Hotel honlapkészítés 2025: A vezető hotel webdesign trendek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > hotel-honlapkeszites-trendek > Hotel honlapkészítés 2025: A vezető hotel webdesign trendek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hotel honlapkészítés 2025: A vezető hotel webdesign trendek


2025/02/11
Máté Balázs, hotel marketing tanácsadó

Hotel honlapkészítés 2025 - milyen trendek uralkodnak a webdesign területén, mire kell odafigyelni, milyen árak az elfogadhatóak?

Hotel honlapkészítés 2025: A vezető hotel webdesign trendek

Az okoseszközök, különösen a miniszámítógépekként működő mobiltelefonok korában élünk. Mindig mindennek azonnal elérhetőnek kell lennie, bárhol is jár éppen az ember. Egy hotelnek manapság úgy kell ötvöznie egymással a storytelling technikákat, a webhelydesignt és a felhasználói élményt, hogy bármilyen digitális platformon kapcsolatba léphessen ideális vendégeivel.

 



A technológiai újításokkal együtt az utazók igényei is folyamatosan fejlődnek és fokozódnak: a felhasználók többsége személyre szabott, gyors és intuitív webhelyélményekre vágyik. Egy SEO szakértő igénybe vétele is fontos lehet a honlapkészítés során. Ha szeretnél megfelelni ezeknek az igényeknek, akkor ismerkedj meg az év legfontosabb hotel honlapkészítési trendjeivel – kezdjük is!

 

Kínálj hasznos főoldalt, mert fontos az első benyomás

Számos hoteltulajdonos hiszi azt, hogy a webhely főoldala, azaz elsődleges landing oldala csupán egy egyszerű felület, ahová elég feltölteni néhány képet és egy rövid bemutatkozó szöveget a tulajdonról.

 

Valójában azonban könnyen lehet, hogy ez az első olyan pont, amelyen keresztül a lehetséges vendég elsőként lép kapcsolatba a szállodával – az első benyomás pedig nagyon fontos. A webhely főoldala nem csak egy mutatós könyvborító.


Az aktuális trendek szerint a felhasználók arra számítanak, hogy egyfajta tartalomjegyzéket találnak majd rajta. A cél tehát az, hogy a látogatók minden linket könnyedén megtaláljanak az őket érdeklő tartalmakhoz.

 

Ez lehet a szobák bemutatása, egy képgaléria vagy a foglalási felületre mutató hivatkozás.

 

Használj térképeket, hogy megkönnyítsd a vendégek dolgát

Habár a térképek használata nem éppen új trend a szállodai webhelyeken, ezek az eszközök újabban egyre fontosabb szerepet töltenek be az utazások megtervezésében – különösen az olyan márkák és csoportok számára, amelyek több tulajdonnal rendelkeznek különböző helyszíneken.


Még ha egy teljeskörű szolgáltatást kínáló hotelről is van szó, ahol a látogatóknak számos lehetőségük van a kikapcsolódásra (medence, gyógyfürdő, wellness, edzőterem stb.) a vendégek általában nem azért szállnak meg egy tulajdonban, hogy minden idejüket ott töltsék – és minden bizonnyal szívesen fogadják majd, ha tájékoztatod őket a közeli lehetőségekről.

 

A térképekkel bebizonyíthatod, hogy márkád a meghatározó helyi szakértő, ha a legjobb szórakozóhelyekről, éttermekről és egyéb szabadidős programokról van szó. Ezeken a térképeken érdemes szűrőket is feltüntetni, hogy a látogatók rászűrhessenek az őket érdeklő programokra (történelmi emlékművek, múzeumok, éttermek, strandok stb.) és olyan hasznos dolgokra, mint a tömegközlekedési csomópontok, megállók és egyebek.


Az érdeklődők így az egész utazásukat szállodád köré tervezhetik meg, ami további okot ad majd nekik, hogy nálad foglaljanak szállást.

 

Kínálj pozitív foglalási élményt

Apropó foglalások – a szobafoglalásra mutató hivatkozás minden oldalon jól látható kel legyen. Nem szabad megfeledkezned róla, hogy hoteled webhelye márkád elsődleges bevételforrása. Egy jól optimalizált online jelenlét olyan, akár egy mutatós kirakat, és az egyik legfontosabb értékesítési csatornáddá teheti szállodád webhelyét.


Mivel sok látogató gyorsan szeretné eldönteni, hogy hol foglaljon, lesznek olyanok, akiket nem érdekelnek a részletek, és minél előbb szeretnének a folyamat végére ugrani. Éppen ezért fontos, hogy minden oldalon jól látható helyen szerepeljen egy „Foglaljon most” vagy „Szabad szobák ellenőrzése” gomb, ami segít rávezetni őket erre a lépésre.

