TikTok
Sok utazó számára nagyszerű ihletforrás a TikTok. A TikTok egy újabb platform a hotel marketing trend világában, amely kezdetben népszerű volt a Z generációs közönség körében, de elérése tovább növekszik. A TikTok az egekbe szökött a videotartalom felé való elmozdulással, és sok vírusos TikTok-tartalom az Instagramra is felkerül. Ez egy nagyszerű platform, amellyel bemutathatod szórakoztató, mókás és kreatív oldalad! A TikTok lehetővé teszi, hogy rövid klipekkel mutasd be a legjobb oldalát hotelednek, és ez a modern mód a következő generációs közönség bevonására. 2022-ben várhatóan több márka kísérletezik a TikTokkal, beleértve a hagyományosabb márkákat is, amelyek új szegmenst szeretnének elérni. Sok hotel és szálló elkezdi használni a TikTok-ot, és partnerkapcsolatokat létesít a népszerű TikTok-alkotókkal a nagyobb elérés érdekében.
Instagram tekercsek
Az Instagram egy nagyszerű platform a tetszetős tartalom közzétételére és a közönség bevonására. Elsősorban az ajánlatok vizuális aspektusára összpontosít, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy beszélgetést kezdeményezzen hoteled és az általad kínált szolgáltatások hatására. A lenyűgöző képek mellett a videók is egyre szélesebb körben jelennek meg az Instagramon. Az Instagram-tekercsek 45 másodperces videók, amelyek segítségével inspiráló videókat készíthetsz, amelyek bemutatják a potenciális vendégeknek a hoteleddell kapcsolatos minden jót. Ha még nem építetted be a tekercseket Instagram-stratégiádba, akkor ne habozz ez a hotel marketing trend rendkívül fontos 2022-ben és ennek fontossága csak növekszik.
Sok utazó most a Pinterestet használja, amikor megkezdi utazásának tervezését – és a közönség óriási. 2020-ban a Pinterestnek több havi aktív felhasználója volt, mint a Twitternek és a Snapchatnek együttvéve. Ez a tendencia, miszerint a Pinterestet használják a legtöbben az utazások megtervezéséhez, 2022-ben tovább erősödik, és több hotelnek kell ezt a hotel marketing trendet figyelembe vennie. Ha ezt korán kezded meg, az növelheti a hatást. Amikor tartalmat hoznak létre a Pinterest számára, a hotelek olyan blog és útmutatótartalmakat használnak, amelyek szemet gyönyörködtető, félkövér szövegekkel díszítettek, például „hotel marketing trend”. Itt az a fontos, hogy a képeid és videóid a lehető legnagyobb felbontásúak legyenek, mivel itt valóban a minőség a lényeg a mennyiség helyett. A Pinterest tartalom közvetlenül az weboldaladra mutat, és könnyen újratölthető és újra megosztható a további eléréshez.
Az influencerek változó világa
Az „influencer” szó gyakran negatív jelentéssel bír, különösen az utazási szférában. Azonban vannak előnyei is az influencerekkel való együttműködésnek, ha ők a megfelelőek. 2022-ben megváltozik az a mód, ahogyan a hotelek együttműködnek az influencerekkel.
Tartalomalkotás
Az értékcsere jelentése korábban hagyományosan az volt, hogy ingyenes szobaéjszakákat ajánlottak fel az influencerekkel, cserébe ők ezt a hotelt és szobát bemutatták követőtáboruknak. Az olyan platformok megjelenésével, mint a TikTok, a tartalomkészítők megváltoznak, és a hagyományos YouTube-csatornákkal, blogokkal és Instagram-fiókokkal rendelkező influencerek már nem az egyetlen szereplők a piacon. Ahelyett, hogy a szobaéjszakákat egyszeri értékelésre cserélnéd, folyamatos fizetett kapcsolatot építhetsz ki velük, akik a hoteled közösségi csatornáin felhasználható tartalmakat hozhatnak létre. Ezzel a hotel marketing trenddel kiegyenlítheted az erőviszonyokat, és biztosíthatod a kiváló minőségű tartalom közzétételének rendszerezését, amely megosztható a hotel saját csatornái között. Sok más iparágban már tapasztalható ez az elmozdulás, hogy az influencerek a tartalommal foglalkozó csapataik kibővítésévé váljanak, nem pedig egyszeri hirdetés vagy kereskedés.
