Tűzz ki célokat
Gondolkodj el, vállalkozásod adott szakaszában mit szeretnél erősíteni, miben szeretnél fejlődni. Mi a fontos? A bevételt szeretnéd növelni, vagy a foglalások számát, vagy a marketingre irányuló kiadásokat? Mindenképp meg kell határozni egy üzleti célt annak érdekében, hogy hoteled marketing stratégiája ne csak működőképes, de hatékony is legyen.
Fókuszálj a célokra és célközönségedre
Persze hoteled marketing stratégiája több dologra is fókuszálhat egyszerre, azonban fontos ezt időszakokra bontani és azt meghatározni, hogy mi legyen a cél az adott időszakban. Ne akarjunk egyszerre csinálni mindent, legyünk türelmesek, lépésről lépésre így a hotel marketing stratégiája is sokkal kifizetődőbb lesz. Határozd meg azt is kiket akarsz elérni hiszen nem lehet mindenkit megszólítani próbálj egy szűkebb csoportot megcélozni, akik felé nyitni szeretnél. Ezzel el tudod kerülni, hogy hotelednek sikertelen marketing stratégiája legyen, hiszen nem lehet mindenki igényire odafigyelni. Határozd meg, kik a vetélytársaid, akik ellen versenyezel és mi az, amit el akarsz adni.
Kutass a piacon, ismerd meg ellenfeleid
A piackutatás fontos része egy hotel marketing stratégiának, hiszen meg kell ismernünk célközönségünket és azt, hogy ők milyen stílust, milyen közlési formát preferálnak. Ezekkel az adatokkal egy erős, versenyképes hotel marketing stratégiát tudsz felépíteni. Magát a piackutatást végezheted statisztikai táblázatokból, a Google-ba írt véleményekből. Akár fel is keresheted a versenytársak oldalát és az ott látott visszajelzéseket is elemezheted.
Figyelemfelkeltés a hotel marketing stratégiával
Légy kreatív! Manapság nehéz lekötni az embereket vagy elérni azt, hogy ne görgessék tovább a reklámot. Több módon is van lehetőségünk arra, hogy ezeket a tovább kattintásokat elkerüljük. Készítsünk kifejező, élénk színvilágú képeket, vagy panoráma képeket. A szöveg mellyel kapcsolatot teremtünk a potenciális vendégekkel legyen hiteles az arculatunkhoz. A lényeg, hogy egyszerű, de nagyszerű legyen, olyan, amit, ha te elolvasol, neked is kedved támad körbe nézni az oldalon.
Készíts költségvetést -Addíg nyújtózz ameddig a takaród ér
Talán a legkényesebb téma mind közül az anyagiak. Mind ezek ellenére a legfontosabb kérdés is egyben. Meg kell határozni, hogy mekkora összeget szánunk a marketingre. Hotel marketing stratégia beindításához egy olyan tőkét kell megadni, amely kezdetben minimálisan, de mindenre ad lehetőséget. A Google hirdetésekre, a Facebook hirdetésekre és így tovább. Időben rájövünk majd, hogy melyek azok, amik nagyobb érdekeltségi kört vonnak magában és melyekre kell több erőforrást biztosítani.
Természetesen a marketing táplálékláncának csúcsán álló a SEO-t sem szabad ki hagyni az előbb felsorolt pontok közül.