 

Tüntesd fel a hotel USP-it

Ha szállodád olyan helyen található, ahová az emberek gyakran utaznak, akkor valószínűleg folyamatosan versenyezned kell a konkurenciával a foglalásokért. Ez azt jelenti, hogy webhelyeden meg kell mutatnod, hogy mi teszi egyedivé hoteledet a környéken.


Habár logikusnak hangzik azt feltételezni, hogy az emberek mindig a legolcsóbb opciót választják majd, ez általában nem így van – különben az összes többi tulajdon bezárna a környéken, nem igaz? Meg kell mutatnod az érdeklődőknek, hogy mi az egyéni terméktulajdonságod, azaz USP-d. Az USP lényegében az, ami megkülönbözteti tulajdonodat a versenytársak kínálatától, és mire számíthatnak, ha nálad foglalnak szállást.


Egy hotel többféle USP-t is felmutathat, például:

  • Elhelyezkedés: Milyen különleges érdeklődési pontok találhatók szállodád közelében? Ha könnyedén megközelíthetők tőled azok a helyek, amelyek miatt az emberek a településedre szeretnének utazni (fesztiválhelyszínek, strand, helyi látnivalók stb.) akkor ez óriási előnyt jelent majd számodra.
  • Extrák: Milyen extra értéket kínálsz vendégeidnek? Van saját étterme a hotelnek? Esetleg egy medence? Kínálsz kedvezményes vagy ingyenes fuvart a közeli tömegközlekedési pontoktól/ig? Van fitneszközpontod? Tüntess fel minden ilyen extrát, hogy a vendégek tudják, miket kapnak majd a pénzükért.
  • Különleges tulajdonságok: Egyes hotelek igyekeznek egyedi szolgáltatásokkal és lehetőségekkel kedveskedni vendégeiknek. Ilyenek például a bérelhető túrafelszerelések, a témák alapján berendezett szobák, vagy a helyi különlegességeket kiemelő kulturális és gasztronómiai napok.
  • Történelmi jelentőség: Milyen egyedi története van a tulajdonnak? Egy régi gyárépületből alakították át? Netalán egy történelmi személy otthonául szolgált valaha? Esetleg egy fontos esemény helyszíne volt? Mondd el egyedi történetedet webhelyeden, hogy a vendégek úgy érezzék, valami különleges részesei lehetnek, ha nálad szállnak meg.
  • Teljeskörű kényelem: Vannak vendégek, akik a legkényelmesebb szállodaélményre vágynak. Ha hoteled egy luxustulajdon, és kifejezetten ilyen ügyfeleket szeretnél megcélozni akkor ne félj feltüntetni ezt webhelyeden. Lesznek olyan utazók, akiknél nem a pénz számít, hanem a kényelem.

 

Bármi is teszi egyedivé szállodádat, támaszkodj rá bátran marketingedben.

 

Szerezd meg az emberek bizalmát

Mivel webhelyed valószínűleg az első és leggyakrabban látogatott csatorna, amin keresztül kapcsolatba lépnek majd szállodáddal (legalábbis az érkezésig és bejelentkezésig), fontos, hogy már jóval előre megnyugtasd őket rajta. Ha a webhelylátogatók nem érzik magukat biztonságban, illetve nem érzik, hogy értékelnéd őket, akkor máshol keresnek majd tovább. Ezt a fajta bizalmat többféleképpen is elérheted náluk.

 

Kínálsz szállodádban őrzött parkolót vagy zárt előcsarnokot? Ezeket mindenképpen megéri megemlíteni a biztonságtudatos utazók számára. Biztosítasz rugalmas dátummódosításokat vagy lemondást? Ezek láttán sokkal magabiztosabban foglalnak majd a vendégek.

 

Még az is segíthet, ha megnyugtatóan fogalmazol és nyugtató színeket használsz brandingedben. Ne feledd, hogy az összes extra és egyedi szolgáltatás ellenére egy hotel fő termékei a nyugalom, a kényelem és a biztonság. Minél többen látják úgy, hogy tulajdonod képes megadni ezeket számukra, annál több foglalásra számíthatsz majd.

 

Kínálj személyre szabott szolgáltatásokat

A bizalom elnyerésének másik módja a személyre szabott hozzáállás – ez a szállodaipar és a hotel honlapkészítés egyik vezető trendje manapság. A vendégek mindig értékesebbnek érzik magukat, ha látják, hogy nem csupán egy foglalásnak tekinted őket.

Sokkal emlékezetesebbé teheted a nálad szerzett élményeiket, ha lehetőségük van személyre szabni tartózkodásuk bizonyos elemeit. Számos hotel teszi lehetővé a vendégek számára a foglalás során, vagy azt követően, hogy saját igényeikhez igazítsák szállodai élményeiket – és itt nem szimplán csak néhány extra párnára kell gondolni.


