Az elmúlt több mint két évtizedben rengeteg étterem és hotel fordult hozzánk azzal a kéréssel, hogy lendítsük fel a holtidőszakaik forgalmát. Ennek egyik legsikeresebb eleme volt a rendezvényhelyszín marketing stratégiánk. Egy rendezvényhelyszín kiválasztásának folyamata 67%-ban digitális módon történik. Ez azt jelenti, hogy ha nem népszerűsíted saját rendezvényhelyszínedet az interneten, akkor a lehetőségek több, mint felétől fosztod meg magadat.
Ha szeretnéd, hogy szállodád, éttermed a holtidőszakokban is prosperáljon, kérd ajánlatunkat! Kattints IDE!
Szóval hogyan állíthatsz össze magadnak egy olyan digitális marketingmixet, amivel elérheted az internet rendezvényszervezőit? Ebben nyújt segítséget az alábbi online rendezvényhelyszín-marketing útmutató.
1. Optimalizáld rendezvényhelyszíned webhelyét
Rendezvényhelyszíned online marketingje webhelyeden kezdődik, elvégre az a célod, hogy előbb-utóbb minden internetes forgalom ott kössön ki. Ha viszont ez a webhely nem elég csinos vagy nehéz használni, akkor ezek a látogatók hamar megunják majd, akármilyen kedvező ajánlatokkal is várod őket.
Az alapvető felhasználói élményekkel kapcsolatos elvek követése, illetve szolgáltatásaid felsorolása mellett webhelyed többféle elvárásnak is meg kell, hogy feleljen.
Mutasd be a helyet vizuálisan
Ha a rendezvényhelyszín-marketingről van szó, akkor egy kép valóban többet mond ezer szónál. Íme néhány vizuális elem, amikkel megéri kiegészítened webhelyedet:
- Naprakész, pontos alaprajzok: Egy jó rendezvényszervezőnek aranyat ér, ha láthatja egy helyszín pontos alaprajzát. Óriási plusz pont számodra azokkal szemben, akik nem teszik nyilvánossá alaprajzaikat az érdeklődők számára.
- Kiváló minőségű fényképek: Az ember egy asztali lámpát sem rendel meg az internetről, ha nem láthat róla fényképet – egy rendezvényhelyszínt pláne nem fog lefoglalni. Mutasd be a helyet jó minőségű, előnyös fényképekkel, amik kiemelik a termek vagy terek egyedi, hívogató adottságait.
- Videók: A rendezvényszervezők többsége videókon is szereti megtekinteni azokat a helyszíneket, amelyek iránt érdeklődik. Mindenképpen megéri tehát foglalkozni vele.
Tedd mobilbaráttá a teljes helyszínt
A vásárlás és beszerzés más rég óta az interneten zajlik – sőt, újabban inkább a mobilkészülékeken. Ha webhelyed nem képes „kiszolgálni” a mobilról böngésző rendezvényszervezőket, akkor biztos lehetsz benne, hogy máshol nézelődnek majd tovább.
A Google egyik 2017-es felmérése szerint azok a felhasználók, akiknek rossz élményeik voltak egy márka webhelyével, 67%-kal kevésbé valószínű, hogy attól a márkától vásárolnak majd a jövőben. Továbbá a mobilhasználók 48%-a tervezi meg és foglalja le utazását magabiztosan az interneten. Egy rendezvényhelyszín lefoglalása sem különbözhet sokban ettől az aránytól.
Íme néhány jó tanács egy mobilbarát webhely kialakításához:
- Kerüld az olyan technológiákat, amelyek nem kompatibilisek a mobileszközökkel.
- Biztosítsd, hogy webhelyed minden oldala és eleme átláthatóan igazodjon valamennyi elterjedt mobilkészülék képernyőjéhez.
- Győződj meg róla, hogy weboldalaid minden eszközön gyorsan betöltődjenek. Akár 3 másodperc várakozás miatt is számos lehetséges ügyfelet veszíthetsz el.
2. Fordíts időt a rendezvényhelyszín SEO-ra
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás segítségével akár fizetett hirdetések nélkül is új, érdeklődő látogatókat vonzhatsz webhelyedre. Gyanúsan jól hangzik? Pedig igaz.
