1. A vendégélmény mindenek felett áll a szálloda marketingben
A legtöbb piacon ma már rengeteg szállodaválaszték áll rendelkezésre, ami igen szoros versenyt eredményez. Ilyen körülmények között előfordulhat, hogy a hagyományos szolgáltatások, mint a szobák, éttermek és szórakozási lehetőségek, önmagukban nem elégségesek ahhoz, hogy kiemeljenek téged a potenciális vendégek előtt.
Helyette a vendégek azt akarják megtudni, hogy miben tudod garantálni számukra a legjobb és legemlékezetesebb élményt. Valójában a foglalók 90%-a személyre szabott élményekre számít, amikor nálad száll meg.
Fontos tudni, hogy a személyes érintkezéseken túl a digitális kapcsolódási pontok is lehetőséget kínálnak a személyre szabottságra és szórakoztató, egyszerű, pihentető élményekre. Az online be- és kijelentkezés, valamint az üzenetküldés például mind olyan lehetőségek, amelyekkel fokozhatod a vendégek élményét, és egyúttal modernizálhatod a szállodai szolgáltatásokat.
2. A vendégadatok a leghatékonyabb eszközeid a szálloda marketing terén
Az Incisiv és az Adobe által készített jelentés szerint, amely a személyre szabott utazási és étkezési lehetőségekről szól, azt mutatja, hogy az utazási márkák jelentősen növelhetik bevételüket, átlagosan 49,8%-kal többet keresve vendégenként. Ehhez a sikerhez az szükséges, hogy a márkák olyan stratégiákat alkalmazzanak, amelyek rugalmasan igazodnak az egyedi igényekhez, kezdve a széles körű ajánlatoktól egészen az egyedi, személyre szabott szolgáltatásokig.
Ebben az összefüggésben a vendégadatok kritikus fontosságú eszközei ennek a sikernek. Az alapvető demográfiai adatokon túl, mint például az életkor vagy a lakóhely ország szerinti megoszlása, fontos a mélyebb megértés is arról, hogy miként formálják az elvárások a vendégek utazási és étkezési döntéseiket, valamint mi az, ami számukra a legfontosabb.
Az alábbiakban kiemelendő néhány kulcsfontosságú tipp: érdemes alkalmazni egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert (CRM) az olyan adatok gyűjtésére, amelyek segítik a kínálat és a marketing finomítását szűk vendégszegmensek számára, mint például a kisgyermekes családok vagy a távoli dolgozók. Fontos tesztelni az ajánlatokat, értékelni az eredményeket, és kipróbálni új stratégiákat, amíg el nem éri a kívánt eredményeket.
3. Vendégvélemények és visszajelzések a szálloda marketing középpontjában
A TripAdvisor adatai szerint az emberek 80%-a 6-12 véleményt olvas el, mielőtt foglalna szállást. Ez azt jelenti, hogy a vélemények nagy mértékben befolyásolják, hogyan értékelik egy szálloda minőségét, és hatással vannak a szálloda díjainak optimalizálására is. Ezért 2024-ben kritikus fontosságú lesz a szálloda marketingben az értékelések kiemelt szerepe.
Az alapvető információk a következők: Első lépésként érdemes több négy- és ötcsillagos online szállodaértékelést gyűjteni. Ehhez kezdje azzal, hogy privát módon kéri vendégeitől a visszajelzéseket, például egy e-mailben küldött felmérés formájában. Ezt követően ösztönözze legnagyobb rajongóit, hogy osszák meg gondolataikat nyilvánosan olyan platformokon, mint a Google, a TripAdvisor vagy az online utazási irodák (OTA).
4. A toborzási marketing fontossága a szálloda marketingben
Az AHLA által végzett felmérés szerint a szállodák több mint 80%-a tapasztal munkaerőhiányt. Ezt a problémát technológiai megoldásokkal próbálják orvosolni, például a feladatok automatizálásával és a munkafolyamatok gyorsításával. Az egyik lehetőség az, hogy automatizálják a vendégüzenetküldést és az utánvételes folyamatokat. Ezáltal időt spórolhatnak a célzott ajánlatok gyors megosztásával, és a marketingcsapatuknak lehetőséget teremtenek új kampányok kidolgozására.