Lehet szó például egyedi piperecikkekről, a minibárba bekészített ételek és italok kiválasztásáról, gyerekbarát eszközök (pl. bölcső) elhelyezéséről a szobában vagy kedvezményes jegyekről egy helyi szórakozóhelyre egy prémiumcsomag részeként.

 

Készíts csomagokat a különböző ügyféltípusoknak

A személyre szabás, mint fentebb elhangzott, egy nagyon fontos ösztönző tényező az utazások megtervezése során, és számos lehetséges vendég olyan élménekre vágyik, amelyek kifejezetten az ő preferenciáihoz igazodnak. Ha hoteled képes ilyen élményeket kínálni a vendégeknek, akkor rengeteg időt spórolhatsz meg számukra a tervezésből, ami elégedettebb ügyfeleket, több bevételt és jó eséllyel visszatérő vendégeket jelent majd.


Az ilyen csomagok tartalmazhatják szimplán csak a tartózkodást, vagy lehetnek akár különféle programokkal és extrákkal kiegészített foglalások is. Ezzel egész demográfiai csoportokat célozhatsz meg (párok, wellness-kedvelők, kalandvágyók, kulturális felfedezők stb.) Sőt, akár volt vendégeidnek is összeállíthatsz egyedi ajánlatokat az alapján, hogy milyen preferenciákat mentettél el róluk CRM rendszeredben.

 

Indíts hűségprogramot az ügyfelek visszaszerzésére

2025-ben nem szimplán előny, ha van saját hűségprogramod, hanem alapvető elvárás. A hűségprogramok rövidtávú előnye az, hogy a vendégadatok felhasználásával hatásosabban kommunikálhatsz majd meglévő ügyfeleiddel és így pozitívabb élményeket biztosíthatsz számukra. A hosszútávú előny a vendég preferenciáinak felhasználása a márkahűség kialakítására az ismétlődő foglalások és a járulékos kiadások révén.


Az ügyfelek elvárják, hogy csatlakozhassanak egy hűségprogramhoz, amelyen keresztül időszerű és exkluzív kedvezményekre tehetnek szert – és ez az elvárás a független hotelekkel szemben is fennáll. Mindenki a legjobb ajánlatokra vadászik, a hűségprogramok pedig a vendégek kezébe helyezik vissza az irányítást (és egyben növelik a bevételedet is).

 

Nem elég azonban egy közönséges szállodai hűségprogramot kínálni. Ha ismétlődő foglalásokat szeretnél látni és azt, hogy a vendégek aktívan részt vesznek a programban, akkor ismerned kell ügyfeleid igényeit és egy olyan elérhető jutalomrendszert kell kialakítanod számukra, amik passzolnak ezekhez az igényekhez.

 

Használj animált tartalmakat

Az animációk segítenek megragadni a látogatók érdeklődését és aktívabb felhasználói élményt nyújtanak webhelyeden. Ezek lehetnek kifejezetten a tulajdonhoz kapcsolódó animációk (például egy rövid GIF, ami a wellness részleget mutatja be) illetve egyszerűbb mozgások is (egy animált vonalrajz, ami segít kiemelni a legfontosabb linkeket az adott oldalon).


Habár az animációk gyakran gazdagabb felhasználói élményt nyújtanak, fontos, hogy észszerűen használd őket. Nem szabad túlzásba esni velük, mert zavarók lehetnek, elvonhatják az ügyfelek figyelmét, és az oldal betöltését is lassíthatják, ami visszafordulásokhoz vezethet.

Kérj tanácsot webdesigneredtől, aki segít majd eldönteni, hogy egy tervezett animáció támogatja-e az oldal tartalmát, vagy elvesz az élményből. Fontos továbbá olyan honlapkészítő céggel együttműködni, aki gondoskodik róla, hogy az animációk mögött álló forráskód hatékony legyen és mindig naprakész legyen az aktuális technikai elvárásokhoz mérten.

 

Segítsd az érdeklődők dolgát

A webhelyeden feltüntetett információk mind egy nagyobb célt szolgálnak: elérni, hogy a látogatók nálad foglaljanak maguknak szállást. Nagyon fontos tehát egyszerű és közvetlen lehetőségeket biztosítani a látogatóknak, hogy megtekintsék a rendelkezésre álló szobákat és azonnal le is foglalhassák őket.


