SEO tippek hoteleknek: nézd meg, mely hotel SEO tippek a legfontosabbak szállodád számára

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 5-hasznos-seo-tipp-szallodaknak > 5 hasznos SEO tipp szállodáknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 hasznos SEO tipp szállodáknak


2024/05/15
Novák Anna

Készen állsz arra, hogy javítsd a webhelyed és több vendéget vonzz? Szuper! Nézzük meg az 5 legfontosabb SEO tippet a szállodáknak, miért olyan fontosak ezek, és hogyan kezdheted el őket még ma.

hotel SEO tippek

1. Kezdd kicsiben: írj egyedi oldalcímeket és leírásokat

 

Ha már olvastál egy keveset az interneten a szállodákra vonatkozó SEO tanácsokból, könnyen érezheted magad túlterheltnek. A SEO rengeteg lépést és részletet tartalmaz, különösen a kezdők számára. Ezért érdemes kicsiben kezdeni, és folyamatosan fejleszteni a webhelyed.



 

Az egyik legjobb módja a SEO tanulásának – és a webhely fejlesztésének – az oldalcímek és a metaleírások frissítése. Minden oldalnak egyedi címe és metaleírása van, amelyek elmondják a keresési eredményeket megtekintő embereknek, miről szól az oldal. A cím az, ami minden oldal tetején jelenik meg a keresési eredmények között, míg a meta leírás az az 1-2 mondatos leírás, amit általában a cím alatt látunk a Google-ban.

 

Ha webhelyed minden oldalához egyedi címeket és metaleírásokat rendelsz, az segíthet a szállodát keresőknek megérteni, hogy az adott oldal miről szól, milyen információkat tartalmaz, és miért érdemes felkeresniük az oldaladat, nem pedig a versenytársét. Emellett lehetőséget ad arra is, hogy a megcélozni kívánt kulcsszavakat használja a jobb helyezés érdekében.
Általában szerkesztheted az oldalaid címeit és metaleírásait a tartalomkezelő rendszeredben (CMS) vagy a szállodakezelő rendszeredben. Ha ezekkel nem rendelkezel, akkor ezt manuálisan is megteheted HTML-ben.

 

2. Célozd meg a szállodádhoz kapcsolódó szavakat és kifejezéseket

 

Gondold át, hogy a potenciális vendégek milyen szavakat és kifejezéseket használnának, hogy megtalálják a szállodádat az interneten. Ezeket a kulcsszavakat és kifejezéseket kell megjelenítened a webhelyeden.
A SEO kulcsfontosságú eleme a megfelelő kulcsszavak használata, amelyek segítenek abban, hogy a keresőmotorok megtalálják és rangsorolják az oldaladat. Tehát ha ezek a kifejezések nem jelennek meg a webhelyeden, valószínűleg nem fogsz megjelenni a rájuk irányuló keresésekben!

 


Nemcsak az általad kigondolt kulcsszavakat kell hozzáadnod a webhelyedhez – az oldalak címében, a szövegírásban stb. –, hanem némi kutatást is kell végezned, hogy megbizonyosodj arról, hogy az emberek által ténylegesen használt összes szót és kifejezést megcélzod. A kulcsszókutatás eleinte kissé bonyolult lehet, de ha egyszer rájössz, rendkívül hasznos lehet a vállalkozásod számára, és sok új vendéget hozhat! Tekintsd meg kezdőknek szóló kulcsszókutatási útmutatónkat, hogy megtudd, hogyan teheted ezt meg ingyenes eszközökkel és erőforrásokkal.

 

3. Győződj meg arról, hogy az oldalaid gyorsan betöltődnek

 

Nézd meg alaposan a szállodád webhelyét. Tele van fotókkal a szobákról, a kényelmi szolgáltatásokról és a környékről? Ha igen, ez nem rossz: a fotók a jó szállodai webdesign kulcsfontosságú részét képezik. Azonban mindezek a fényképek okozhatják a webhely lassú betöltését, és ez károsíthatja a SEO-t.

 

A webhely rangsorolásának egy része az oldalak betöltésének gyorsaságán alapul. Ez kétirányú: először is, a Google figyelembe veszi, hogy mennyi időbe telik a szálloda webhelyének szervere, hogy válaszoljon, amikor megpróbál betölteni egy oldalt; ha sokáig tart az oldal első részének kézbesítése, a helyezés csökkenhet. Másodszor, mivel a látogatók türelmetlenek az interneten, ha a webhely betöltése sokáig tart, előfordulhat, hogy belefáradnak a várakozásba, és azonnal távoznak. A Google is észleli ezt a viselkedést, és beépíti a rangsorba.

 


A gyorsabb webhelynek számos előnye van. És ami a szállodai keresőoptimalizálást illeti, a webhely felgyorsítása csak javíthatja a rangsorolást, és nagyobb esélyt ad arra, hogy több vendéget vonzz a keresésekből.


Ha webhelyed nagyon gazdag médiatartalommal, fontold meg az egyes oldalakon található képek mennyiségének csökkentését vagy azok tömörítését, hogy az oldalak gyorsabban betöltődjenek. A webhely sebességének javítására szolgáló eszközök listáját is megtekintheted, hogy további ötleteket kapj.