Ugyanakkor a toborzási marketing is segíthet az új tehetségek vonzásában. A szálloda a munkáltatói vonzerejét növelheti, elismerést kiválthat azáltal, hogy jutalmazza az alkalmazottakat ösztönzőkkel és átlag feletti fizetéssel. Ebben segíthet a digitális borravaló megoldás, amely akár óránként 1000 Forinttal is emelheti a személyzet fizetését.
5. A mesterséges intelligencia a szálloda marketing világába is betör
A ChatGPT 2022 végén való nyilvános elérhetősége jelentős előrelépést hozott a mesterséges intelligencia terén. Manapság a generatív mesterséges intelligencia segítőeszközök számos feladatot könnyítenek meg vagy gyorsítanak fel, legyen szó tartalomkészítésről, vendégkommunikációról vagy adatkezelésről.
A marketing területén a generatív AI jó szolgálatot tehet az ötletelésben és új kampányok kialakításában. Használható arra is, hogy gyors válaszokat adhassunk a visszajelzésekre. A megfelelő iránymutatásokkal csak néhány egyszerű szerkesztést kell végrehajtanunk, mielőtt elküldjük a választ. Ezáltal időt spórolhatunk, és biztosíthatjuk, hogy hatékonyan kezeljük online hírnevünket.
Fontos megjegyezni, hogy bár a generatív mesterséges intelligencia segíthet a marketingfeladatokban, nem helyettesítheti az emberi szakértelmet, de kiegészítheti azt.
Mindig alkalmazzuk az iparági tudásunkat, szakértelmünket és belátásunkat az AI-kimenet ellenőrzéséhez és szerkesztéséhez, mielőtt azt közzétennénk!
6. Az email marketing ugyanolyan fontos a szálloda marketingben, mint mindig
A HubSpot adatai szerint az emailek továbbra is a legmagasabb megtérülést hozzák a marketing tevékenységek között, minden elköltött 1 dollár után 36 dollárt. Tehát bár az email marketing még mindig nagyon hatékony, de változásokon megy keresztül. A személyes élmény és a vendégkiszolgálás egyre fontosabbá válik itt is.
Az olvasók már unják az általános üzeneteket és ajánlatokat. Nem kíváncsiak hideg emailekre olyan márkáktól, amelyekről még soha nem hallottak. Mindkettő könnyen a spam mappában köt ki.
A lényeg: használjuk a történetmesélést és a szegmentálást az emailek érdekessé és relevánssá tételéhez az olvasók számára. Ez ösztönzi a címzetteket, hogy alig várják, hogy megnyissák és elolvassák az emaileket, ami növeli a konverziós arányt.
7. A helyi tapasztalatok kíváncsi utazókat vonzanak
A GetYourGuide szerint az utazók 90%-a azt preferálja, ha úticéljukat olyan módon fedezik fel, ahogyan azt a helyiek tennék. A résztvevők 95%-a kifejezte azt, hogy ideális esetben naponta három órát szánna arra, hogy egy helyen egyedi élményekkel gazdagodjon.
Szállodaként van lehetőségünk sokat segíteni vendégeinknek ebben. Például bemutathatjuk a helyi alkotókat a saját ajándékboltunkban, együttműködhetünk helyi idegenvezetőkkel, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a terület történelmébe és kultúrájába, vagy szervezhetünk helyi eseményeket, ahol vendégeink találkozhatnak a helyiekkel.
A lényeg: bármilyen szolgáltatást is nyújtunk, hangsúlyozzuk azt a marketingünkben. Ez megkülönböztet bennünket, és az embereknek új okot ad arra, hogy minket válasszanak a szomszédos szálloda helyett.
8. A fenntarthatóság a reflektorfényben marad a szálloda marketing területén is
Az Expedia tanulmánya azt mutatja, hogy az utazók 90%-a kifejezetten fenntarthatóbb lehetőségeket keres. Ez a tendencia nem csak az egyéni utazókra, hanem az üzleti és rendezvényszervezőkre is kihat. A Cvent Planner Sourcing Report 2023-as jelentése tovább erősíti ezt, mivel a résztvevők 31%-a szerint a fenntarthatóságra való összpontosítás határozza meg a tervezési prioritásokat 2024-ben.