Makró kontra mikro-influencerek
Az influencerek a követőik száma alapján makro- vagy mikroinfluencerekké határozhatók meg. A makro-befolyásolóknak általában 100 000-1 millió követője van. A mikrobefolyásolóknak kisebb, de túlzottan elkötelezett követői vannak. A makro-befolyásolók előnye a nagyobb elérés, de egy kicsit felhígult követői körük lehet, és így kevésbé célzott és lefoglalt közönségük van. Főleg mivel a hotelek és a fogyasztók egyre ódzkodóbbak a makrobefolyásolók hitelességétől, 2022-ben itt jön be az a hotel marketing trend, amikor is előnyösebb a mikrobefolyásolóval való együttműködés. Míg a mikrobefolyásolóknak kevesebb követőjük lehet, köztudott, hogy nagyon lojális és egyértelműen meghatározott követőik vannak. Ez a megcélzott szegmens fontos a befolyás és az eredmények szempontjából, különösen az utazási trendek változásával és az otthonuk közelébe utazó emberekkel.
Vendégközpontú weboldal tervezés
Egy nagyszerű weboldal rendkívül fontos, és ez természetesen folytatódik 2022-ben is. A weboldalad gyakran az első kapcsolatfelvételi pont és az első benyomás, amelyet a vendégek a hoteledről alkotnak, így hidd el nem szeretnél erről a hotel marketing trendről sem lemaradni. Ebben a cikkben részleteztük a 2022-es webhelytervezési trendeket, de itt van néhány fő trend, amivel tisztában kell lenni:
- Egyszerűsített, de lenyűgöző webhelysablonok több fehér (vagy negatív) hellyel.
- Betöltési időre és oldalsebességre optimalizált webhelyek, amelyek nem veszélyeztetik a képminőséget.
- Nem-semleges kialakítás, amely lehetővé teszi a névmások választását, és elutasítja a sztereotip nemi stílusokat.
- Inkluzív tervezés és nyelv, amely figyelembe veszi a hozzáférhetőséget és a sokszínűséget.
Élő chat és chatbotok
Bár nem új keletű jelenség ez a hotel marketing trend azonban az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy az információk kéznél vannak, és azonnali választ kapjanak kérdésükre, több hotelnek kell alkalmaznia ezt a technológiát, hogy lépést tarthasson. Az élő csevegés és a chatbotok lehetővé teszik a vendégek számára, hogy a hét minden napján, egy gombnyomással közvetlen kapcsolatba lépjenek hoteleddel. Ez a technológia tovább fejlődött, és mivel sok hotelben munkaerőhiánnyal kell szembenézni, még fontosabb a bevezetése. A chatbotok használata a kezdeti kérdések megválaszolásához remek megoldás.
A Metasearch növekvő jelentősége
A közvetlen foglalások vagy általában a foglalások nagy valószínűséggel a Metasearch motorokon keresztül fognak érkezni. A legjobb módja annak, hogy növelhesd a látogatottságod, és ezáltal nagyobb vonzerőt szerezz a potenciális ügyfelek körében, ha gondoskodsz arról, hogy vendégeid megtaláljanak. Ez a hotel marketing trend és a vele járó munka azonban nem áll meg itt – amint megérkeznek a weboldaladra, képesnek kell lennied konvertálni őket. Ez azt jelenti, hogy gondoskodni kell arról, hogy az ajánlat egyértelmű legyen a foglalásokat illetően, olyan szavakat, kulcsszavakat használva, amelyek megfelelnek a márka imázsának, és pozitív és üdvözlő hangot közvetítenek a potenciális vendégek számára.