A direkt szobafoglalások számának növelése a Google Cégprofil adatlap optimalizálásával

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > google-cegprofil-optimalizalas-hotel > A direkt szobafoglalások számának növelése a Google Cégprofil adatlap optimalizálásával

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A direkt szobafoglalások számának növelése a Google Cégprofil adatlap optimalizálásával


2022/04/25
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Minden hotel marketinges számára az egyik legfontosabb feladat a direkt szobafoglalások számának növelése.  Az OTA-k hatalmas jutalékot kérnek a vendégek közvetítéséért, így egyértelműen megtérül minden olyan marketing munka, ami a Booking.com és társainak elkerülésével hoz szobafoglalásokat egy hotel számára. Az egyik ilyen lehet egy jól optimalizált Google Cégprofil, avyg régi nevén Google Cégem adatlap. 
Mit tehetsz annak érdekében, hogy a Google téged is beválogasson a legjobb helyi találatok közé?

A direkt szobafoglalások számának növelése a Google Cégprofil adatlap optimalizálásával

Habár ezeket a találatokat olyan tényezők is befolyásolják, amikkel nem tudsz mit kezdeni (például, hogy milyen közel van hozzád a kereső felhasználó), egyes technikák közvetlenül segíthetnek bejutni a helyi csomagba.

Lássuk, hogy mit kell tenned azért, hogy hoteled jól látható legyen a Google-ön? !

 



Szerezz több pozitív véleményt

A vélemények rengeteget tehetnek Google Cégprofil adatlapodért. Anyagilag semmibe sem kerülnek, mégis a helyi találatok élére emelhetik cégedet a releváns keresésekre.

 

Auditáltasd velünk céged marketing kommunikációját! 25 év gyakorlati tapasztalat, folyamatos kutatás. Kattinbts IDE!

 

Gondolj csak bele: épp a nyaralásodat töltöd egy idegen helyen, és szeretnél elmenni egy étterembe. Honnan fogod tudni, hogy melyik a legjobb a közeli lehetőségek közül? Nézegetheted persze az éttermek webhelyeit, de ott egyértelműen mindenki csak magát fényezi. Ha az igazságra vagy kíváncsi, akkor a korábbi vendégek véleményeit kell elolvasnod.

 

Szóval rákeresel a helyre a Google-on is, és megnézed, hogy miket írnak róla az emberek, illetve, hogy hány csillaggal értékelték az adott éttermet. Minél több véleményt kapott egy étterem, és minél nagyobb az értékelése, annál valószínűbb, hogy:

 

  • a Google megjeleníti majd az első helyi találatok között
  • az emberek szívesebben foglalnak majd asztalt az adott helyen

 

Persze ezeket a véleményeket nem lehet csak úgy csettintésre megszerezni. Néha egy kis emlékeztetőt kell küldened elégedett ügyfeleidnek, hogy legyenek szívesek megosztani másokkal is tapasztalataikat. Ezt megteheted emailben, képeslap formájában, SMS-ben vagy egyéb kommunikációs eszközök segítségével is.

 

A lényeg, hogy megkönnyítsd ügyfeleid számára, hogy véleményt írhassanak rólad – ehhez érdemes mellékelni egy linket vagy QR-kódot, ami rögtön a Google Cégprofil adatlapodra viszi őket.

 

2. Kerüld a spamet

A Google-t nem igazán lehet átverni. A több évtizede fejlesztett rendszer nagyon is tudja, ha valaki megpróbálja átverni automatikusan generált tartalmakkal, kulcsszóhalmozással és egyéb spam jellegű módszerekkel.

 

Ugyan ez vonatkozik a Cégprofilra is. Ez is egy Google eszköz, tehát jobb, ha meg sem próbálsz ilyen taktikákkal érvényesülni rajta.
A keresgélő felhasználók csak az őszinte, valódi véleményekben bíznak meg, és akárcsak a Google, könnyedén kiszúrják azokat a beszámolókat, amikért valaki egyértelműen fizetett a kommentálónak. Ezekért a taktikákért büntet a Google és más platformok is.

 

Fizetés alatt nem csak pénzre kell gondolni – minden egyéb kompenzáció (kuponok, árengedmények, exkluzív ajánlatok stb.) felajánlása is ide tartozik, és csúnya foltot hagyhat márkád online hírnevén.

 

Ha a véleményt író ügyfél utalást tesz rá, vagy konkrétan megemlíti, hogy valamit felajánlottál neki a véleményért cserébe, akkor az olvasók tudni fogják, hogy nem tisztességesen próbálsz magadnak előnyt szerezni.

 

3. Válaszolj a negatív véleményekre

Néhány negatív vélemény és gyengébb értékelés sajnos elkerülhetetlen, azonban fontos, hogy mindent elkövess annak érdekében, hogy megelőzd, vagy legalább enyhítsd őket, miután mégis megtörténnek.

 

Ami a megelőzést illeti, igyekezz első osztályú termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínálni ügyfeleidnek, hogy elégedetten távozzanak tőled, és ne legyen okuk rossz véleményeket írni cégedről. Ha bármilyen probléma adódnak, még az előtt próbáld megoldani, hogy az ügyfelek bosszúsan távoznának tőled, ezzel is megelőzve a későbbi negatív véleményeket.

 

Ha mégis becsúszik egy-két gyengébb értékelés, fontos, hogy minél előbb válaszolj ezekre, méghozzá higgadtan és professzionális hangnemben. Kérj bocsánatot és kínálj megoldásokat az ügyfél számára. Ezzel nem csak őt engesztelheted ki, hanem a későbbiekben az érdeklődők a véleményeket olvasva láthatják majd, hogy szíveden viseled ügyfeleid elégedettségét.

 

4. Használd ki a Google Cégprofil eszközeit

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Google Cégprofil adatlapodból, akkor használd ki azokat az eszközöket, amiket a Google biztosít a cégek számára. Ilyen többek között a Google Marketing Kit is, amellyel egyszerűen készíthetsz igényes matricákat, posztereket és közösségi médiás grafikákat is céged népszerűsítése céljából.

 

A közösségi grafikák kifejezetten sokat segíthetnek online jelenléted megerősítésében. Készíthetsz például látványos posztereket a cégedről írt véleményekből, majd megoszthatod őket valamennyi közösségi profilodon.

 

A Google Cégprofil továbbá lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kövessék céged helyi üzleti profilját, épp úgy, ahogy a Facebookon vagy az Instagramon is követhetnék ottani profiljaidat. Ilyenkor a követők könnyedén hozzáférhetnek az általad megosztott közösségi bejegyzésekhez, a meghirdetett eseményekhez, a termékfrissítésekhez stb.

 

A Google Cégprofilon továbbá közvetlenül is megoszthatsz bejegyzéseket, amik tökéletesek a fontos, rövid hírek közlésére. Bejelentheted például a legújabb akciókat és termékeket, mellékelhetsz képeket és videókat, illetve még felhívás gombokat is elhelyezhetsz ezekben a posztokban az aktivitás fellendítése céljából.

 

A Google Cégprofilra publikált posztok statisztikáit is nyomon követheted, és láthatod, hogy a felhasználók milyen interakciókat végezned tartalmaiddal. Ez segít megítélni, hogy melyek voltak a legnépszerűbbek, és hogy milyenekre lesz érdemes koncentrálnod a jövőben is.
 




Hotel marketing stratégia OTA



Legfrissebb cikkek


Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!