A hotel marketing alapvető módszerei

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > hotel-marketing-modszerek > A hotel marketing alapvető módszerei

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A hotel marketing alapvető módszerei


2025/01/14
Máté Balázs, hotel marketing tanácsadó

A 4 szobás panziótól a 111 szobás, 5 csillag superior wellness szállodáig mindenkinek dolgoztunk már az elmúlt 25 évben. Bármekkora is legyen a szálláshely, egy biztos, a hotel marketing a szállodák sikerének egyik alapvető feltétele. A hatékony marketing segít új vendégeket szerezni, megerősíti az emberekben a márkahűséget és növeli a tulajdon bevételét.
 

A hotel marketing alapvető módszerei

A megfelelő marketingmódszerekkel a te szállodád is jobb teljesítményt érhet el, ha képes a megfelelő közönségeket a megfelelő üzenetekkel megcélozni.
Az alábbiakban a hotel marketing alapjairól lesz szó. Kiderül, hogy miért fontos foglalkozni vele és hogy milyen taktikákat vethetsz be ideális vendégeid elérése érdekében.

 



Szeretnél hotelednek egy hatékony marketing stratégiát? Hívj minket, konzultáljunk most! Kattints IDE! 

 

A legjobb hotel marketing stratégia…

…nem létezik. Legalábbis olyan értelemben, hogy nincs egyetlen olyan marketingmix, ami minden szállodának ideális lenne. A saját tulajdonod számára tökéletes stratégia szállodád jellegétől, célközönségétől és költségkeretétől függ majd.


Ha például egy luxusszállodaként szeretnél módosabb vendégeket bevonzani, akkor hirdetéseidet előkelő magazinokban vagy fényes szórólapokon helyezheted el. Ezzel szemben egy szerényebb költőképességű vendégkör megcélzásához jobb ötlet az online módszerekre támaszkodni.

 

Mindenekelőtt tehát tisztában kell lenned vele, hogy pontosan milyen kategóriába is sorolnád tulajdonodat.

E mellett fontos lesz olyan egyedi élményeket teremtened ügyfeleid számára, amelyekkel megkülönböztetheted szállodádat versenytársaidtól és rögzítheted azt vendégeid emlékezetében.
Bármit is teszel tehát, mindig legyenek szemeid előtt ideális ügyfeleid igényei. Ez nem csak az új vendégek megszerzése miatt fontos, hanem a meglévők megtartása végett is.

 

A hotel marketing sokoldalúsága

A szállodamarketingesek munkája meglehetősen változatos. Foglalkozhatnak email marketinggel, webhelyek optimalizálásával, tartalomkészítéssel, közösségi média marketinggel, hűségprogramok megtervezésével, PPC hirdetésekkel és így tovább.


Persze egyes közönségeket a hagyományos csatornákon lehet jobban elérni, ezért vannak hotel marketingesek, akik a nyomtatott médiára, illetve a rádiós vagy televíziós hirdetésekre és egyéb hagyományos megoldásokra specializálódnak.

Többféle online és offline csatorna kombinálásával persze nagyobb tömegeket lehet elérni, ezért ezek a módszerek nem, hogy nem zárják ki, hanem gyakran ki is egészíthetik egymást.

A hírnévkezelés szintén fontos a hotel marketingben, és elengedhetetlen ahhoz, hogy tulajdonod mindig pozitív fényben tűnjön fel az érdeklődő, lehetséges vendégek előtt. A hírnévkezelés gyakori formái például az online hozzászólásokra, véleményekre és egyéb nyilvános visszajelzésekre való válaszadás, illetve – ezeket figyelembe véve – a szolgáltatások színvonalának javítása.

A megelőlegezett bizalom elnyerésében az is segíthet, ha feltünteted webhelyeden a szálloda díjait és különleges minősítéseit.

 

A célközönség megismerése

A hatékony hotel marketinghez különösen fontos, hogy alaposan megismerd a megcélozni kívánt közönséget. Erre azért lesz szükséged, hogy ideális ügyfeleidnek szóló tartalmakat, hirdetéseket és egyéb marketingüzeneteket állíthass elő, amelyekkel nem csak elérheted, hanem meg is győzheted őket.

A célközönség megismeréséhez többféle taktikát is bevethetsz. Íme néhány ezek közül:

 

Piackutatás

A piackutatás valójában minden marketingkampány alapját képezi. Szállodádnak célközönséged demográfiai adatait, preferenciáit és igényeit kell kiderítenie, hogy kifejezetten nekik szóló kampányokat készíthessen.


