Mi kell ahhoz, hogy egy hotel weboldala első legyen a Google találati listáján? Ez a hotel SEO azaz keresőoptimalizálás.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > hotel-seo-geladatok > A hotel SEO legfontosabb feladatai

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A hotel SEO legfontosabb feladatai


2024/01/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó, SEO tanácsadó

A szállodatulajdonosokban gyakran merül fel ez a néhány kérdés: Miért nem látom a hotelemet, amikor rákeresek a Google-ben a közeli szállodákra? Megcsináltuk a webhelyet, nem? Mi kell még?
A helyzet az, hogy manapság egy szimpla szállodai webhely – legyen akármilyen csinos és csábító is – önmagában nem elegendő. Ahhoz, hogy előkelő pozíciókban jelenjen meg a releváns keresésekre, erős hotel SEO-ra lesz szüksége. De mit takar ez egész pontosan, és hogyan hozhatod ki a legtöbbet szállodád webhelyéből? Erről szól az alábbi útmutató.
 

A hotel SEO legfontosabb feladatai

Mi az a hotel SEO?

A SEO a „search engine optimization”, azaz „keresőoptimalizálás” rövidítése. A SEO azt jelenti, hogy különféle módszerekkel igyekszel fellelhetőbbé tenni webhelyedet (hotel SEO = szállodád webhelyét) a Google és más keresőmotorok találatai között. A cél az, hogy a te szállodád jelenjen meg azoknak a felhasználóknak, akik szállást keresnek valahol a környéken.
Az organikus keresés még mindig a fő forgalomforrás a legtöbb webhely számára. Egyes kutatások szerint a SEO tízszer annyi forgalmat képes bevonzani, mint a közösségi média. Sok szállodatulajdonos mégis több pénzt és figyelmet fordít az utóbbira.

 



Félreértés ne essék, a közösségi platformok is fontos szerepet játszanak egy szálloda marketingjében. Ha azonban elhanyagolod a hotel SEO-t, akkor temérdek lehetséges foglalástól fosztod meg saját magadat. Biztos lehetsz benne, hogy az utazási irodák nagyon komolyan veszik a keresőoptimalizálást.


Nem elég meggyőző? Akkor gondolj bele, hogy a Google első találata markolja fel a kattintások 31,7%-át. Persze ez a statisztika kutatásonként változik, de minden eredmény egyértelműen azt mutatja, hogy a top találat a nyerő.

 

Teljes körű hotel SEO útmutatónkat IDE kattintva olvashatod el! 

 

Szóval mi kell a sikerhez? Ha a hotel SEO-ról van szó, akkor három fő területtel éri meg foglalkozni:

 

  • Célozz ésszerűen: Ne pazarold az idődet általános, nehezen rangsorolható szállodai kulcsszókra. Koncentrálj azokra a kifejezésekre, amelyek valódi kínálatodat tükrözik.
  • Készíts kiváló tartalmakat: Ha szeretnél megfelelni a Google és más keresőmotorok elvárásainak, akkor mindenekelőtt lehetséges ügyfeleidnek kell kedveskedned. Készíts nekik jó minőségű, releváns, hasznos tartalmakat, amelyek megválaszolják a kérdéseiket és valódi értéket kínálnak.
  • Ügyelj a technikai háttérre: A jó tartalmak nélkülözhetetlenek, de fontos, hogy egy stabil lábakon álló webhelyen publikáld őket. Gondoskodj a sebességéről, biztonságáról és általános felhasználói élményéről – ezeket a keresőmotorok is díjazzák.

 

Ezekről mindjárt bővebben is olvashatsz.

Egy fontos különbség a legtöbb webáruház és szálloda között, hogy az utóbbiak konkrét fizikai címmel és jelenléttel rendelkeznek. A sikeres hotel SEO érdekében tudnod kell, hogy miként rangsorolnak az ilyen helyi szolgáltatók a Google felületén. Fontos, hogy az emberek nem csak szállodaként, hanem étteremként, wellness központként és rendezvényhelyszínként is rád találjanak, ha biztosítasz ilyen lehetőségeket.
Ez volt tehát egy rövid áttekintés a szállodai keresősoptimalizálásról. Ha még mindig érdekel a téma, akkor lássuk a konkrét tippeket!

