Mi éri meg jobban egy hotel esetében a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing? Mikor mire érdemes nagyobb figyelmet és befektetést fordítani?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hotel SEO vagy közösségi média – Melyikre fordíts több figyelmet?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hotel SEO vagy közösségi média – Melyikre fordíts több figyelmet?


2022/05/18
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bizonyára te is sokat foglalkozol marketingstratégiáddal, rendszeresen ellenőrizve, hogy mi működik és mi nem.  Valószínűleg a legújabb stratégiákkal és trendekkel is igyekszel lépést tartani, amik újabban rohamos ütemben bukkantak fel a marketing világában.
 

Hotel SEO vagy közösségi média – Melyikre fordíts több figyelmet?

Az online marketing manapság meglehetősen összetett, és sokak számára jelent kihívást megfelelő arányban elosztani az idejüket a különböző marketingformák között. Gyakran hangzik el a kérdés: „A SEO-val vagy a közösségi médiával éri meg inkább többet foglalkoznom?”
Ideális esetben mindkét területtel egyenlő arányban tudnál foglalkozni, de ha költségkereted vagy az időszűke ezt nem teszik lehetővé, akkor muszáj leszel az egyikre több figyelmet fordítani, mint a másikra. De melyiket válaszd?

 



A keresőoptimalizálás jóval idősebb, mint a közösségi média marketing, és manapság nem igazán lehet labdába rúgni nélküle az interneten. Ezzel szemben a közösségi média olyannyira egybeolvadt sokak hétköznapjaival, hogy rengeteg lehetőségről maradnak le azok a márkák, amelyek nem foglalkoznak vele eleget.

 

Egyértelmű persze, hogy a lehető legjobb megtérülést szeretnéd a befektetett összegekért és erőfeszítésekért cserébe, de mindezt úgy, hogy egy realisztikus költségkereten belül maradj.

 

Az alábbiakban tehát a nagy kérdésre kaphatsz egy olyan választ, amit nem lehet egyetlen egyszerű mondatban megfogalmazni.

 

Mi a különbség a SEO és közösségi média marketing között egy hotel esetében?

Mind a SEO, mind pedig a közösségi média fontos szerepet játszanak online marketing stratégiádban, és más-más előnyöket kínálnak márkád online jelenléte számára. Mindkettő inbound, vagyis bevonzó marketingformának számít, amelyekkel konkrét szándékú érdeklődőket vonzhatsz webhelyedre.

 

A választásban első lépésként sokat segíthet, ha tisztázzuk, hogy melyik fogalom mit is jelent:

 

  • A SEO (keresőoptimalizálás) segít a Google és más keresőtalálatok élére kerülni. Egy jó SEO stratégiával láthatóbbá teheted magadat azon lehetséges ügyfelek számára, akik a Google-hoz és más keresőmotorokhoz fordulnak, ha valamilyen általad kínált terméket vagy szolgáltatást keresnek az interneten.
  • A közösségi média marketing a közösségi platformok felhasználóit segít megnyerni. A Facebook, az Instagram, a Twitter és más közösségi platformok több milliárd aktív felhasználót, és számos lehetséges érdeklődőt kínálnak a márkák számára.

 

Szóval milyen különbségeket fontos kiemelni, amikor szembe állítjuk egymással a SEO-t és a közösségi média marketinget?

 

1. A platformok fő célja

A SEO fő célja minél magasabb pozíciókat elérni a Google és más keresőmotorok találatai között, és ezzel egy releváns, megbízható szakértőként pozícionálni márkádat a kereső felhasználók szemében. A SEO-hoz továbbá fontos egy jól működő, gyors, biztonságos webhelyet készíteni, illetve olyan hivatkozásokat szerezni rá más webhelyektől, amelyek a keresőmotorok szemében is hitelesebbé teszik domainedet.

 

A közösségi média marketing sokkal inkább az online márka-ügyfél kapcsolatok kiépítéséről, a buyer personák eléréséről és a márkaismertség elterjesztéséről szól. Ez segít felhívni a figyelmet márkádra, és több érdeklődőt vonzani annak webhelyére. Egy aktív, hűséges közösség továbbá segít abban is, hogy márkád híre többekhez is eljusson a platformon belül és azon kívül is.