A piackutatás gyanánt végezhetsz kérdőíveket, összeállíthatsz fókuszcsoportokat vagy megkérheted eddigi ügyfeleidet, hogy számoljanak be márkáddal szerzett tapasztalataikról.

Ezen tudás birtokában tűpontosan leszel képes megcélozni ideális ügyfeleidet, hogy minél több (visszatérő) vendéget szerezhess tulajdonodnak, és a marketingbe fektetett összegek is sokkal kedvezőbben térüljenek meg.

A piackutatás továbbá segíthet azonosítani szállodád hiányosságait is, legyen szó a marketing lefedettségéről vagy az általad kínált vendégélményről. Ezeket aztán gyorsan és céltudatosan pótolhatod.

 

A buyer personák azonosítása

A buyer personák különösen hasznosak a vendégekről összegyűjtött adatok szemléltetésében. A buyer persona ugyanis egy olyan kitalált személy, akit ideális ügyfeleid releváns jellemzőivel (igények, preferenciák, demográfiai adatok stb.) ruházol fel.


Amennyiben szállodád többféle ügyféltípust is kiszolgál, úgy több buyer personát is készíthetsz hozzájuk.

 

A personák olyan alapvető információkat kell tartalmazzanak, mint a kor, a nem, a jövedelem, az érdeklődési körök, és így tovább.

 

Ezek a personák segítenek szemléltetni, hogy kik is valójában ideális ügyfeleid, hogy kifejezetten nekik szóló marketingkampányokat hozhass létre. A personákat továbbá könnyedén megoszthatod az érintett munkatársaiddal is, hogy mindenki tisztában legyen a célközönség jellemzőivel.

 

A personák segítségével olyan precízen alakíthatod marketingedet, hogy célközönséged tagjainak úgy tűnik majd, mintha személyesen nekik készültek volna hirdetéseid és tartalmaid.

 

A preferenciák és igények feltárása

Célközönséged preferenciái és igényei külön figyelmet követelnek meg.

Ha tudod, hogy milyen extrákra, szolgáltatásokra, élményekre és kínálatokra vágynak leginkább ideális vendégeid, akkor ezzel is precízebbé teheted kampányaidat, illetve kínálatodat is.
Mint fentebb elhangzott, vendégeid visszajelzései rengeteg értéket hordoznak magukban, hiszen kiderül belőlük, hogy mit csinálsz jól, és melyek azok a hiányosságok, amelyeket minél előbb pótolnod kellene.

 

A branding értéke a hotel marketingben

A branding, azaz a márkaépítés szintén hotel marketing stratégiád része kell, hogy legyen. Nem csupán egy felismerhető identitást kölcsönöz ugyanis szállodádnak, hanem segít megkülönböztetni is azt a versenytársaktól.

Egy egyedi márka kialakítására kell törekedned, amivel célközönséged is képes azonosulni, és amely jól szemlélteti céged értékeit is. Íme néhány tipp ehhez:

 

Egy egyedi márkaidentitás létrehozása

Márkaidentitásod megalkotásához egy olyan jól értelmezhető és konzisztens üzenetet kell megfogalmaznod, amely magában hordozza az általad képviselt értékeket és felkelti célközönséged érdeklődését.

A márkához tartoznak a különféle vizuális elemek is – logó, színek, betűkészletek stb. – amelyek célja, hogy könnyen felismerhetővé és felidézhetővé tegyék tulajdonodat. Tehát érdemes ez alapján megválogatni őket.

Mindezen elemek egyedi identitást biztosítanak majd szállodádnak és segítenek, hogy elüssön a versenytársaktól.

 

Érintkezési pontok közötti konzisztencia

Ügyelned kell rá, hogy brandinged minden érintkezési ponton azonos legyen.

 

Meglévő és lehetséges vendégeidnek ugyan azzal a márkaüzenettel, vizuális stílussal és hangnemmel kell találkozniuk, bárhol is lelnek rá márkádra. Akár emailben, akár szórólapokon kommunikálsz velük, akár webhelyedre akár valamelyik közösségi profilodra látogatnak el, mindenhol azonnal fel kell tudják ismerni szállodádat.

 

Amennyiben a költségkeretbe belefér, a szállodádban használt eszközök (tollak, törölközők stb.) is márkád jellemző stílusát kell, hogy viseljék.

 

A márkaismertség és márkahűség megszilárdítása

Ha hotel marketing célokról van szó, akkor a márkaismertség és a márkahűség megerősítését is érdemes lesz kitűznöd magad elé.

