Az OTA-kon keresztül érkező foglalások nem csupán jutalékokkal járnak, hanem számos más rejtett költséggel is, amelyek hosszú távon negatívan befolyásolhatják szállodád pénzügyi teljesítményét.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > ota-foglalasok--rejtett-koltsegek-amitol-meglepodsz-anna > OTA-foglalások: rejtett költségek, amitől meglepődsz

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

OTA-foglalások: rejtett költségek, amitől meglepődsz


2024/06/17
Novák Anna

Az online utazási irodák (OTA-k), mint a Booking.com, fontos szerepet játszanak a foglalások generálásában és növelésében, de az OTA-csatornákon keresztül érkező foglalások költségei messze túlmutatnak a jutalékokon. Az alábbiakban bemutatjuk az OTA-foglalások 6 rejtett költségét, amelyek szállodád számára is problémát jelenthetnek:

hotel OTA-hátrányok

1. Bevételkiesés közvetlen foglalások hiánya miatt

 

A több közvetlen foglalás általában több bevételt hoz a hotelek számára, mint az OTA-kon keresztül érkező foglalások. A Koddi egy 2015-ös tanulmánya szerint a vendégek 65%-a közvetlenül a szállodán keresztül foglal szobát, ha az árak megegyeznek, és 51%-uk továbbra is közvetlenül foglal szobát, még akkor is, ha az ár magasabb. A Triptease szerint a közvetlen foglalás előnyei közé tartozik a jobb ügyfélszolgálat és a szobabővítések nagyobb valószínűsége.



 

2. Magasabb lemondási ráták

 

Az OTA-k ingyenes lemondási politikája miatt a vendégek gyakran csak akkor mondják le a foglalást, ha jobb ajánlatot találnak. Ez a tendencia nehezíti a szállodatulajdonosok számára a pontos foglaltság előrejelzését és a készletek kezelését. Az OTA-n keresztüli lemondások aránya lényegesen magasabb, mint a közvetlen foglalásoké, ami további bevételkiesést okoz.

 

3. Árérzékeny vendégek elégedetlensége

 

Az OTA-kon keresztül érkező vendégek gyakran árérzékenyek, és ha a szolgáltatások nem felelnek meg az elvárásaiknak, hamarabb panaszkodnak. Az árérzékeny vendégek hajlamosak kevésbé elnézőek lenni, ha a szálloda nem nyújtja azt az élményt, amit vártak, ami negatív értékelésekhez és alacsonyabb vendégelégedettséghez vezethet.

 

4. Hűséges vendégek magasabb költekezése

 

A hűséges vendégek rendszeresen visszatérnek és több pénzt költenek az ingatlanban. A Gallup szerint a hűséges vendégek 46%-kal többet költenek, mint az első látogatók, míg az Adobe adatai szerint a fogyasztók 67%-kal többet költenek egy ismert márkára.

 

5. Korlátozott vendégkapcsolatok

 

Az OTA-kon keresztül érkező vendégek esetében a szállodák gyakran nem kapnak elegendő adatot a vendégekről, ami megnehezíti a személyre szabott élmény nyújtását és a hűség kialakítását. Az adatok hiánya miatt elmaradhatnak az előzetes felmérések, az emlékeztetők és az utólagos kapcsolattartás is.

 

6. Korlátozott irányítás a vendégélmény felett

 

Az OTA-kon keresztül történő foglalások esetén a szállodák kevesebb befolyással rendelkeznek a vendégélmény felett. Az ingatlan adatai ugyanúgy jelennek meg, mint a többi szállodáé, ami zavaró lehet a vendégek számára. Az OTA-k felhasználói által generált tartalmak gyakran nem pontosan tükrözik az ingatlan valóságát, ami csalódáshoz vezethet a vendégek részéről.

 

Összegzés az OTA-król

 

Az OTA-foglalások rejtett költségei jelentős terhet róhatnak a szállodádra, de az OTA-k még mindig fontos szerepet játszanak a vendégek szerzésében és az expozíció növelésében. Mérlegeld az OTA-kon keresztüli foglalások előnyeit és hátrányait, és hozz stratégiai döntéseket a hosszú távú siker érdekében.




Online marketing OTA Szálloda marketing



Legfrissebb cikkek


Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hogyan értsd meg a SEO-t hotel tulajdonosként – Praktikus tanácsok a foglalások növelésére
A SEO hallatán sok hotel tulajdonos szemében rémület villan. "Megint valami technikai dolog, amihez nem értek" – gondolhatod. De mi lenne, ha azt mondanám, hogy a SEO nem ördöngösség, és valójában egy eszköz, ami segíthet abban, hogy több vendéget fogadj a szállodádban? Ha jól csinálod, a SEO olyan, mint egy ingyenes marketingcsatorna, ami folyamatosan dolgozik neked a háttérben. Íme, hogyan válhatsz a szállodád legjobb barátjává!
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!