 

2. A célközönség meghatározása

Mind SEO stratégiádban, mind a közösségi média marketingben tudnod kell, hogy kiket is próbálsz elérni ezekkel a tevékenységekkel, vagyis, hogy kik a buyer personáid (az ideális ügyfeleid, a célközönséged tagjai). Ezen célközönségek meghatározása azonban már egészen másképpen zajlik, ha SEO-ról és a közösségi médiáról van szó.

 

SEO stratégiád kialakítása során olyan buyer personáknak kell utánanézned és azonosítanod, akiket a rendelkezésedre álló adatok alapján a legjobban érdekelne kínálatod. Ha ez megvan, akkor stratégiádat az diktálja majd, hogy hogyan keresnek rá ezekre a dolgokra a Google-on és más keresőmotorokban.

 

A közösségi média marketing tervezése során külön platformok felhasználókörét kell megvizsgálnod, hogy kiderítsd, hol milyen stratégiát lenne érdemes használni. Ez után el kell osztanod a rendelkezésedre álló költségkeretet és erőforrásokat a legígéretesebb platformok között, és a platformok által kínált eszközöket felhasználni az ideális ügyfelek megcélzására.

 

3. A tartalmak típusa

Ha a tartalmakról van szó, a SEO igyekszik olyan hasznos, értékes információkat kínálni, amik választ adnak a kereső felhasználók (ideális ügyfeleid) kérdéseire. A SEO-hoz első sorban szöveges tartalmakat szokás készíteni, amik lehetnek többek között blogbejegyzések, landing oldalak, cikkek és így tovább.

 

A közösségi média marketingben a tartalmak egyben az érzelmek és aktivitás kiváltásának eszközei is lehetnek. A közösségi médián éppen ezért a vizuális tartalmak a népszerűbbek, amik mellett a szöveg általában csak kísérő leírásként jelenik meg.

 

4. Az eredmények nyomon követése

Ha szeretnéd figyelemmel követni a SEO eredményeit, akkor türelmesnek kell lenned. A keresőmotoroknak időre van szükségük, hogy megtalálják tartalmaidat, majd elemezzék és hozzáadják azokat indexükhöz.

 

Ez azonban még mindig nem elég, hiszen bizonyítanod is kell ezeknek az algoritmusoknak, hogy tartalmaid megbízhatók, hitelesek és értékesek a felhasználók számára, amihez külső hivatkozásokra, rendszeres forgalomra és egy jó minőségű webhelyre is szükséged lesz. Mindez nem egy-két nap alatt jön majd össze.

 

A SEO gyakori teljesítménymutatói a releváns kulcsszavakra megszerzett helyezések, az átkattintások, és – a legfontosabb – a konverziók.

 

A közösségi média egy rohamosan változó világ, ahol azonnal láthatod, hogy stratégiád az elvártak szerint teljesít-e. Amit egy új tartalom nyilvánossá válik, máris láthatod, hogy mekkora figyelmet fordítanak rá a felhasználók, és hogy milyen aktivitásra készteti őket (megosztások, hozzászólások, reakciók).
Ez az aktivitás a legfőbb teljesítménymutató, na meg persze az is, hogy mekkora forgalmat tudsz átvezetni saját webhelyedre is.

 

5. A platformok száma

Ha a SEO-val szeretnél foglalkozni, akkor csupán keresőmotorral kell számolnod. Ezek közül is a Google az, amivel igazán megéri foglalkozni, hiszen nagyon valószínű, hogy organikus keresőforgalmad nagy része innen érkezik majd.

 

Ezzel szemben a közösségi média marketingben muszáj elosztanod a figyelmedet az összes olyan platform között, amelyeken célközönséged is jelentős létszámban (és aktívan) jelen van.

 

Miért van szükséged SEO stratégiára?

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás segít fellelhetőbbé, láthatóbbá tenni webhelyedet a keresőmotorokon (pl. a Google találatai között).

