Ezek a legújabb szállodamarketing tippek, amiket jobb, ha te is bevezetsz a szállodád életében!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > szalloda-marketing > 10+1 új szálloda marketing trend, amit érdemes szállodatulajdonosként felfedezned

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10+1 új szálloda marketing trend, amit érdemes szállodatulajdonosként felfedezned


2024/01/30
Novák Anna

Ahogy az idő halad előre, a vendégek elvárásai változnak, a technológia fejlődik, és a versenytársak folyamatosan új stratégiákat dolgoznak ki. Ebben a dinamikus környezetben kritikus fontosságú, hogy a szállodai iparág mindig lépést tartson a legfrissebb fejleményekkel. Az érdekességek és kihívások szempontjából gazdagnak ígérkező 2024-es évre összeállítottunk egy átfogó listát, amely bemutatja a legújabb szálloda marketing trendeket. Készülj fel a változásra, és fedezd fel, hogyan érheted el, hogy szálláshelyed kiemelkedjen a versenytársak közül!

szálloda marketing

1. A vendégélmény mindenek felett áll a szálloda marketingben

 

A legtöbb piacon ma már rengeteg szállodaválaszték áll rendelkezésre, ami igen szoros versenyt eredményez. Ilyen körülmények között előfordulhat, hogy a hagyományos szolgáltatások, mint a szobák, éttermek és szórakozási lehetőségek, önmagukban nem elégségesek ahhoz, hogy kiemeljenek téged a potenciális vendégek előtt.



Helyette a vendégek azt akarják megtudni, hogy miben tudod garantálni számukra a legjobb és legemlékezetesebb élményt. Valójában a foglalók 90%-a személyre szabott élményekre számít, amikor nálad száll meg.

Fontos tudni, hogy a személyes érintkezéseken túl a digitális kapcsolódási pontok is lehetőséget kínálnak a személyre szabottságra és szórakoztató, egyszerű, pihentető élményekre. Az online be- és kijelentkezés, valamint az üzenetküldés például mind olyan lehetőségek, amelyekkel fokozhatod a vendégek élményét, és egyúttal modernizálhatod a szállodai szolgáltatásokat.

 

Szállodamarketing trendek

 

2. A vendégadatok a leghatékonyabb eszközeid a szálloda marketing terén

 

Az Incisiv és az Adobe által készített jelentés szerint, amely a személyre szabott utazási és étkezési lehetőségekről szól, azt mutatja, hogy az utazási márkák jelentősen növelhetik bevételüket, átlagosan 49,8%-kal többet keresve vendégenként. Ehhez a sikerhez az szükséges, hogy a márkák olyan stratégiákat alkalmazzanak, amelyek rugalmasan igazodnak az egyedi igényekhez, kezdve a széles körű ajánlatoktól egészen az egyedi, személyre szabott szolgáltatásokig.

 

Ebben az összefüggésben a vendégadatok kritikus fontosságú eszközei ennek a sikernek. Az alapvető demográfiai adatokon túl, mint például az életkor vagy a lakóhely ország szerinti megoszlása, fontos a mélyebb megértés is arról, hogy miként formálják az elvárások a vendégek utazási és étkezési döntéseiket, valamint mi az, ami számukra a legfontosabb.

 

Az alábbiakban kiemelendő néhány kulcsfontosságú tipp: érdemes alkalmazni egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert (CRM) az olyan adatok gyűjtésére, amelyek segítik a kínálat és a marketing finomítását szűk vendégszegmensek számára, mint például a kisgyermekes családok vagy a távoli dolgozók. Fontos tesztelni az ajánlatokat, értékelni az eredményeket, és kipróbálni új stratégiákat, amíg el nem éri a kívánt eredményeket.

Legjobb szállodamarketing trendek

3. Vendégvélemények és visszajelzések a szálloda marketing középpontjában

 

A TripAdvisor adatai szerint az emberek 80%-a 6-12 véleményt olvas el, mielőtt foglalna szállást. Ez azt jelenti, hogy a vélemények nagy mértékben befolyásolják, hogyan értékelik egy szálloda minőségét, és hatással vannak a szálloda díjainak optimalizálására is. Ezért 2024-ben kritikus fontosságú lesz a szálloda marketingben az értékelések kiemelt szerepe.

 

Az alapvető információk a következők: Első lépésként érdemes több négy- és ötcsillagos online szállodaértékelést gyűjteni. Ehhez kezdje azzal, hogy privát módon kéri vendégeitől a visszajelzéseket, például egy e-mailben küldött felmérés formájában. Ezt követően ösztönözze legnagyobb rajongóit, hogy osszák meg gondolataikat nyilvánosan olyan platformokon, mint a Google, a TripAdvisor vagy az online utazási irodák (OTA).

