hotel marketing; hotel marketing trendek; hotel marketing trend 2023; hotel marketing trendek szállodatulajdonosoknak; hotel marketing trend tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > hotel-marketing-trend-2023 > 12 hotel marketing trend a foglalások számának növeléséhez 2023-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

12 hotel marketing trend a foglalások számának növeléséhez 2023-ban


2023/01/31
Novák Anna

 Az emberek manapság már nem úgy képzelnek el egy adott márkát, mint néhány éve, és ez évről évre változik. Akkor mi lesz 2023-ban? Nos, pontosan erről fogok beszélni ebben a cikkben. Ha azt szeretnéd, hogy szállodád 2023-ban a marketingjáték ászává váljon, és az emberek által kedvelt márkává, akkor a legújabb hotel marketing trendekkel tisztában kell lenned. Nézzük meg az összes hotel marketing trendet, amellyel 2023-ban érdemes lépést tartanod.
 

hotel marketing trendek

Legújabb hotel marketing trendek, amelyeket 2023-ban alkalmaznod kell

A hotel marketing fogalma már nem a régi: sokkal szórakoztatóbb, egyszerűbb, hatékonyabb és elmésebb, mint eddig. Ez pedig minden formájú és méretű hotel marketingjére igaz.
Megvan az oka ennek a drasztikus átalakulásnak a vendéglátóipar marketing trendjeiben. A hotel marketing minden egyes trendje közvetlenül kapcsolódik az utazók változó viselkedéséhez. Manapság sok millió módszer létezik egy hotel marketingjére, az pedig nem a helyes megközelítése a témának, ha csupán csak egyetlen módszerhez ragaszkodunk. 
A világ gyors ütemben növekszik, és időnként új marketing trendek jelennek meg. Ez azt jelenti, hogy a szállodáknak mindegyiket fel kell fedezniük, és azokhoz kell fordulniuk, amelyek relevánsak a számukra.
Kiterjedt kutatás és közel ezer stratégia megértése után 12 szálloda marketing trendet választottam ki 2023-ra, amelyek helyes megvalósítása csodákat tehet a hoteleddel.  Szóval, fedezzük fel mindegyiket.

 

1. Márkamarketing

Ebben a digitális korszakban, ahhoz, hogy egy márkaként megismerjnek, a nagy közönség bevonzása kulcsfontosságú.
Ehhez azonban be kell fektetni bizonyos lépésekbe, mint például egy webhely felépítése, vendéghűség-programok létrehozása, és nagyrészt a márkaismertségbe való befektetés. A végső cél a foglalások ösztönzése és a közönség bevonzása a szállodádba. 
Az olyan szállodaláncok, mint a Marriott, a Taj Hotels & Resorts és a Le Meridien, a vendéglátó-márkák tökéletes példái.



2. Személyre szabott marketing

Ez az egyéni marketing néven is ismert technika magában foglalja a kampányok összeállítását, hogy egyénileg népszerűsítsék szállodádat a vendégek körében. Ez a stratégia egy olyan hotel marketing trend, amelyre 2023-ban figyelni kell.
A személyre szabott marketing a vendégek adatainak felhasználásával, elemzésével és célzott reklámozásával történik, amely kiemeli az adott személy preferenciáit.
Például van egy vendéged, aki gluténérzékeny. Tehát, miközben reklámozod a szállodádat neki, hangsúlyozd ki az étkezési részt, mutasd be a hotel menüjének a gluténmentes ételeit.
Ez a fajta marketing fellendíti foglalásaidat azon vendégek körében, akik meghatározott preferenciával rendelkező szállodát keresnek. 

3. Influencer marketing

Az influencerek alkalmazása a szállodák népszerűsítésére az egyik exponenciálisan növekvő hotel marketing trend, ami jelenleg ez az egyik legelterjedtebb technika.
Ha kíváncsi, hogy mi ez, az influencer marketing egy hírességet, közszereplőt vagy a közösségi médiában jól ismert személyt használ fel szállodád online és offline népszerűsítésére. Mivel napról napra több „travel influencer” jelenik meg, a szállodák széles választékból választhatnak, a megfelelő kiválasztásakor azonban sok szállodatulajdonos dilemmával szembesül.  Ennek oka az influencer marketing körül forgó különféle tévhitek, ami megér egy külön cikket. 