4. Írj kulcsszavakban gazdag, releváns tartalmat


Egy másik stratégia, amellyel javíthatod a keresőoptimalizálást, a tartalom létrehozása. Ilyen tartalom például az informatív cikkek, blogbejegyzések vagy egyéb információs oldalak, amelyek vonzzák azokat az embereket, akik információkat keresnek az interneten.


A tartalom a SEO-stratégia jelentős részét képezheti, mert remek helyet biztosít a megcélzott kulcsszavak elhelyezésére. Például, ha előkelő helyen szeretnél szerepelni egy olyan kifejezésre, mint a „luxushotel Budapest”, akkor írhatnál egy oldalt, amely tartalmazza ezt a kifejezést. De a tartalom néhány más módon is segíthet a keresőoptimalizálásban.


Gondolj bele: azoknak a fogyasztóknak, akik szélesebb körű, utazással kapcsolatos témákat keresnek, valószínűleg szállodára lesz szükségük, igaz? Tehát ha cikket írsz a környékbeli nagyszerű éttermekről, turisztikai látványosságokról vagy programlehetőségekről, akkor rangsorolhatsz az ott található kulcsszavakra – például „budapesti éttermek” és így tovább. Ha ezeket az oldalakat a szállodádra vonatkozó cselekvésre való felhívással zárod, akkor azt tapasztalhatod, hogy azok az emberek, akik már érdeklődnek az utazás iránt, kényelmesnek találják majd, ha már felkeresték a szállodád webhelyét, hogy szállást foglaljanak.


5. Szerezz hivatkozásokat más webhelyekről


Az általunk eddig bemutatott négy SEO-tipp meglehetősen alapvető volt. Ez az utolsó azonban fejlettebb, és azoknak szól, akik egy nagyon telített piacon üzemeltetnek szállodát, ahol nagy a verseny.
Az egyik legnagyobb tényező, amelyet a Google figyelembe vesz, amikor eldönti, hogyan rangsorolja a webhelyeket egy adott keresési kifejezésre, az az egyes webhelyekre mutató linkek száma. Egy olyan webhelynek, amelyre ezer link mutat különböző webhelyekről, nagyobb az esélye az első helyre kerülni, mint egy mindössze tíz linkkel rendelkező webhelynek. Minél népszerűbb és több szó esik a webhelyről, annál valószínűbb, hogy a Google az első helyre helyezi.

 

Ez a tényező a linképítés néven ismert gyakorlathoz vezetett. A linképítés magában foglalja a webhelyedre mutató hivatkozások beszerzését más webhelyekről. Ez számos taktikát foglalhat magában, például közvetlenül kérhetsz linkeket, vendégként publikálhatsz más blogokon, vagy olyan tartalmat hozhatsz létre, amely természetesen vonzza a linkeket.


A linkek létrehozásának vagy keresésének számos módja van. A szállodák számára, mivel gyakran nem rendelkeznek sok tartalommal vagy saját bloggal, ez a folyamat bonyolult lehet. Azonban az egyik módja annak, hogy a szállodák ezt elérjék, ha valami hírértékű dolgot tesznek, és ezzel kapcsolatba lépnek a sajtóval – például értesítik a sajtót egy szálloda által szponzorált eseményről, szobaátalakításról, bővítésről stb.

 




Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


Hogyan használhatod a SEO-t a közvetlen foglalások növelésére a szállodádban – 2.rész
Az előző részben áttekintettük a SEO alapjait a szállodák számára. Ebben a részben tovább mélyülünk a részletekbe, és bemutatjuk, hogyan optimalizálhatod szállodád Google Cégem-adatlapját, hogyan használhatod ki a helyi SEO-t, és miként alkalmazhatod a tartalommarketinget a közvetlen foglalások növelésére. Emellett megosztunk néhány gyakorlati tippet is, hogy hatékonyan mérhesd és elemezhesd SEO erőfeszítéseidet.
Hogyan használhatod a SEO-t a közvetlen foglalások növelésére a szállodádban – 1.rész
Napjaink digitális korában a keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen eszközzé vált azon szállodák számára, amelyek növelni szeretnék közvetlen foglalásaikat. Egyre több fogyasztó fordul a keresőmotorokhoz, például a Google-hoz, utazási szállások keresése és lefoglalása érdekében, ezért az erős SEO-stratégia jelentős hatással lehet a szálloda bevételére és jövedelmezőségére.
Így hass a különböző generációkra a hotel online marketing segítségével
A vendéglátó- és turisztikai ágazat mindig is igyekezett elnevezéseket találni az egyforma érdeklődésű és viselkedésű utazók csoportjainak leírására. Ezek az elnevezések néha követik a jól ismert generációs kategóriákat, mint például a millenniumi utazók és a Z generációs utazók, vagy egyedi, testreszabott definíciókat használnak. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan érhetjük el hatékonyan a különböző generációkat a hotel online marketing eszközeinek segítségével.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!