az adatokat, ez valóban kifizetődő lehet.

 

Haladó tippek: retargeting és szezonális célzás


Sokan járnak úgy, hogy megnézik a szállodád oldalát, de nem foglalnak. Itt jön képbe a retargeting: ezek az emberek később is találkozhatnak a hirdetéseddel, és visszatérhetnek. Egy-egy jól időzített emlékeztető gyakran elég ahhoz, hogy megszülessen a döntés.

Gondolkodj szezonálisan is. Nyáron másra vágynak az utazók, mint télen. Igazítsd a kampányokat az évszakhoz, az ünnepekhez, vagy akár helyi eseményekhez. Egy tavaszi fesztivál vagy szilveszteri csomag hirdetése sokkal hatékonyabb, ha időben és célzottan kommunikálod.

 

Figyeld a versenytársakat, de ne másold őket


Nem baj, ha megnézed, hogyan hirdetnek más szállodák – sőt, hasznos is lehet. De ne abból indulj ki, hogy lemásolod, amit ők csinálnak. Inkább próbáld megérteni, mi működik náluk, és találd meg azt az elemet, amiben te tudsz jobbat, mást vagy többet nyújtani.

 

Mire figyelj, mit kerülj?


Ha mobilon nem működik jól az oldalad, azonnal veszíthetsz vendéget. Ha nem használsz negatív kulcsszavakat, elpazarolhatod a költségkereted. Ha nem elemzed az adatokat, nem tudod, mi működik – így a javítás is lehetetlen.

 

Összegzés


A PPC kampány nem bűvészet – de komoly lehetőség. Ha tudatosan építed fel, jól célzol, és figyeled az eredményeket, egyre jobban fog működni. Nem kell hozzá hatalmas költségvetés, inkább folyamatos figyelem és finomhangolás. Ha azt szeretnéd, hogy a vendégek ne csak rákattintsanak, hanem nálad is foglaljanak, akkor itt az ideje belevágni.




Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák



Legfrissebb cikkek


2025 első fele megmutatta, mi számít igazán a vendégeknek – itt a szállodaipar új iránya
Úgy tűnt, a 2025-ös év elején minden a mesterséges intelligenciáról, új szoftverekről és vendégélményről szól majd. Most, hogy túl vagyunk az év első felén, már tisztábban látszik, mi az, ami tényleg működik – és mi az, ami csak jól hangzott. A vendégek gyorsabban döntenek, többet várnak el, és kevesebbet tolerálnak. Ebben a cikkben összefoglaltuk, milyen irányba mozdult el valójában a szállodaipar, és mire érdemes mostantól fókuszálnod.
5 bizonyítottan hatékony e-mail marketingstratégia szállodák foglalásainak azonnali növelésére
2025 tavaszán az e-mail marketing továbbra is a szállodák és vendégeik közötti kommunikáció alapköve. Az új digitális csatornák mellett is kiemelkedő a megtérülése – minden befektetett 1 dollár átlagosan 45 dollár bevételt generál (Future of Email Marketing Report, 2024). A hatékony e-mail marketing technikák alkalmazása kulcsfontosságú a foglalások növeléséhez és a vendégek hűségének kialakításához a versenypiacon.  
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!