 

4. Thought leadership azaz gondolatvezetési marketing

Ez nem csak egy divatos kifejezés; ez az egyik leghatékonyabb marketingstratégia, amelyet szállodatulajdonosként megvalósíthatsz. A gondolatvezetés az ötletek, nézetek és vélemények megosztásáról szól, amelyek megmutatják, hogy birtokában vagy a szakterületedhez tartozó tudásnak és szakértelemnek.
Bár egyesek összekeverik az influencer marketinggel, ez azonban egészen más. Mivel egy influencer bármilyen területről származhat, amely az adott közönség körében nagy népszerűségnek örvendhet, ez nem jelenti azt, hogy mindenre kiterjedő tudással rendelkezik. De ez egy teljesen más történet, szóval hagyjuk egy másik napra.
Értsük meg jobban thought leadership marketinget.

Például a vendéglátóiparban dolgozol 15 éve. Ez azt jelenti, hogy tisztában kell lenned a szállodatulajdonosok problémáival és a felkapott marketingtechnikákkal, valamint széles körű ismeretekkel kell rendelkezned a szállodai működésről.
Tehát gondolatvezetővé válhatsz, ha tapasztalataidat az emberek javára használod fel. Mindössze annyit kell tenni, hogy megosztod meglátásaidat és véleményedet a közönséggel blogokon, cikkeken, podcastokon, PR-on vagy hírleveleken keresztül.
Amint az emberekre elkezdenek hatni bejegyzéseid és megvalósítják az ötleteidet, kiemelkedő gondolatvezetővé válsz. Ez pedig közvetve a szállodád népszerűsítésében is segít. 

 

5. Tartalommarketing

Létezik a kifejezés, mi szerint „content is king”, magyarul „a tartalom a király”. De hadd fogalmazzam át ezt a kijelentést: „a helyes és pontos tartalom a császár”.
Mióta a szállodák elkezdték építeni weboldalaikat, a minőségi tartalomba való befektetés az egyik fő vendéglátási marketing trenddé vált. Miután a bloggerek is bejöttek a képbe ez a stratégia még népszerűbb lett. 
A bloggerek és professzionális írók felvétele, hogy minőségi tartalmat állítsanak elő szállodák számára megfelelő SEO-optimalizálással, örökzöld hotel marketing trendnek számít. 

 

6. Vizuális marketing

Miközben tartalomról beszélünk, a képek és a videók sem maradhatnak el, ezek a tartalommarketing létfontosságú elemei. 
A mondat, mely szerint „hiszem, ha látom” tökéletesen érvényes a vizuális marketingre is. Értsük meg egy példával. 
Ha online keresel szállodát, biztos vagyok benne, hogy belépsz a galéria részbe, ahol az adott hotel képeit és videóit böngészed át először. Ha jó minőségűek és tetszetősnek tűnnek ezek, akkor azonnal ez a szálloda mellet döntesz. 
Ha azonban ezek a képek homályosak, életlenek vagy rossz minőségűek, akkor biztosan nem emellett a hotel mellett döntesz, még akkor is, ha a valóságban sokkal jobban néz ki. Pontosan itt jön a képbe a vizuális marketing. 
HD videók és nagy felbontású fényképek (az hotel minden zugáról és sarkáról) segítségével felhívhatod a potenciális vendégek figyelmét. Ezenkívül a vizuális marketing kulcsszerepet játszik a többcsatornás marketingben. 
Mi az? Ne aggódj, a következő pontban elmagyarázom. 

 

7. Többcsatornás marketing

Ahogy a neve is sugallja, a többcsatornás marketing különböző platformokon népszerűsíti a szállodádat. Ez magában foglalja a közösségi média platformokat, az OTA-kat és a meta keresőmotorokat. 
Ezek a platformok nagy népszerűségre tettek szert az elmúlt évtizedben, és még mindig a vendéglátóipar legelterjedtebb marketing trendjének számítanak. Ennek oka a szállodafoglalás egyszerűsége és a különféle lehetőségek egyetlen platformon való elérése. 
Mivel a vendégek csak a legjobb 10 és 15 találat között választanak, a szállodatulajdonosoknak arra kell törekedniük, hogy felkerüljenek a listára. Léteznek olyan platformok is, amelyek csak bizonyos vendéglátóipari vállalkozássokkal foglalkoznak. 
Vegyük például az Airbnb-t, ami kizárólag nyaraló- és magánszállásokkal foglalkozik. Ezért az ilyen típusú szálláshelyeket kereső vendégek inkább az Airbnb-n foglalják le azokat.
Bár ezek a csatornák bizonyos jutalékokat számítanak fel minden foglalás után, nagyszerű üzletet biztosítanak a szállodatulajdonosoknak is. A többcsatornás marketing ott volt, van és mindig is ott lesz a hotel marketing trendek között.