Ahhoz, hogy ezt a vendégek megnyeréséhez használjuk, fontos folyamatosan kutatni a zöldebb megoldásokat. Amint belevágunk a környezetbarát intézkedésekbe, hangsúlyozzuk ezeket a weboldalunkon és a közösségi médiában. Ezzel nemcsak azt mutatjuk, hogy ténylegesen elkötelezettek vagyunk a változás iránt, hanem segítünk vendégeinknek is választani a fenntarthatóbb lehetőségek közül.
Lényeges: engedjük meg, hogy vendégeink kövessék nyomon nyilvánosan a fenntarthatóságra irányuló erőfeszítéseinket. Ugyanakkor ügyeljünk arra, hogy ne essünk túlzásokba, és ne alkalmazzuk a zöldmosás módszerét. Az utazók hamar észreveszik, ha egy márka csak üzleti szempontból használja a fenntarthatóságot, és ezt nem kedvelik.
9. A közösségi média stratégiái továbbra is a kapcsolatépítés fontos elemei a szállodaiparban
A HubSpot adatai szerint az emberek 41%-a állítja, hogy az elmúlt három hónapban felfedezett egy új terméket a közösségi médiában, és 17%-uk közvetlenül a közösségi csatornákon vásárolt.
Ennek eredményeként a közösségi értékesítés továbbra is növekedhet 2024-ben. A lényeg, hogy építsünk kapcsolatot a közönséggel a közösségi média segítségével, és használjuk ezt a stratégiát a foglalások növelésére. Fontos megjegyezni, hogy ez nem ugyanaz, mint a közösségi média marketing, ahol az elsődleges cél a márkaismertség növelése.
Lényeges tudnivalók: bár továbbra is fontos a közönséggel való kapcsolatok kialakítása és az értékteremtés, az aktív értékesítésnek egyre nagyobb szerepet kell kapnia a közösségi média stratégiájában, mivel egyre többen hajlandók vásárolni a közösségi platformokon keresztül.
10. Nincs szálloda marketing videós tartalmak nélkül
Láttál már hosszú szállodai promóciós filmeket vagy márkavideókat? Történeteket mesélnek el, megpróbálva közvetíteni a márkák hangulatát. De itt a baj: túl hosszúak.
Mostanában, amikor az emberek figyelme egyre rövidebb, és mindannyian elfoglaltak vagyunk, a rövid, könnyen befogadható tartalmakat részesítik előnyben, mégis erős üzeneteket hordoznak. A Skift kutatása szerint például a 3-60 másodperces videók kifejezetten hatékonyak lehetnek az Instagram Reels vagy a TikTok platformokon.
És nem kell aggódnod a tökéletesen kidolgozott klippek miatt. Az eredetiség fontosabb, mint a magas produkciós érték. Készíts olyan tartalmat, ami felkelti az érdeklődést, mosolyt csal az arcokra, vagy ösztönzi az embereket az interakcióra a tartalmaiddal.
A lényeg: a lebilincselő, rövid videók segíthetnek növelni a márkád ismertségét, és ösztönözhetik a közönséget, hogy még jobban felfedezze, mi is rejlik a márkád mögött. Ha bizonytalan vagy, dolgozz együtt tapasztalt alkotókkal a tökéletes videók elkészítéséhez.
+1. A szállodák keresőoptimalizálása a marketingrejtvény kulcsfontosságú része
A Backlinko legújabb kutatása azt mutatja, hogy a keresők kevesebb mint 1%-a kattint a Google második találati oldalára. Ezért továbbra is kiemelten fontos a keresőoptimalizálás (SEO), ha azt szeretnénk, hogy weboldalunk az első oldalon jelenjen meg a keresési eredmények között.
Ha tartalmad eredeti, értékes és jól optimalizált SEO szempontból, már jó úton jársz, különösen a Google által bevezetett frissítések fényében, melyek azokat a tartalmakat előnyben részesítik, amelyek hasznosak és minőségi információkat nyújtanak.