Az eredményes rendezvényhelyszín SEO-hoz mindenekelőtt ismerned kell a felhasználók keresési szokásait és igényeit. A cél az, hogy valamilyen értéket kínálj célközönségednek, amire természetes úton találhatnak majd rá a Google-on vagy más keresőmotorokon keresztül.
Rendezvényhelyszínként kétféle keresőoptimalizálásra lesz szükséged: általános SEO-ra, és helyi SEO-ra. Kezdjük a helyivel.
A helyi SEO kialakítása
Egy rendezvényhelyszín kiválasztásakor mindig fontos kérdés az elhelyezkedés. Sok szervező rögtön úgy kezdi a keresgélést, hogy „rendezvényhelyszín Eger” vagy „rendezvényhelyszín Balaton”. Ezek az úgynevezett „helyi kulcsszók”, amik segíthetnek láthatóbbá tenni helyszínedet az adott területeken keresők számára.
- Használd őket webhelyeden: Helyezd el a különböző releváns helyi kulcsszókat webhelyed tartalmaiban, ahol ezek indokoltak. Ha teheted, tüntesd fel őket egyes oldalak címében és meta mezőiben is.
- Vedd fel a kapcsolatot a környékkel: Jó eséllyel vannak olyan vállalatok vagy webhelyek a közelben, amelyek listákat készítenek különböző kategóriákban. Vedd fel velük a kapcsolatot és érdeklődd meg, hogy nem-e hivatkoznának rád ezekben a tartalmaikban.
- Készíts Google Cégprofil adatlapot: Regisztráld rendezvényhelyszínedet a Google ingyenes cégadatbázisába, hogy speciális helyi találatként is megjelenhess a releváns keresésekre. Ezzel egyszerre a Google Térképen is megjelenik majd helyszíned.
Az általános SEO kivitelezése
A Google az alapján rendezi sorba a keresőtalálatokat, hogy mennyire kapcsolódnak a beírt keresőkifejezéshez, és mennyire véli őket hasznosnak a felhasználó számára. Ehhez számtalan szempontot figyelembe vesz.
Fontos tisztában lenni persze azzal, hogy milyen kifejezéseket használnak ideális ügyfeleid a keresésekhez (ezek a már említett helyi és általános kulcsszók), de ezen felül további tényezők is közrejátszanak, amikkel érdemes tisztában lenned:
- Webhelyen töltött idő: Minél több időt töltenek a látogatók webhelyeden, annál inkább azt szűri le ebből a Google, hogy tartalmaid hasznosak számukra.
- Visszafordulási arány: A visszafordulás az, amikor egy látogató a nélkül távozik webhelyedről, hogy megérkezése után egy második oldalt is megtekintett volna nálad. Minél magasabb az ilyen felhasználók aránya, annál gyengébb lesz webhelyed SEO-ja.
- A webhelye mutató linkek: Ezek azok a linkek, amelyek más webhelyekről mutatnak sajátodra – visszahivatkozásoknak is szokás nevezni őket. Minél több tekintélyes, elismert, releváns témájú webhely hivatkozik a tiédre, annál többet „örökölsz meg” ebből a tekintélyből, és annál magasabban jelenhetsz majd meg a keresőtalálatok között.
- Kulcsszók: Csak hogy teljes legyen a lista – használj releváns kulcsszókat az oldalak fő szöveges tartalmában, címében és meta mezőiben is. Kerüld azonban a kulcsszóhalmozást, azaz ne ismételgesd ugyan azt a kifejezést egymás után indokolatlan gyakorisággal.
3. Fordíts némi keretet a PPC hirdetésekre is
A legtöbb keresésre fizetett hirdetések is megjelennek a Google organikus (nem fizetett) találatai felett. Ezek a PPC (pay-per-click) reklámok, és ha ügyesen használod őket, akkor sok extra forgalmat vonzhatsz velük webhelyedre. Ha viszont nem vagy óvatos, akkor többe kerülnek majd, mint amennyit megtermelnek.