 

4. A toborzási marketing fontossága a szálloda marketingben

 

Az AHLA által végzett felmérés szerint a szállodák több mint 80%-a tapasztal munkaerőhiányt. Ezt a problémát technológiai megoldásokkal próbálják orvosolni, például a feladatok automatizálásával és a munkafolyamatok gyorsításával. Az egyik lehetőség az, hogy automatizálják a vendégüzenetküldést és az utánvételes folyamatokat. Ezáltal időt spórolhatnak a célzott ajánlatok gyors megosztásával, és a marketingcsapatuknak lehetőséget teremtenek új kampányok kidolgozására.

 

Ugyanakkor a toborzási marketing is segíthet az új tehetségek vonzásában. A szálloda a munkáltatói vonzerejét növelheti, elismerést kiválthat azáltal, hogy jutalmazza az alkalmazottakat ösztönzőkkel és átlag feletti fizetéssel. Ebben segíthet a digitális borravaló megoldás, amely akár óránként 1000 Forinttal is emelheti a személyzet fizetését.

 

5. A mesterséges intelligencia a szálloda marketing világába is betör

 

A ChatGPT 2022 végén való nyilvános elérhetősége jelentős előrelépést hozott a mesterséges intelligencia terén. Manapság a generatív mesterséges intelligencia segítőeszközök számos feladatot könnyítenek meg vagy gyorsítanak fel, legyen szó tartalomkészítésről, vendégkommunikációról vagy adatkezelésről.

 

A marketing területén a generatív AI jó szolgálatot tehet az ötletelésben és új kampányok kialakításában. Használható arra is, hogy gyors válaszokat adhassunk a visszajelzésekre. A megfelelő iránymutatásokkal csak néhány egyszerű szerkesztést kell végrehajtanunk, mielőtt elküldjük a választ. Ezáltal időt spórolhatunk, és biztosíthatjuk, hogy hatékonyan kezeljük online hírnevünket.

 

Fontos megjegyezni, hogy bár a generatív mesterséges intelligencia segíthet a marketingfeladatokban, nem helyettesítheti az emberi szakértelmet, de kiegészítheti azt. 
Mindig alkalmazzuk az iparági tudásunkat, szakértelmünket és belátásunkat az AI-kimenet ellenőrzéséhez és szerkesztéséhez, mielőtt azt közzétennénk!

Szállodamarketing tippek

6. Az email marketing ugyanolyan fontos a szálloda marketingben, mint mindig

 

A HubSpot adatai szerint az emailek továbbra is a legmagasabb megtérülést hozzák a marketing tevékenységek között, minden elköltött 1 dollár után 36 dollárt. Tehát bár az email marketing még mindig nagyon hatékony, de változásokon megy keresztül. A személyes élmény és a vendégkiszolgálás egyre fontosabbá válik itt is.

 

Az olvasók már unják az általános üzeneteket és ajánlatokat. Nem kíváncsiak hideg emailekre olyan márkáktól, amelyekről még soha nem hallottak. Mindkettő könnyen a spam mappában köt ki.

 

A lényeg: használjuk a történetmesélést és a szegmentálást az emailek érdekessé és relevánssá tételéhez az olvasók számára. Ez ösztönzi a címzetteket, hogy alig várják, hogy megnyissák és elolvassák az emaileket, ami növeli a konverziós arányt.

 

7. A helyi tapasztalatok kíváncsi utazókat vonzanak 

 

A GetYourGuide szerint az utazók 90%-a azt preferálja, ha úticéljukat olyan módon fedezik fel, ahogyan azt a helyiek tennék. A résztvevők 95%-a kifejezte azt, hogy ideális esetben naponta három órát szánna arra, hogy egy helyen egyedi élményekkel gazdagodjon.

 

Szállodaként van lehetőségünk sokat segíteni vendégeinknek ebben. Például bemutathatjuk a helyi alkotókat a saját ajándékboltunkban, együttműködhetünk helyi idegenvezetőkkel, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a terület történelmébe és kultúrájába, vagy szervezhetünk helyi eseményeket, ahol vendégeink találkozhatnak a helyiekkel. 

 

A lényeg: bármilyen szolgáltatást is nyújtunk, hangsúlyozzuk azt a marketingünkben. Ez megkülönböztet bennünket, és az embereknek új okot ad arra, hogy minket válasszanak a szomszédos szálloda helyett.

