szálloda marketing stratégiai tanácsok árképzéshez; szálloda marketing stratégia az árakig; szálloda marketing stratégiai tanácsok; szálloda marketing stratégia szállodáknak; szálloda marketing stratégia profiknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > szalloda-marketing-strategia > Szálloda marketing stratégia -Árképzési stratégiák

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Szálloda marketing stratégia -Árképzési stratégiák


2022/07/14
Szeder

A szálloda marketing stratégia talán legkényesebb témája az ár. A megfelelő szobaárak fontos szerepet játszanak a bevételszerzésben, valamint a foglaltság növelésében, és lehetőséget ad a profit növelésére egyaránt. A megfelelő ár meghatározása a lehető legtöbb szoba foglalását eredményezheti. Mennyit kérjünk egy szobáért? Mi az, ami nem túl sok érte? Mekkora az az összeg, amit nem túlzás elkérni egy éjszakáért a szállodádban? Íme számos szállodai árképzés stratégia, amelyek segítségével növelheted bevételed.

szálloda marketing stratégia az árak meghatározása

Szálloda marketing stratégia -Versenytárs alapú árképzés

A legjobb mutatója, annak, hogy jól teljesít maga a verseny és ezen belül a helyzeted. A verseny betekintést és ötleteket ad nem csak arról, hogyan javíthatsz, hanem olyan árképzés stratégiákat is, amelyeket saját magad is megvalósíthat. Fontos, hogy a közvetlen versenytársat nézd, ezalatt a saját súlycsoportodat, tehát ugyanazt a szegmenset és a csillagkategóriát. A szálloda marketing stratégia esetében a versenytársakra épülő szállodai szobaár-árazási stratégia azzal kezdődik, hogy megérted, milyen árakon adják el a versenytársaid a szobáikat. Hasonlítsd össze az ő kínálatukat a tiéddel és tájékozódj. Tekintsd meg, hogyan határozzák meg az egyes szobakategóriák árait, mikor emelik vagy csökkentik szoba áraikat, és milyen gyakran kínálnak kedvezményeket. Ezután nézd meg a te milyen áron kínálod ugyan ezeket. Drágábban vagy olcsóbban? Így megértheted mi az az összeg, amit már kifizettek és mennyit hajlandók fizetni a vendégek. Ez egy hasznos módja annak, hogy eldöntsd, milyen árat kell felszámítani.

Előrejelzés alapú nem csak az időjárás lehet

A szálloda marketing stratégiában az előrejelzés egy hatékony stratégia az árak meghatározására a várható kereslet alapján. Ez az elvárás a szálloda foglalási adatainak, bevételeinek, szoba áraknak és egy szoba átlagos költségeinek ismeretén alapul. Mind ez az elmúlt néhány hónapban és az előző év azonos időszakában, valamint figyelembe véve a keresletet és az eseményeket. Ez a szálloda marketing stratégia egyik legfontosabb eleme, ha az árak meghatározásáról van szó. Ha megérted, hogy a korábbi adatok alapján mekkora mennyiségű foglalások várhatóak, akkor módosíthatod a szállodai szobaárat a jövőben elérhető szobák számának előre jelzésével. Ha jól csinálod, meg tudod jósolni a legjobb árakat a kereslet és a várható kihasználtság alapján. Mind ezt fontos kordában tartani, hiszen a szálloda marketing stratégia betartásával a versenytársak száma is nőhet. Ne feledd nem csak te alkalmazol különféle praktikákat. A versenyhelyzet mindig fennáll.



Szálloda marketing stratégia -Szegmens alapú árképzés

Ez a szálloda marketing stratégia olyan pontja az árképzés során, amely fontos szerepet tölt be az ár stratégia megalapozásában, ez hasonló a légitársaság stratégiájához, ahol ugyanazért a szobáért különböző árat számítanak fel különböző embereknek. Ez az egyik leggyakrabban használt árképzés a szállodaiparban, mert óriási hatással van a szálloda bevételére. Az ügyfelek szegmentálhatók mennyiség (egyszerre több szoba foglalása), attribútumok (a tengerre néző szobát és a kertre néző szobát kívánók), szolgáltatási kínálat, vásárlás időpontja, felhasznált idő és még rengeted szempont alapján. Például előfordulhat, hogy a céges vendégeknek alacsonyabb árat számítanak fel ugyanazért a szobáért, mert nagyobb valószínűséggel foglalnak több szobát egy adott időpontban, míg egy betérő vendégnek magasabb árat számíthat fel, akinek csak egy éjszakára van szüksége.

Ösztönző alapú

Az ösztönző alapú árképzés azon alapul, hogy az ügyfeleket kedvezményekkel, promóciókkal és egyéb csomagajánlatokkal jutalmazd jobb árakon, ezáltal ösztönözve őket a foglalásra. Ajánlj félpanziós ellátás vagy reggelit. Készíts különböző összegű kuponokat, különböző foglalásokhoz. Van masszázs vagy wellness része szállodádnak? Akkor ne habozz a kényeztetést mindenki szereti, egy masszázs kupon, ami, ha nem is a teljes masszázs költségét fedi, de annak egy nagyobb részét, már hízelgő ajánlatnak fog tűnni. Ez a szálloda marketing stratégia és ennek megvalósítása érdekében e-mail marketingen és online marketingen keresztül kedvezményes kódokat vagy promóciókat kínálhatsz visszatérő vendégeidnek, és ezzel arra ösztönözheti őket, hogy közvetlenül a te szállodádban foglaljanak.

Hűség alapú

Mint a szálloda marketing stratégia, úgy minden marketing stratégia esetébe a cél, hogy hűséges, visszatérő vendégeket találjunk és ösztönözzük őket, hogy újra és újra minket válasszanak. A hűségalapú árképzés hasonló az ösztönző módszerhez, de ebben az esetben hűség programod tagjait célzod meg, vagy arra buzdítod az embereket, hogy csatlakozzanak a hűségprogramodhoz, hogy jobb árakat kapjanak. Ez egy hasznos és hatékony módszer nemcsak a közvetlen foglalások ösztönzésére, hanem arra is, hogy a vendégek visszatérjenek. Ily módon jobb árakat kínálhatsz a hűséges ügyfeleknek, és a hűséges ügyfelek valószínűleg továbbra is visszatérnek, tehát ez egy mindenki számára előnyös forgatókönyv.

Szálloda marketing stratégia -Keresztértékesítés

Az upselling stratégiához hasonlóan a keresztértékesítés is hasznos szálloda marketing stratégia, amely különösen hatékony a foglalás után. Bátoríthatod ügyfeleidet további szolgáltatások, például gyógyfürdő-szolgáltatások, túrák és repülőtéri transzferek lefoglalására, nem csak e-mail marketinggel és online kampányokkal. A megérkezésükkor a recepción is kitérhetsz ezekre a remek lehetőségekre, amelyekkel még tökéletesebb lehet kiruccanásuk. A keresztértékesítéssel így több bevételt generálhatsz foglalásonként.

Amint láthatd, számos szálloda marketing stratégiai tényező, stratégia létezik az árak optimalizálására és a bevételek maximális kihasználására. Ezeket a tényezőket pedig csak fokozni lehet.

 

Segítség kell? Mi segítünk: Szálloda marketing



Hotelek, szállodák



Legfrissebb cikkek


Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!