Használd SEO kulcsszóidat hirdetéseidhez
Ha vannak olyan kulcsszóid, amelyekre gyakran jelennek meg tartalmaid, de arányaiban kevesen kattintanak ezekre (ezt a Google Search Console-ban ellenőrizheted), akkor érdemes hirdetéseket készítened hozzájuk.
Válogasd meg, hogy milyen kulcsszókba fektetsz
Értelemszerűen azokra a kulcsszókra érdemes pénzt áldozni, amelyek jó eséllyel konverziókhoz is vezetnek majd. Ha például egy szabadtéri rendezvényhelyszíned van a Mátrában, akkor „rendezvényhelyszín Mátra” helyett a „szabadtéri rendezvényhelyszín Mátra” kulcsszót érdemesebb megcélozni.
Kísérletezz több hirdetési szöveggel is
Lehetetlen elsőre tökéletes hirdetést írni. Csak azért, mert egy reklám nem teljesít kiemelkedően még nem jelenti azt, hogy nem érdemes az adott kulcsszóval foglalkozni. Légy nyitott a kísérletezésre és állítgasd hirdetéseidet addig, amíg látható eredményeket nem hoznak. Az A/B tesztelés egy remek módszer ehhez. Idővel kitapasztalod majd, hogy mi működik jól, és ezek alapján készítheted el későbbi hirdetéseidet.
4. Segítsd a rendezvényszervezők munkáját
Az online rendezvényhelyszín-marketingben nagyon ritkák az azonnali konverziók. Egyetlen valamirevaló szervező sem foglal le egy helyszínt a nélkül, hogy összehasonlította volna azt az alternatívákkal. Éppen ezért igyekeznek a kisebb és nagyobb helyszínek is hasznos tartalmakkal megkönnyíteni a szervezők munkáját.
Az ilyen tartalmak megerősítik a tudatot az érdeklődőkben, hogy az adott helyszín üzemeltetői értenek a munkájukhoz, és nekik is érdekük, hogy a náluk szervezett rendezvények sikeresen záruljanak. Ez az egyik alapfeltétele annak, hogy hosszútávú kapcsolatot alakíthass ki ügyfeleiddel, akik később szívesen visszatérnek majd hozzád.
Ha például a helyi rendezvényhelyszín-marketingre szeretnél fókuszálni (ami általában jó ötlet), akkor indíthatsz például egy blogot, amelyen hasznos erőforrásokat kínálhatsz a szervezők számára. Bemutathatod a környék látványosságait és lehetőségeit, ami nem csak a helyieknek hasznos, hanem mindenkinek, aki nálad tervezi megszervezni rendezvényét. Lényegében egy helyi idegenvezetővé válhatsz számukra.
5. Népszerűsítsd magadat rendezvényhelyszín-kereső platformokon
A rendezvényszervezők több, mint fele az interneten keres magának lehetséges helyszíneket, gyakran a kifejezetten erre specializálódott platformokon, amelyek keresőmotorokként működnek. Az ilyen platformok lehetővé teszik a szállodák és más helyszínek számára, hogy új ügyfelekkel lépjenek kapcsolatba.
Fontos észben tartani, hogy ezek a platformok általában nagyon sablonos profilokat engednek csak létrehozni, amelyekkel nehéz kitűnni a versenytársak közül (ellentétben egy saját webhellyel). Szóval hogyan hozhatod ki belőlük a legtöbbet?
Használj társadalmi bizonyítékot
Mutasd be korábbi sikeres rendezvényeidet, bizonyítva ezzel, hogy a te helyszíned a megfelelő választás a szervezők számára. Kérd ki előző ügyfeleid véleményét, és tüntesd fel ezeket büszkén profiljaidon is.
Tölts fel látványos képeket
Az ilyen platformokon mindennél fontosabb, hogy látványos képeket és videókat tölts fel helyszínedről, beleértve persze az alaprajzokat is.
6. Foglalkozz a közösségi médiával
Ha még nem használod az Instagramot rendezvényhelyszíned online népszerűsítésére, akkor óriási lehetőségekről maradsz le. A népszerű közösségi platform ugyanis több, mint kétmilliárd aktív havi felhasználóval rendelkezik.