 

8. A fenntarthatóság a reflektorfényben marad a szálloda marketing területén is

 

Az Expedia tanulmánya azt mutatja, hogy az utazók 90%-a kifejezetten fenntarthatóbb lehetőségeket keres. Ez a tendencia nem csak az egyéni utazókra, hanem az üzleti és rendezvényszervezőkre is kihat. A Cvent Planner Sourcing Report 2023-as jelentése tovább erősíti ezt, mivel a résztvevők 31%-a szerint a fenntarthatóságra való összpontosítás határozza meg a tervezési prioritásokat 2024-ben.

 

Ahhoz, hogy ezt a vendégek megnyeréséhez használjuk, fontos folyamatosan kutatni a zöldebb megoldásokat. Amint belevágunk a környezetbarát intézkedésekbe, hangsúlyozzuk ezeket a weboldalunkon és a közösségi médiában. Ezzel nemcsak azt mutatjuk, hogy ténylegesen elkötelezettek vagyunk a változás iránt, hanem segítünk vendégeinknek is választani a fenntarthatóbb lehetőségek közül.

 

Lényeges: engedjük meg, hogy vendégeink kövessék nyomon nyilvánosan a fenntarthatóságra irányuló erőfeszítéseinket. Ugyanakkor ügyeljünk arra, hogy ne essünk túlzásokba, és ne alkalmazzuk a zöldmosás módszerét. Az utazók hamar észreveszik, ha egy márka csak üzleti szempontból használja a fenntarthatóságot, és ezt nem kedvelik.

Szálloda marketing tanácsok

9. A közösségi média stratégiái továbbra is a kapcsolatépítés fontos elemei a szállodaiparban

 

A HubSpot adatai szerint az emberek 41%-a állítja, hogy az elmúlt három hónapban felfedezett egy új terméket a közösségi médiában, és 17%-uk közvetlenül a közösségi csatornákon vásárolt.
Ennek eredményeként a közösségi értékesítés továbbra is növekedhet 2024-ben. A lényeg, hogy építsünk kapcsolatot a közönséggel a közösségi média segítségével, és használjuk ezt a stratégiát a foglalások növelésére. Fontos megjegyezni, hogy ez nem ugyanaz, mint a közösségi média marketing, ahol az elsődleges cél a márkaismertség növelése.

 

Lényeges tudnivalók: bár továbbra is fontos a közönséggel való kapcsolatok kialakítása és az értékteremtés, az aktív értékesítésnek egyre nagyobb szerepet kell kapnia a közösségi média stratégiájában, mivel egyre többen hajlandók vásárolni a közösségi platformokon keresztül.

 

10. Nincs szálloda marketing videós tartalmak nélkül

 

Láttál már hosszú szállodai promóciós filmeket vagy márkavideókat? Történeteket mesélnek el, megpróbálva közvetíteni a márkák hangulatát. De itt a baj: túl hosszúak.
Mostanában, amikor az emberek figyelme egyre rövidebb, és mindannyian elfoglaltak vagyunk, a rövid, könnyen befogadható tartalmakat részesítik előnyben, mégis erős üzeneteket hordoznak. A Skift kutatása szerint például a 3-60 másodperces videók kifejezetten hatékonyak lehetnek az Instagram Reels vagy a TikTok platformokon.

 

És nem kell aggódnod a tökéletesen kidolgozott klippek miatt. Az eredetiség fontosabb, mint a magas produkciós érték. Készíts olyan tartalmat, ami felkelti az érdeklődést, mosolyt csal az arcokra, vagy ösztönzi az embereket az interakcióra a tartalmaiddal.

 

A lényeg: a lebilincselő, rövid videók segíthetnek növelni a márkád ismertségét, és ösztönözhetik a közönséget, hogy még jobban felfedezze, mi is rejlik a márkád mögött. Ha bizonytalan vagy, dolgozz együtt tapasztalt alkotókkal a tökéletes videók elkészítéséhez.

 

+1. A szállodák keresőoptimalizálása a marketingrejtvény kulcsfontosságú része

 

A Backlinko legújabb kutatása azt mutatja, hogy a keresők kevesebb mint 1%-a kattint a Google második találati oldalára. Ezért továbbra is kiemelten fontos a keresőoptimalizálás (SEO), ha azt szeretnénk, hogy weboldalunk az első oldalon jelenjen meg a keresési eredmények között.
Ha tartalmad eredeti, értékes és jól optimalizált SEO szempontból, már jó úton jársz, különösen a Google által bevezetett frissítések fényében, melyek azokat a tartalmakat előnyben részesítik, amelyek hasznosak és minőségi információkat nyújtanak.




Hotel marketing stratégia



Legfrissebb cikkek


Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!