 

Egy jól optimalizált webhely, ami magas pozíciókban jelenik meg a keresőmotorok találatai között több releváns forgalmat szerezhet márkádnak, mint az összes közösségi médiás platform egyszerre. Megéri tehát kialakítani és kivitelezni egy stabil SEO stratégiát.

 

A közösségi médiára nem azért jelentkeznek be az emberek, hogy termékeket és szolgáltatásokat keressenek maguknak – első sorban tehát nem vásárlási szándékuk van. A SEO ezzel szemben többek között pont az ilyen vásárlási szándékkal kereső felhasználókat segít közvetlenül megcélozni.

 

A keresőoptimalizálás egy hosszútávú befektetés, ami hosszútávon is térül meg. Ehhez persze jó minőségű tartalmakra és jól egy működő webhelyre is szükség lesz.

 

Egy megfelelően összeállított és kivitelezett SEO stratégia további előnyei többek között:

  • Határozott szándékú, minősített érdeklődőket vonz a webhelyre
  • Láthatóbbá teszi a webhelyet a legnagyobb keresőmotor (Google) találatai között
  • Hitelesebbé, tekintélyesebbé teszi márkádat a felhasználók szemében
  • Segít a fontosabb mutatók nyomon követésében

 

Az online keresések nem csak ma biztosítják a legnagyobb forgalomforrást egy márka webhelye számára – ez a jövőben sem változik majd. Ezért nem szabad elhanyagolni a keresőoptimalizálást.

 

Miért van szükséged egy közösségi médiás tervre?

A közösségi média manapság már sokkal több, mint egy ismerősöket és családtagokat összekötő technológia. A megfelelő stratégiával a marketing hatékony eszközéül is szolgálhat, hiszen egy számukra kényelmes, ismerős környezetben segíthet elérni egy cég ideális célközönségét.

 

Egy közösségi média marketing tervvel felvázolhatod, hogy pontosan milyen módszerekkel is igyekszel elérni ideális ügyfeleidet a kiválasztott platformokon.

 

Ez a terv sorolja fel, hogy milyen lépéseket kell tenned, milyen gyakran (és mit) kell posztolnod, illetve, hogy milyen célokat szeretnél elérni a közösségi médián. Tartalmaznia kell továbbá azokat a fő teljesítménymutatókat is, amelyekkel a sikereket méred majd.

 

Ki kell választanod a számodra legjobb platformokat is, hogy melyiken milyen hangnemben szólítod majd meg célközönségedet, és hogy milyen hirdetéseket használsz majd rajtuk.

 

Egy jó közösségi médiás tervezet főbb előnyei többek között:

  • Segít a kijelölt ösvényen maradni céljaid irányába, csökkentve ezzel az elpazarolt erőforrásokat
  • Megosztható tartalmakkal népszerűsíti márkádat
  • Rámutat az aktivitás és interakciók kiváltásának lehetőségeire
  • Felvázolja, hogy kik és hogyan segíthetnek márkád népszerűsítésében (influencerek, felhasználói tartalmak stb.)

 

SEO vagy közösségi média – Végül melyiket válasszam Hotelemnek?

Mint láthatod, számos szempontot és tényezőt kell figyelembe venned, ha dönteni szeretnél a közösségi média és a keresőoptimalizálás között. Mindkét marketingformának megvannak a maga előnyei és hátrányai is.

 

Érdemes azonban inkább arra összpontosítani, hogy hogyan egészítheti ki egymást a SEO és a közösségi média.