 

1. Tedd használhatóbbá webhelyedet

Az egyik legfontosabb feladatod webhelyed felhasználói élményének javítása lesz.
Ne aggódj, ehhez egyáltalán nem kell értened a webprogramozáshoz. Jó eséllyel még új webprogramozóra sem lesz szükséged, hacsak webhelyed nem igényel drasztikus felújítást.
Tény, hogy a nagyobb szállodaláncok nem igazán teszik lehetővé webhelyük módosítását. Ha azonban egy saját, független hotelről van szó, akkor valószínűleg több beleszólásod van abba, hogy hogyan néz ki és működik szállodád webhelye.

 


Így vagy úgy, ne aggódj. A Google és más keresőmotorok számos szempontot figyelembe vesznek a találatok rangsorolásakor. Ilyenek például a webhely sebessége, mobilbarát jellege, illetve általános navigálhatósága és használhatósága.

 

Jó esetben van egy tartalomkezelő rendszer (CMS), amelynek a felületén beleszerkeszthetsz szállodád webhelyébe. Tehát még ha csak limitált kapacitásod is van a dolgok szerkesztésére, tehetsz bizonyos lépéseket annak érdekében, hogy több lehetséges vendég találjon rá a szállodára a Google-on.

 

Íme néhány dolog, amire érdemes odafigyelned:

 

Tömörítsd a feltöltésre szánt képeket és videókat

A nagyméretű fájlok (általában a feltöltött képek és videók) jelentősen lelassíthatják a webhely működését. Kérd meg a fényképészeket és videósokat, hogy tömörített, kisméretű fájlokat küldjenek neked, vagy tömörítsd őket magad egy erre alkalmas webhelyen (pl. TinyPNG.com).
Webhelyed sebességét több eszközzel is lemérheted – ilyen például a Google PageSpeed Insights is. Kövesd az eszköz javaslatait webhelyed felgyorsítása érdekében.

 

Ügyelj a megfelelő formátumokra

Tartalmaid formázása nem csak vizuálisan javítja a felhasználói élményt, hanem a keresőmotorok számára is érthetőbbé teszi azokat.
Minden oldalon egy

címke szerepeljen – ez legyen az oldal címe, nagy, jól látható betűkkel.
További címsorokat (

,

stb.) is megadhatsz, amelyekkel körvonalazhatod a tartalom szerkezetét, és kisebb szakaszokra oszthatod fel azt. Ez segít olvashatóbbá tenni a hosszabb szövegeket, és fontos információkat kínál a keresőmotoroknak azok mondandójáról.

 

 

Íme néhány további tipp tartalmaid formázásához:

 

  • Használd az elsődleges kulcsszódat a H1 címsorban.
  • Próbálj kapcsolódó kulcsszókat használni a H2 és H3 címsorokban, illetve a szöveg egyéb részeiben.
  • Helyezz el linkeket tartalmaidban, ahol ezek indokoltak. Hivatkozz más tartalmaidra, illetve külső webhelyekre is, ha például kapcsolódó témákat vagy forrásokat emlegetsz.
  • Belső linkeke elhelyezésekor válassz jó horgonyszöveget – ez az a néhány szó, amire rákattintasz. A horgonyszöveg ideális esetben tartalmazza a linkelt oldal fő kulcsszóját.
  • Próbáld olvashatóbbá, emészthetőbbé tenni tartalmaidat. Használj felsorolásokat, ahol indokoltak, írj rövid bekezdéseket, használj üres teret stb.

 

Ami a kulcsszók használatát illeti – nem muszáj abszolúte mindenhol elhelyezned a fő kifejezést, főleg, ha nem hangzik természetesen az adott szövegkörnyezetben. A felhasználók és a keresőmotorok is felismerik, ha egy vagy több kifejezést erőltetetten halmozol tartalmaidban.
A megfelelő formázás különösen mobileszközökön fontos, ahol a felhasználók egy kisebb kijelzőn kénytelenek olvasni tartalmaidat.

 

Ellenőrizd a hibás hivatkozásokat

Rettentően sokat ront a felhasználói élményen, amikor egy webhelyedre érkező látogató (legyen az egy utazó vagy rendezvényszervező) rákattint egy ajánlatod linkjére, és egy hibaüzenettel találja szembe magát.
Szerencsére a Google Search Console felületén könnyedén ellenőrizheted a hibás hivatkozásokat, és hogy mi a baj velük. Persze többféle alternatíva is létezik erre a célra, amikkel kísérletezhetsz.