 

Ehhez persze kitűnő színvonalú szolgáltatásokat és egyedi élményeket kell kínálnod vendégeidnek. Sokat segíthet az is, ha igyekszel személyesebb szinten is kapcsolatot teremteni ügyfeleiddel.
A közösségi platformok remekül alkalmasak erre, hiszen feltüzelheted rajtuk az ügyfelek aktivitását, kapcsolatba léphetsz velük és egy olyan közösséget építhetsz fel, ami hosszútávon is hűséges lesz márkádhoz.

 

Online hotel marketing

Tulajdonod jellegétől függően jó eséllyel az online marketing az, amivel szállodád a legtöbb ügyfelet érheti el manapság.
Számos módszer közül válogathatsz, amelyekkel láthatóbbá teheted magadat az interneten, hogy több vendéget szerezhess hoteled számára.

 

Egy jó szállodai webhely

Egy jó szállodai webhely jellemzőiről kisebb könyvet is írhatnánk. Dióhéjban összefoglalva, hoteled webhelye intuitív és vizuálisan megnyerő élményt kell nyújtson látogatóinak.

 

Fontos szempont a mobilbarát, sőt, mobil-első jelleg is, hiszen a szálláskeresések többsége manapság már okostelefonokon történik. Webhelyednek tehát valamennyi modern okoseszközön és persze asztali számítógépeken is hibátlanul kell működnie.

 

Ha szeretnél rendszeresen megjelenni az utazni vágyó felhasználók kereséseire, akkor webhelyedet nem csak aktuális szobaadatokkal kell rendszeresen frissítened, hanem új, értékes, érdekes tartalmakkal (blogbejegyzések, képek stb.) is.

 

A 24/7 ügyfélszolgálat szintén sokat dobhat a felhasználói élményen, habár ezt manapság chatbotoknak is kiszervezheted, hogy valódi munkatársaid az összetettebb problémákra koncentrálhassanak.

 

Közösségi média

Ha szeretnél közelebbi kapcsolatba lépni ügyfeleiddel, és egyidőben a márkaismertséget is feltüzelnéd az online körökben, akkor ideje a szállodai közösségi média marketinggel is foglalkoznod.

 

Ezeken a platformokon nem csak tartalmakat oszthatsz meg (ami a stratégia fontos része), hanem beszélgethetsz is ügyfeleiddel.

 

A közösségi média továbbá ideális általános kínálatod és különleges ajánlataid népszerűsítésére, elvégre a legtöbb népszerűbb platform biztosít valamilyen fizetett hirdetési rendszert is.
Közösségimédia-stratégiádat influencer marketinggel is kiegészítheted, amiről lejjebb bővebben is szó lesz majd.

 

Email marketing

Az email marketing segít kapcsolatban maradni korábbi ügyfeleiddel, hogy idővel tovább erősíthesd a velük kiépített kapcsolatokat.

 

Emailjeidben tájékoztató jellegű tartalmakat, kuponkódokat, különleges ajánlatokat, híreket és más hasznos információkat oszthatsz meg feliratkozóiddal.

 

Az email marketing egy költséghatékony megoldás lehet, azonban, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni belőle, akkor ne felejtsd el nyomon követni kampányaid teljesítményét (megnyitási arányok, átkattintási arányok stb.) Ezek az adatok segítenek majd email kommunikációd tökéletesítésében.

 

SEO

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás segítségével fellelhetőbbé teheted szállodádat a keresőmotorokon (főleg a Google-on).

 

A SEO magába foglalja a webhelytartalmak, a webhelyszerkezet és a technikai háttér optimalizálását is, hogy tartalmaid minél magasabb pozíciókban jelenhessenek meg a keresőtalálatok között.

 

A SEO szintén óriási témakör. Ide tartozik például a kulcsszók megfontolt használata, az értékes tartalmak rendszeres feltöltése, a különböző weboldal-címkék kitöltése, a linképítés, a webhely sebességének biztosítása és megannyi más taktika is.

Együttműködések és partnerkapcsolatok

A partnerekkel való kapcsolatépítés és együttműködés sokat segíthet szállodádnak a márka népszerűsítésében. Ezek a taktikák több figyelmet szereznek márkád számára, ami persze fokozott webhelyforgalmat és lehetséges vendéget jelent.

Az ilyen partnerkapcsolatok kialakításának több módja is van:

 

Helyi cégek

Próbálj meg összeállni több helyi céggel és szervezettel is, amelyek nem számítanak versenytársaidnak. Ezek az együttműködések persze akkor a legértékesebbek, ha minden fél számára előnyösek.
Szervezhettek például közös akciókat egy közeli taxiszolgáltatóval vagy beállhatsz szponzorként egy helyi sportcsapat mögé.
Ezen kívül kínálhatsz catering szolgáltatást is a helyi rendezvényeken vagy más intézmények számára.