 

A kérdés tehát inkább az kellene legyen, hogy melyikre fordíts több figyelmet a kettő közül, és hogy hogyan használhatod őket párhuzamban egymással. Íme néhány fontos gondolat ezzel kapcsolatban:

  • A forgalom fellendítése: A SEO biztosítja, hogy tartalmaid fellelhetők legyenek a keresőmotorok találatai között, míg a közösségi média gyorsan juttatja el ezeket megcélzott közönségednek.
  • A stratégiák tökéletesítése: A közösségi média segít rátalálni arra a közönségre, amit aztán SEO-val is megcélozhatsz.
  • A láthatóság javítása: A tartalmak biztosítják a legfőbb kapcsolatot a SEO és a közösségi média között. Például amikor elkészítesz egy értékes, jól optimalizált cikket blogodra, akkor azt nem csak a kereső felhasználók, hanem közösségi követőid is értékelik majd, ha megosztod velük.
  • Gazdaságosabb tervezés: Ha marketingstratégiád összeállításakor egyszerre a SEO-ra és a közösségi médiára is koncentrálsz, akkor ezzel időt, pénzt és más erőforrásokat spórolhatsz meg.

 

SEO és közösségi média – Mindkettőre szükséged lesz

Ezek alapján remélhetőleg egyértelmű, hogy nincs értelme csak egyet választani a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing közül. Mindkét marketingforma egyedi, mégis képesek együttműködni egymással.

 

Persze, a közösségi médiás befektetések talán nem térülnek meg olyan látványosan, mint a SEO-ra fordított összegek, de attól még egy teljesen új közönséget érhetsz el ezeken a platformokon.

 

Ha viszont egy márka semmilyen formában nincs jelen a közösségi médián (vagy inaktív a profilja), akkor az emberek hamar megfeledkeznek róla, vagy azon tűnődnek majd, hogy miért nem foglalkozol ügyfeleiddel.

 

Nincs értelme tehát választani:

  • A SEO új látogatókat szerez webhelyed számára, akik (ha tetszik nekik, amit látnak) a közösségi médián is követni kezdik majd márkádat.
  • A közösségi médiás aktivitás több forgalmat terel webhelyedre, ami új linkszerzési lehetőségeket és fokozott forgalmat okoz majd.

 

A közösségi média több figyelmet igényel, az eredmények azonban hamar láthatók. Ezzel szemben a SEO egy hosszútávú befektetés, amivel stabilizálhatod márkád jelenlétét a keresőtalálatok között. Egyik sem fontosabb, mint a másik.
 




Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


Szállodai marketing eszköz -A legjobb idő a Facebook-bejegyzéshez
Ezzel a szállodai marketing eszközzel foglalkozó kérdés, hogy mi a legalkalmasabb időpont a Facebookon való közzétételre, szintén ilyen sokoldalú megközelítést igényel. Számtalan tanulmány létezik különböző kritériumokon, például elkötelezettségi adatokon, szakértői véleményeken és egyebeken. Hogyan kaphatsz tehát egyértelmű választ vállalkozásod számára? Ebben a bejegyzésben segíteni fogunk a szállodai marketing eszközeid eredményeinek elemzésében, hogy megtaláld a megfelelő kiindulási alapvonalat, majd megmutatjuk, hogyan finomíthatsz tovább egészen a legjobb időpontig, amikor a Facebookon, ha közzé teszel valamit, annak valós sikeres és elérési aránya is lesz.
Szállodai marketing -Hogyan érd el a wellness kedvelőit
Napjaink „wellness fogyasztói” aktívan kapcsolatba lépnek olyan holisztikus termékeket és szolgáltatásokat kínáló márkákkal, amelyek fizikai és mentális egészségük, valamint általános megjelenésük javítását ígérik. A fogyasztói érdeklődés növekedésével az egészségügyi és wellness márkáknak bőven van lehetőségük nagyobb közönség vonzására és bevételeik növelésére. Ez a növekvő érdeklődés azonban azt is jelenti, hogy a wellness piac zsúfolttá válik, ezért elengedhetetlen, hogy a szállodai marketingen belül a wellness marketinget stratégiailag kezeljük.
A legjobb szállodai közösségi média marketing 2022-ben
A szállodai közösségi média marketing kulcsfontosságú a láthatóság növelésében, a közvetlen foglalások fellendítésében és a márkaismertség javításában. Azzal, hogy egyre több vendég lép rendszeresen interakcióba a közösségi médiával, és kap inspirációt a következő utazásához, ez minden marketingstratégia szerves részévé vált.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!