 

Ha egy olyan másik webhelyre mutató linket találsz, aminek a céloldala eltűnt, akkor több lehetőséged is van:

 

  • Megkeresheted a tartalom új címét, és frissítheted arra a hivatkozást
  • Kereshetsz egy új forrást egy másik webhelyen, és lecserélheted arra
  • Törölheted is a linket

 

Amennyiben egy saját oldalra linkelsz, ellenőrizd, hogy biztosan jól adtad meg az URL-t. 
Persze időnként előfordulhat az is, hogy egy felhasználó szimplán nem létező oldalra próbál navigálni egy helytelen URL beírásával. Ilyen esetekre érdemes egyéni 404-es hibaoldalt létrehozni, amin néhány hasznos hivatkozás és egy keresősáv is megjelenik.

 

Minden oldalnak legyen saját célja

Nem muszáj minden tartalmadat azzal zárni, hogy „Foglaljon MOST!”, de fontos, hogy webhelyed összes oldala valamilyen konkrét célt szolgáljon.
Gyakori célok (felhívások) a „Fedezze fel szállodánkat” vagy a „Töltse le rendezvényszervezőknek készült e-könyvünket”.

 

A cél nem mindig a foglalás kell legyen. Ha valaki először jár szállodád webhelyén, és épp a „Szobáink” oldalt böngészi, akkor jó eséllyel még nem áll készen az elköteleződésre. Egy lehetséges vendég mindenekelőtt szeretné látni, hogy egyáltalán milyen típusú szobákat kínálsz.

 

Ezek a webhelylátogatók nem fognak reagálni a „Foglaljon most” felhívásokra. A „Szobáink” oldal célja bemutatni a szobákat, és arra ösztönözni az érdeklődőket, hogy részletesebben is megvizsgálják azokat.
Minden oldalnak ki kell tűznöd tehát egy célt, ami a következő lépés irányába fordítja látogatóidat – a vásárlói tölcsér következő szakaszába, ha úgy tetszik. Ez a cél lehet a szobák bemutatása, a rendezvényhelyszín ismertetése, a környék jellemzése stb.

 

2. Készíts minőségi tartalmakat

A webhely kinézetét tehát nem mindig szabhatod meg, de ha van valami, amit (általában) kedvedre alakíthatsz, az a felkerülő tartalmak. Ez az a terület, amire fokozott figyelmet kell fordítanod.
Rengeteg mondvacsinált marketinges kínál hotel SEO szolgáltatásokat, és ezeket az emberek általában csak a pénz érdekli, nem pedig a minőségi tartalmak. Ha azonban szeretnél megfelelni a Google elvárásainak, akkor pontosan azokra lesz szükséged.

 


A tartalmak minősége a Google és számos más keresőmotor szemeiben is az egyik legfontosabb rangsorolási szempont.

 

Ez egy összetettebb téma, de röviden arról van szó, hogy a Google fő célja olyan tartalmakat felsorolni a felhasználóknak, amelyek segítenek megoldani a problémáikat.
A felhasználó feltesz egy kérdést (még ha nem is úgy fogalmazza meg), és arra számít, hogy a Google tudni fogja a választ.
Szóval hogyan nyújthatja szállodád a legjobb válaszokat lehetséges vendégeid kérdéseire?

 

Készíts minőségi tartalmakat

Egy szállodának nem kell minden egyes nap többezer szavas blogbejegyzéseket publikálnia. A minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség.
Gondolkodj el rajta, hogy mire lehet szüksége annak a látogatónak, akik a „Szobáink” oldalt nézegeti éppen. Mit akar tudni? Milyen kérdései lehetnek? Milyen aggályaik?
A legtöbb szállodai webhelynek érdemes blogot vezetnie, különösen, ha nem tartoznak valamilyen nagyobb lánchoz. Ha pedig van egy blogod, akkor szükséged lesz egy jó tartalommarketin stratégiára is.
Milyen tartalmakat érdemes publikálnod? Mit akarnak tudni a látogatók szállodádról? Hogyan válaszolhatod meg jobban a kérdéseiket, mint az online utazási irodák?

 

Használj kulcsszavakat (de helyesen)

A kulcsszóhasználat a hotel SEO egyik nélkülözhetetlen összetevője. Fontos azonba, hogy olyan kulcsszókat célozz meg, amikkel sikereket érhetsz el.
Minden szállodatulajdonos szeretne első találatként megjelenni az olyan általános kifejezésekre, mint a „legjobb budapesti szálloda” vagy „Gödöllő hotel”, de ez sajnos szinte lehetetlen. A vendéglátóiparra óriási online verseny jellemző, főleg, ha nem csak más szállodákkal, hanem utazási irodákkal is küzdened kell a felhasználók figyelméért.

