1. Igazítsd a feliratokat stratégiádhoz
Mindenekelőtt az a hotel közösségi média marketing tanács, aminek alkalmazkodnia kell legyen számos dologhoz, a feliratok. Összhangban kell lenniük az általános közösségi média marketingstratégiáddal. Nemcsak az a fontos, hogy szinkronban legyenek a látványvilággal, hanem összhangban kell lenniük a márka hangjával is. Ezenkívül igazodniuk kell a közösségi médiában közzétett egyéb tartalmakhoz és így tovább. Más szóval, minden alkalommal át kell gondolni a teljes képet, amikor szállodai feliratokat írsz az Instagramra. Persze, lehet, hogy éppen ezen az egyetlen bejegyzésen dolgozol, de ennek illeszkednie kell a stratégiádhoz.
2. Vázlat az írás megkezdése előtt
Egy jó hotel közösségi média marketing tanács, amit mindenképp érdemes megfogadni nem csak a nagy képet nézi, hanem az annál fontosabb de kisebb dolgokat is megemlíti. Lehet, hogy pont ezeken a kisebb dolgokon dől el a vendég megnyerése. Ilyen például a felirat tartalma és helyesírása. Mielőtt elkezdenéd írni a feliratot a bejegyzésedhez, és nem vagy biztos abban, amit csilász készíts vázlatot róla. Ez nem jelenti azt, hogy egy nagyon rövid felirathoz (egyetlen mondathoz vagy kifejezéshez) vázlatra lesz szükséged, de a hosszabbakhoz mindenképpen. Ha betarton ezt a hotel közösségi média marketing tanácsot a piszkozat elkészítésével egy struktúrát kapsz. Át kell gondolni azokat a pontokat, amelyeket le szeretnél fedni, majd azokat egységes és logikus módon rendszerezni kell. Ne legyen túl részletes a piszkozat, de mindenképpen tüntess fel minden olyan információt, amelyről írni szeretnél.
3. Keltsd fel a figyelmet az első sorral
Hoteled feliratainak írása az Instagram bejegyzésekhez egy szelet tortának tűnhet, amíg rá nem jössz, hogy le kell ülni és megírni őket. Hirtelen nagyon nehéz valami hiteleset, de mégis valódit kitalálni. Azonban ez a hotel közösségi média marketing tanács az első benyomáson alapul, hiszen, a feliratod első sora számít a leginkább. Főleg a hosszabb feliratok esetében a nagyszerű kezdősor óriási különbséget jelent. Miután látták a vizuális elemeket, a felhasználók megnézik a feliratot. Ha az elsõ sor, amit elolvasnak, nem elég érdekes, nagyobb eséllyel görgetnek túl a bejegyzéseden. Gondolj arra, hogyan teheted egyedivé az első sort, akárcsak egy cikk címsorát.
4. Tedd magad kifejezőbbé hangulatjelekkel
Ha már a feliratok humanizálásáról beszélünk, akkor sokkal rokonszenvesebb lehetsz, ha modern hotel közösségi média marketing tanácsunkat betartva emojikat használsz, amelyekkel könyen ki tudod fejezni magad. A hangulatjelek tökéletesek a feliratok színfoltjaihoz, és vonzóbbá tételéhez. Ne használj azonban túl sok emojit, különben a szöveg túlságosan zsúfoltnak tűnik és erőltetettnek. A feliratban szereplő hangulatjelek mennyisége a felirat méretétől függjön.
5. Hashtagek használatával elérhetsz több felhasználót
A hangulatjelek mellett a másik hotel közösségi média marketing tanács, ami segíthetabban, hogy némi színt adj a feliratokhoz, a hashtagek. Alapvető fontosságúak a tartalom láthatósága szempontjából, és mindig használni kell őket. Az iparág-specifikus hashtagek segíthetnek abban, hogy megjelenjen hoteled a résen, míg az általános hashtagekkel szélesebb közönséget érhetsz el. Hasonlóképpen, a márkás hashtagek nagyszerűek a saját trendek elindításához. A címkék segítségével más felhasználókkal is kapcsolatba léphetsz. Ez megtehető rendszeres felhasználókkal és más márkákkal egyaránt.
Feliratok az Instagram számára
A nap végén az Instagramon megjelenő feliratoknak illeszkedniük kell a márka imázsához, ugyanakkor hatékonynak kell lenniük a rendeltetésükben (pl. szélesebb közönség elérése, több konverzió elérése, közösségi média követői bázis növelése). Az ebben a cikkben található hotel közösségi média marketing tanácsok segítségével jobb Instagram-feliratokat készíthetsz hoteled márkafiókjához, és elkezdheted maximalizálni közösségi média kampányaid eredményét. Ezek a hotel közösségi média marketing tanácsok azonban csak csepp a tengerben, viszont elég fontosak ahhoz, hogy alkalmazásukkal látható eredményt kapj. Ne feledd a felhasználók figyelme pár másodperc, ennyi időd van arra, hogy felkeltsd és meg is tartsd figyelmüket.