 

Közös promóciók és csomagajánlatok

Hotelként úgy is együttműködhetsz más cégekkel vagy szervezetekkel, hogy valamilyen egyedi élményt kínáljatok ügyfeleitek számára.

 

Például, ha egy helyi étteremmel fogsz össze, akkor vendégeid egy kedvezményes vacsorát fogyaszthatnának el partnerednél. De együttműködhetsz még helyi wellness-központokkal, fürdőkkel, élményparkokkal és más tulajdonokkal is.

 

Ez mindkét fél számára előnyös, hiszen az utazóknak érdekükben áll majd, hogy igénybe vegyék a te és partnereid szolgáltatásait is.

 

Rendezvények és egyedi élmények

Amennyiben szállodád méretei lehetővé teszik, különféle rendezvényeknek is helyszínül szolgálhatsz a környékbéli szervezetek és cégek számára. Lehet szó például zenei fesztiválokról, konferenciákról, gasztronómiai élményekről, kiállításokról és így tovább.
Szállodádat a résztvevők egy pozitív élmény kapcsán ismerhetik meg, így megnő az esélye, hogy később ott tartózkodó vendégekként is visszatérjenek hozzád.

A teljesítmény nyomon követése

Online hotel marketinged teljesítményének nyomon követésével meggyőződhetsz róla, hogy a megfelelő embereket éred el üzeneteiddel, illetve a megfelelő célok irányába halad-e stratégiád.

 

Marketingcélok és KPI-k kitűzése

Céljaidat és KPI-idet (fő teljesítménymutatóidat) már stratégiád legelején meg kell határoznod, hogy az első naptól kezdve nyomon követhesd teljesítményedet.
Céljaidtól függően fontos teljesítménymutatók lehetnek például a webhelylátogatások, az email-átkattintások, a foglalások vagy a közösségi médiás aktivitás is.
Nem árt, ha odafigyelsz arra is, hogy vendégeid pozitív vagy negatív hangnemben emlegetik márkádat az interneten.

 

A mutatók követése és elemzése

A fontosabb mutatók követéséhez többféle eszközt is használhatsz, habár a legtöbb adatot megszerezheted a Google Analytics és a Google Search Console felületéről. Ezek az ingyenes analitikai eszközök kijelzik többek között webhelyed látogatottságát, a látogatók által megtett útvonalakat weboldalaid között, az átkattintási arányokat, és számos egyéb hasznos adatot is.
Ezen tudás birtokában úgy alakíthatod webhelyed tartalmait, illetve stratégiádat, hogy még több ideális vendéget érhess el.

 

A stratégia folyamatos tesztelése és tökéletesítése

Nagyon fontos, hogy rendszeresen teszteld és továbbfejleszd online marketing stratégiádat.
A keresőalgoritmusok bővülnek, a felhasználói érdeklődés változik, a trendek jönnek-mennek, és ha hosszútávú sikerekre vágysz, akkor igazodnod kell ezekhez az újdonságokhoz.
Tesztelj tehát különféle tartalomtípusokat, felhívásokat, célközönségeket és csatornákat, hogy mindig a leghatékonyabb kombinációt alkalmazhasd.
 




Hotel marketing stratégia



Legfrissebb cikkek


A hotel marketing alapvető módszerei
A 4 szobás panziótól a 111 szobás, 5 csillag superior wellness szállodáig mindenkinek dolgoztunk már az elmúlt 25 évben. Bármekkora is legyen a szálláshely, egy biztos, a hotel marketing a szállodák sikerének egyik alapvető feltétele. A hatékony marketing segít új vendégeket szerezni, megerősíti az emberekben a márkahűséget és növeli a tulajdon bevételét.  
A nagy Google Hotel Ads útmutató
Az utazók 72%-a metakereső motorokat használ a szállásfoglaláshoz. Az egyik legfontosabb ilyen keresőmotor a Google Hotel Ads, ami lehetővé teszi a hoteltulajdonosok számára, hogy több vendéget érjenek el és új foglalásokat szerezhessenek.  
5 hotel SEO trend 2025-re
A vendégek körében elvégzett kutatásaink, és hoteleknél végzett marketing tanácsadói munkánk gyakorlati tapasztalata szerint 2025-ben is a legtöbb vendéget a SEO azaz a keresőoptimalizálás hozza majd egy szállásadónak. A leginkább költséghatékony marketing eszköz, mely nélkül egy hotel marketing kommunikációja mit sem ér. Látjuk, tapasztaljuk azon hotelek esetében, melyeket olyan marketing ügynökségek kezeltek, akik nem értenek a keresőoptimalizáláshoz.   
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!