Egy követőtábor felépítéséhez persze nem lesz elég néha egy-egy mutatós képet posztolni az Instagramra. Szóval akkor hogyan vágj bele?
- Tedd gyönyörűvé: Ha több követőt szeretnél, akik előszeretettel nézegetik bejegyzéseidet, akkor szebbnél szebb képekre lesz szükséged. Az Instagram mindenekelőtt egy vizuális platform, ahol képekkel kell meggyőznöd az embereket.
- Keress partnereket: Keress olyan cégeket vagy partnereket a közelben, akiknek már népesebb követőtáboruk van az Instagramon, és érdeklődd meg, hogy lenne-e kedvük némi keresztnépszerűsítéshez a platformon. Így szert tehettek egymás követőire.
- Találj influencereket: Legyen szó helyi hírességekről vagy nemzeti sztárokról, az Instagram influencerek temérdek új lehetséges ügyfélnek mutathatják be rendezvényhelyszínedet.
- Használj #hashtageket: A hashtagek segítenek, hogy olyan felhasználók is rátaláljanak rendezvényhelyszínedre, akik még nem is hallottak rólad. Használj releváns hashtageket (beleértve helyi címkéket is) bejegyzéseidben, hogy azok gyakrabban jelenhessenek meg a felhasználók kereséseiben.
- Kérj megjelöléseket: A nálad szervezett rendezvényeken bizonyára fényképek és videók is készülnek majd. Kérd meg a résztvevőket, hogy jelöljék meg profilodat, ha feltöltik ezeket a felvételeket az Instagramra bejegyzések vagy történetek formájában.
Facebook
Több, mint 3 milliárd aktív havi felhasználójával a Facebook továbbra is a közösségi média legnagyobb titánja. Míg az Instagramon a vizuális elemeké a főszerep, addig a Facebook temérdek lehetőséget kínál a közösségépítésre. Az előzőn inspirációt oszthatsz meg, az utóbbin pedig információkat.
Szóval mi kell a hatékony rendezvényhelyszín-marketinghez a Facebookon?
- Ne csak magadat reklámozd: Ossz meg tippeket, trükköket, helyi és ipari híreket, hogy mindig legyen valami érdekes, értékes, amiért az embereknek megéri követni oldaladat.
- Feliratozd képeidet: A legtöbb felhasználónak a képeken akad meg a szeme a Facebook és más platformok görgetése közben. A közvetlenül a képeken elhelyezett feliratok tehát több figyelmet kapnak majd, mint a képekhez mellékelt szövegek.
- Hozz létre egy csoportot: Készíts egy csoportot és hívd meg bele azokat a szervezőket, akikkel korábban már együtt dolgoztál. A csoportban aztán különleges ajánlatokat és híreket oszthatsz meg velük, hogy újbóli foglalásra ösztönözd őket.
Fizetett hirdetések
A Facebook és Instagram által kínált fizetett hirdetések segítségével nagyon precízen célozhatod meg a számodra ideális felhasználókat. A hangsúly itt a precíz célzáson van – meg se próbálj egyszerre mindenkit elérni egyetlen egy reklámmal. A különböző ügyfélcsoportok más és más marketingüzenetekre reagálnak majd pozitívan.
A Meta hirdetéskezelője három fő közönségtípust különböztet meg, amelyeket felhasználhatsz hirdetéseid célzásához:
- Alapvető közönség: Ez az alapbeállítás a hirdetésekhez. Ezt igényeid szerint állítgathatod, például, hogy csak azok lássák reklámjaidat, akik már találkoztak korábban márkáddal valamelyik csatornán, vagy pont, hogy kizárhatod őket a célzásból.
- Egyedi közönség: Ezeket a közönségeket email listákból és más adatforrásokból töltheted be. Ha már rendelkezel ilyen adatokkal, az minden bizonnyal azt jelenti, hogy korábban már kapcsolatba léptél valahogy ezekkel az felhasználókkal. Ezt a közönséget tovább szűkítheted a precízebb célzás érdekében (pl. csak azokra, akik korábban szállodád wellness részlege iránt érdeklődtek).
- Hasonmás közönség: Ezzel a beállítással olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik hasonlítanak jelenlegi közönségedre.