 

8. Helyi marketing

Egy dolog, amit sok szállodatulajdonos figyelmen kívül hagy, az a helyi vendégekre való összpontosítás. Ami azt illeti például, Indiában a szállodák többsége hosszú ideig csak a külsős vendégekre koncentrált. 
A Covid-19 után azonban megváltozott a helyzet: sokan úgy döntöttek, hogy a lakóhelyük közelében található szállodákban szállnak meg, hogy élvezzék a luxusszolgáltatásokat és egy kis szünetet tartsanak a hétköznapokból. Így a szállodákban kialakított co-working terek a vendéglátóipar legújabb trendjévé váltak.
Legfőbb ideje, hogy a szállodatulajdonosok erre a marketingstratégiára összpontosítsanak, és kinyissák kapuikat a helyi vendégeket előtt is. Bízz bennem, hogy ez az egyik hotel marketing trend, amely 2023-ban megváltoztatja azt a bizonyos játékot.


9. Automatizált marketing

Mivel hotel marketing trendekről beszélünk, hogyan felejthetném el az automatizálás szerepét? A mesterséges intelligencia (AI) valóban jelentősen megkönnyítette a vendégek és a szállásadók életét. 
A szállodai webhelyeken található chatbotok a legjobb példák az AI megvalósítására a vendéglátóiparban. Legyen szó a webhely látogatóinak a foglalás és tartózkodásuk alatt történő eligazításáról, a vendégek nyilvántartásának vezetéséről vagy az árak frissítéséről, mindenben segítséget nyújtanak.
Az ilyen chatbotokat személyre szabott marketingre is használják. A gépi tanulás és a vendégek viselkedését megértő hangulatelemzés segítségével ezek a chatbotok képesek növelni a szállodai bevételeket. 
Ezt a stratégiát MOST kell választanod. Miért?
Mert a mesterséges intelligencia a vendéglátás jövője, és a szállodaipar egyik legújabb marketing trendjének része. 

 

10. Mobil marketing

Napjainkban az okostelefonok nemcsak kommunikációs forrásokká váltak - szinte minden iparágnak vannak alkalmazásai a maximális profit elérése és az ügyfelek életének megkönnyítése érdekében.
A szállodák is megkóstolhatták a siker ízét, mivel elkezdték mobilalkalmazásokon keresztül népszerűsíteni a foglalásokat. Megjelentek különböző, harmadik féltől származó alkalmazások is, amelyek segítettek az üzlet növekedésében, a szállodatulajdonosok ezt pedig nem bánták, mivel a foglalások beáramlását látták folyamatosan.
Sőt, kényelmessé vált a vendégek számára, hogy konkrétan útközben szállodát foglaljanak, hisz nincs szükségük számítógépre vagy laptopra, hogy hotel keressenek és lefoglaljanak, csak a telefonukra. 
Ezt 3 lépésben tehetik meg: megnyitják a telefonon a szállásfoglaló alkalmazást, beírják, hogy pontosan mit keresnek, kiválasztják a megfelelő szállást és lefoglalják. Ez a kényelem és egyszerűség a mobil foglalások exponenciális növekedéséhez vezetett. 
A PhocusWire által megosztott infografika szerint a világszerte utazók 85%-a mobiltelefonon foglal szállást.
Ha figyelembe vesszük ezt a hatalmas adatot, azt mondhatjuk, hogy a mobiltelefonon keresztül történő foglalás népszerűsítése a vendéglátóipar olyan marketing trendje, amelybe minden szállodatulajdonosnak KÖTELEZŐ befektetni. 

