Szálloda marketing stratégia -Versenytárs alapú árképzés
A legjobb mutatója, annak, hogy jól teljesít maga a verseny és ezen belül a helyzeted. A verseny betekintést és ötleteket ad nem csak arról, hogyan javíthatsz, hanem olyan árképzés stratégiákat is, amelyeket saját magad is megvalósíthat. Fontos, hogy a közvetlen versenytársat nézd, ezalatt a saját súlycsoportodat, tehát ugyanazt a szegmenset és a csillagkategóriát. A szálloda marketing stratégia esetében a versenytársakra épülő szállodai szobaár-árazási stratégia azzal kezdődik, hogy megérted, milyen árakon adják el a versenytársaid a szobáikat. Hasonlítsd össze az ő kínálatukat a tiéddel és tájékozódj. Tekintsd meg, hogyan határozzák meg az egyes szobakategóriák árait, mikor emelik vagy csökkentik szoba áraikat, és milyen gyakran kínálnak kedvezményeket. Ezután nézd meg a te milyen áron kínálod ugyan ezeket. Drágábban vagy olcsóbban? Így megértheted mi az az összeg, amit már kifizettek és mennyit hajlandók fizetni a vendégek. Ez egy hasznos módja annak, hogy eldöntsd, milyen árat kell felszámítani.
Előrejelzés alapú nem csak az időjárás lehet
A szálloda marketing stratégiában az előrejelzés egy hatékony stratégia az árak meghatározására a várható kereslet alapján. Ez az elvárás a szálloda foglalási adatainak, bevételeinek, szoba áraknak és egy szoba átlagos költségeinek ismeretén alapul. Mind ez az elmúlt néhány hónapban és az előző év azonos időszakában, valamint figyelembe véve a keresletet és az eseményeket. Ez a szálloda marketing stratégia egyik legfontosabb eleme, ha az árak meghatározásáról van szó. Ha megérted, hogy a korábbi adatok alapján mekkora mennyiségű foglalások várhatóak, akkor módosíthatod a szállodai szobaárat a jövőben elérhető szobák számának előre jelzésével. Ha jól csinálod, meg tudod jósolni a legjobb árakat a kereslet és a várható kihasználtság alapján. Mind ezt fontos kordában tartani, hiszen a szálloda marketing stratégia betartásával a versenytársak száma is nőhet. Ne feledd nem csak te alkalmazol különféle praktikákat. A versenyhelyzet mindig fennáll.
Szálloda marketing stratégia -Szegmens alapú árképzés
Ez a szálloda marketing stratégia olyan pontja az árképzés során, amely fontos szerepet tölt be az ár stratégia megalapozásában, ez hasonló a légitársaság stratégiájához, ahol ugyanazért a szobáért különböző árat számítanak fel különböző embereknek. Ez az egyik leggyakrabban használt árképzés a szállodaiparban, mert óriási hatással van a szálloda bevételére. Az ügyfelek szegmentálhatók mennyiség (egyszerre több szoba foglalása), attribútumok (a tengerre néző szobát és a kertre néző szobát kívánók), szolgáltatási kínálat, vásárlás időpontja, felhasznált idő és még rengeted szempont alapján. Például előfordulhat, hogy a céges vendégeknek alacsonyabb árat számítanak fel ugyanazért a szobáért, mert nagyobb valószínűséggel foglalnak több szobát egy adott időpontban, míg egy betérő vendégnek magasabb árat számíthat fel, akinek csak egy éjszakára van szüksége.
Ösztönző alapú
Az ösztönző alapú árképzés azon alapul, hogy az ügyfeleket kedvezményekkel, promóciókkal és egyéb csomagajánlatokkal jutalmazd jobb árakon, ezáltal ösztönözve őket a foglalásra. Ajánlj félpanziós ellátás vagy reggelit. Készíts különböző összegű kuponokat, különböző foglalásokhoz. Van masszázs vagy wellness része szállodádnak? Akkor ne habozz a kényeztetést mindenki szereti, egy masszázs kupon, ami, ha nem is a teljes masszázs költségét fedi, de annak egy nagyobb részét, már hízelgő ajánlatnak fog tűnni. Ez a szálloda marketing stratégia és ennek megvalósítása érdekében e-mail marketingen és online marketingen keresztül kedvezményes kódokat vagy promóciókat kínálhatsz visszatérő vendégeidnek, és ezzel arra ösztönözheti őket, hogy közvetlenül a te szállodádban foglaljanak.
Hűség alapú
Mint a szálloda marketing stratégia, úgy minden marketing stratégia esetébe a cél, hogy hűséges, visszatérő vendégeket találjunk és ösztönözzük őket, hogy újra és újra minket válasszanak. A hűségalapú árképzés hasonló az ösztönző módszerhez, de ebben az esetben hűség programod tagjait célzod meg, vagy arra buzdítod az embereket, hogy csatlakozzanak a hűségprogramodhoz, hogy jobb árakat kapjanak. Ez egy hasznos és hatékony módszer nemcsak a közvetlen foglalások ösztönzésére, hanem arra is, hogy a vendégek visszatérjenek. Ily módon jobb árakat kínálhatsz a hűséges ügyfeleknek, és a hűséges ügyfelek valószínűleg továbbra is visszatérnek, tehát ez egy mindenki számára előnyös forgatókönyv.
Szálloda marketing stratégia -Keresztértékesítés
Az upselling stratégiához hasonlóan a keresztértékesítés is hasznos szálloda marketing stratégia, amely különösen hatékony a foglalás után. Bátoríthatod ügyfeleidet további szolgáltatások, például gyógyfürdő-szolgáltatások, túrák és repülőtéri transzferek lefoglalására, nem csak e-mail marketinggel és online kampányokkal. A megérkezésükkor a recepción is kitérhetsz ezekre a remek lehetőségekre, amelyekkel még tökéletesebb lehet kiruccanásuk. A keresztértékesítéssel így több bevételt generálhatsz foglalásonként.
Amint láthatd, számos szálloda marketing stratégiai tényező, stratégia létezik az árak optimalizálására és a bevételek maximális kihasználására. Ezeket a tényezőket pedig csak fokozni lehet.