Ezt többféleképpen is megteheted úgy, hogy megfelelj a vendégek elvárásainak és az aktuális hotel honlapkészítési trendeknek is. Íme néhány hasznos példa:

  • A lehetőségek összehasonlítása: Emeld ki, hogy mi a különbség a rendelkezésre álló szobák között az alapterület, az ágyak száma, a kilátás és a felszereltség tekintetében, hogy a vendégek a számukra legfontosabb szempontok alapján választhassanak. Ezeket feltüntetheted ikonokkal vagy szövegesen is.
  • Egyértelmű árak: Habár nem mindig az elsődleges tényező a vendégek számára, azért sokaknak így is fontos szempont, ezért érdemes mindig átlátszóan feltüntetni az árakat. Győződj meg róla, hogy a foglalni kész vendégeket ne várják meglepetés díjak és extra költségek az utolsó foglalási képernyőn.
  • Jó minőségű képek: Értékesebbé és izgalmasabbá teheted a foglalási folyamatot azzal, ha betekintést nyújtasz a vendégeknek a kiszemelt szobákba. A tervezés során sokat segít, ha az ember láthatja, hogy pontosan mire számíthat a bejelentkezés után. Ehhez használj jó minőségű, naprakész képeket. Egy másik lehetőség videókat is mellékelni a szobákhoz, ha van rá kereted és meg tudod oldani úgy a beágyazást, hogy a tartalom ne lassítsa az oldalt.
  • A keresés megosztása: Ez a foglalási folyamat egy ritkán emlegetett része, amit meglepően sok szálloda elhanyagol. Ha kényelmesebbé szeretnéd tenni a szobakeresést a vendégek számára, akkor tedd lehetővé nekik, hogy megosszák keresésüket (pl. egy családtaggal, baráttal vagy saját magukkal, hogy később folytathassák).
  • Kedvencek megjelölése: Szintén szívesen látott kényelmi funkció a kedvencek megjelölése. Engedd meg a vendégeknek, hogy kedvencekként jelöljenek meg szobákat, csomagokat vagy extrákat. Így akár a későbbiekben is könnyedén folytathatják majd a foglalási folyamatot onnan, ahol abbahagyták.

 

Összegezd átláthatóan a foglalásokat

Egy szállodai szoba lefoglalása egy egyszerű folyamat kellene legyen vendégeid számára. Na persze, a különböző szobatípusok, extrák és egyéb lehetőségek miatt ez a folyamat gyakran több lépésből áll, ezért fontos, hogy egy átlátható összegzést kínálj a vendégeknek, mielőtt véglegesítenék a foglalást.


Így, ha bárhol hibáztak akkor visszaléphetnek vagy akár az összegzési felületen is módosíthatják választásaikat. Ezzel egyrészt jó pontot szerzel majd a vendégeknél, másrészt az ügyfélszolgálat dolgát is megkönnyíted, akiknek így kevesebb foglalási hibát kell majd kijavítaniuk.

Az összegzésben tehát tüntesd fel többek között az alábbiakat:

  • A foglalás dátumait (tól-ig)
  • A foglalt szoba méretét és típusát
  • A kiválasztott fizetési módot
  • A foglalás teljes árát, extrák esetén minden plusz költséget egyértelműen részletezve
  • Hogy mikor kell befizetni az adott összeget (a foglalás után rögtön, bejelentkezéskor stb.)
  • A foglalás azonosítóját, ami alapján az ügyfélszolgálat is rögtön rá tud keresni a foglalásra 

Az összegzési felület egyik előnye, hogy lehetőséged nyílik rajta további extrák felülértékesítésére is. Ezek lehetnek olyan értéknövelő szolgáltatások, mint a korai bejelentkezés, garantált parkolóhely és így tovább.

A folyamat ezen utolsó lépésének megtervezésekor érdemes úgy gondolkodni, mint egy vendég.




Hotelek, szállodák



Legfrissebb cikkek


5 bizonyítottan hatékony e-mail marketingstratégia szállodák foglalásainak azonnali növelésére
2025 tavaszán az e-mail marketing továbbra is a szállodák és vendégeik közötti kommunikáció alapköve. Az új digitális csatornák mellett is kiemelkedő a megtérülése – minden befektetett 1 dollár átlagosan 45 dollár bevételt generál (Future of Email Marketing Report, 2024). A hatékony e-mail marketing technikák alkalmazása kulcsfontosságú a foglalások növeléséhez és a vendégek hűségének kialakításához a versenypiacon.  
Hotel honlapkészítés 2025: A vezető hotel webdesign trendek
Hotel honlapkészítés 2025 - milyen trendek uralkodnak a webdesign területén, mire kell odafigyelni, milyen árak az elfogadhatóak?
A hotel marketing alapvető módszerei
A 4 szobás panziótól a 111 szobás, 5 csillag superior wellness szállodáig mindenkinek dolgoztunk már az elmúlt 25 évben. Bármekkora is legyen a szálláshely, egy biztos, a hotel marketing a szállodák sikerének egyik alapvető feltétele. A hatékony marketing segít új vendégeket szerezni, megerősíti az emberekben a márkahűséget és növeli a tulajdon bevételét.  
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!