 

11. Flywheel azaz lendkerék marketing

Bármilyen érdekesen hangzik is a név, a magyarul lendkerekes marketinget már az internet megjelenése előtt is gyakorolták a vendéglátóiparban. Vajon hogyan?
Az általános értékesítési ciklus az ügyfélnek való értékesítésre összpontosít, ami 3 lépésben történik: 

 

•    lead generálás (fogyasztói érdeklődés felkeltése vagy egy vállalkozás termékei, vagy szolgáltatásai iránti érdeklődés felkeltése)
•    potenciális vendéggé való átalakítás
•    lezárás 

 

Ezenkívül az ilyen értékesítések nyomon követési ciklusa a termék értékesítésére vagy az ügyfél bevonására összpontosít. Másrészt a lendkerekes marketing a vendégek útját hangsúlyozza, a figyelem felkeltéstől az adott értékesítés véglegesítéséig. 
Különös figyelmet fordítanak az esetleges súrlódásokra is, amelyek a lehetséges ügyfelek elvesztését eredményezik. Az azonosítás után ezek a hibák megszűnnek. 
Habár ez egy hagyományos módszer, még mindig a vendéglátóipar egyik hatékony marketing trendje, és sok szakember alkalmazza, hogy vendégeit a másoknak való ajánlásra ösztönözze.  

 

12. WhatsApp marketing

A WhatsApp ma a szállodák teljes működési infrastruktúrájának szerves része. Amikor a hotel marketing új trendjeiről beszélünk, ez az üzenetküldő eszköz nagy hatást fejt ki.
Ha nem ismered a WhatsApp szállodák marketingjét: alapvetően egy módja annak, hogy kapcsolatban maradj meglévő és potenciális vendégeiddel, és népszerűsítsd a vállalkozásod.
Legyen szó promóciós üzenetek küldéséről vagy szállodád szolgáltatásainak megosztásáról, a WhatsApp mindent kínál, amire szükséged lehet a szállodád még jobb piacra dobásához.
Ha a 2023-as hotel marketing stratégián dolgozol a WhatsApp alkalmazást ne hagyd figyelmen kívül. 

 

Következtetés

A hotel marketing trendek az évek során fejlődtek. Minden nap láthatjuk, hogy egy új trend jelenik meg az interneten, amely marketingeszközzé válik. 
 
Előfordulhat azonban, hogy a hotel marketing minden új trendjének követése nem hozza meg a kívánt eredményt. Nagyon konkrétnak és körültekintőnek kell lenned, amikor kiválasztod a megfelelő stratégiát szállodád népszerűsítésére, de ha biztosra akarsz menni, akkor kérd szakértők segítségét
 
A feladat megkönnyítése érdekében összegyűjtöttem és bemutattam az összes hotel marketing trendet, amely előnyös lehet az számodra. Olvass el mindent ebben a blogban, sorold fel magadnak azokat a tippeket, amelyekkel tudsz azonosulni, és állj készen arra, hogy 2023-ban még több vendéget vonzz szállodádba. 




Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák Online marketing hoteleknek



Legfrissebb cikkek


Milyen szabályok köteleznek, ha egy hotelben rendezvényeket is szeretnénk tartani?
A rendezvények szervezése és lebonyolítása során a szállodáknak számos jogi és biztonsági előírást kell betartaniuk, hogy biztosítsák a vendégek biztonságát és a zavartalan esemény lebonyolítását.
Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 2. rész
Folytatjuk közvetlen foglalásokat segítő cikkünket, ha még nem olvastad el az első részt, akkor mindenképp tedd meg, ide kattintva: Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 1. rész. Most pedig íme, a három legfontosabb ötletünk, amelyet figyelembe kell venni az extrák foglaláskori értékesítése során.
Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 1. rész
A mai utazási piacon, ahol a nagy márkák és vállalatok dominálnak, a vásárlók egyre inkább a személyre szabást és az egyediséget keresik. Ez különösen igaz a szállásfoglalásokra is, ahol az Airbnb sikere rávilágított arra, hogy az utazók vágynak a sablonos szállodai élmények helyett valami autentikusabbra és emlékezetesebbre. Ha több közvetlen foglalást szeretnél elérni a szállodádban, akkor a marketingstratégiádnak ezt a változó igényt kell tükröznie. Hogyan emelkedhetsz ki a versenytársak közül, és hogyan győzheted meg a vendégeket, hogy kerüljék az online utazási irodák (OTA) használatát?  
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!