 

A Booking.com-ot vagy a TripAdvisort nem tudod leelőzni – túl jól ismertek és túl nagy tekintélynek örvendenek az interneten. A Google bízik bennük, és ez a rangsorolásukból is látszik.
Mi több, a különféle szponzorált linkek mellett a Google szállodákkal kapcsolatos keresőtalálati oldalai tele vannak helyi térképtalálatokkal, galériákkal és egyéb speciális elemekkel. Egy sima organikus linknek kevés esélye van kitűnni ebből a sokaságból.

 

Nincs értelme tehát ezekkel a közönséges, általános kulcsszókkal foglalkozni. Sokkal többre mész majd azokkal a kifejezésekkel, amelyek saját szállodádhoz kapcsolódnak és több szóból állnak. Ezek az úgynevezett long-tail kulcsszók.

 


A long-tail kifejezések (pl. „állatbarát szálloda Budán”) jellemzően szűkebb érdeklődési köröket céloznak meg, mert sokkal konkrétabb szándékot feltételeznek, mint az egyszerűbb szavak.
A long-tail kulcsszókra kevesebben keresnek ugyan, de kevesebb másik találattal is kell majd versengened a figyelemért. Biztos lehetsz benne, hogy nem optimalizál mindenki a „gyerekbarát wellness hotel Kecskemét” kifejezésre vagy a „tágas rendezvényhelyszín a Tisza partján” keresésre.

3. Ne feledkezz meg a webhelyen kívüli világról

A hotel SEO feladatai túlmutatnak szállodád webhelyén. Többféle úgynevezett off-page vagy off-site optimalizálást is bevethetsz, különösen a szállodaipar tagjaként. Íme két fontos tipp ehhez:

 

Készítsd el szállodád Google Cégprofil adatlapját

Egy Google Cégprofil (korábban Google Cégem) adatlap elkészítése minden kisebb és nagyobb szálloda számára nélkülözhetetlen. A szolgáltatás teljesen ingyenes, használata egyszerű, mégis sokan elhanyagolják, és ezzel óriási hibát követnek el. Ha még nincs ilyen adatlapod, akkor ezen a linketn készíthetsz egyet szállodád számára (egy Google fiókhoz lesz szükséged hozzá). Egy konkrét Google Cégprofil útmutató túl hosszú lenne ahhoz, hogy itt részletesen is belemenjünk. A lényeg az, hogy olvass el mindent alaposan, és kövesd az eszköz utasításait.

 

Az adatlap létrehozását követően tanulmányozd át a szerkesztési felületet, és adj meg minden információt szállodádról, amit csak tudsz. Ezen kívül tölts fel jó minőségű képeket, adj meg egy jó leírást és figyeld rendszeresen az érkező véleményeket.

 

Foglalkozz a linképítéssel

Ez a szállodai SEO feladat igényli majd a legtöbb erőfeszítést, de hidd el, hogy megéri foglalkozni vele. A linképítés azt jelenti, hogy eléred, hogy más webhelyek hivatkozzanak saját webhelyedére. Ezek az úgynevezett visszahivatkozások azt jelzik a Google-nak, hogy webhelyed hiteles és megbízható – tehát érdemes magasra rangsorolni. Ez szintén egy olyan témakör, amibe sokkal részletesebben is beleáshatnánk magunkat. Általánosságban jó digitális PR-ra lesz szükséged a sikerekhez, és némi önálló kapcsolatépítést is bevethetsz, hogy minél többen megismerhessék szállodádat.

Hotel SEO feladatok összegezve

Hiszed vagy sem, de ez a cikk csupán átsuhant a hotel SEO alapjain. A sikerek érdekében ugyanis muszáj tisztában lenned az alapvető fogalmakkal és koncepciókkal. Megéri azonban időt és erőt fektetni a keresőoptimalizálásba, hiszen hosszútávon is megtérülnek majd. Tény, hogy a keresőoptimalizálás nem olyan szórakoztató és látványos, mint a közösségi média marketing, de ha szeretnéd stabil lábakra állítani szállodád online jelenlétét, és folyamatos organikus forgalmat terelnél webhelyedre, akkor ez a legjobb választás.
Hosszú volt a cikk, ezért itt van egy gyors összefoglaló a legfontosabb tudnivalókról:

 

Mi az a hotel SEO?

A hotel SEO olyan webhelyen és webhelyen kívül végzett feladatok összessége, amelyek segítenek magasabb rangsorolást elérni a Google és más keresőmotorok találatai között. A magasabb pozíciók több forgalmat és közvetlen foglalást eredményeznek majd.

 

Miért olyan fontos a SEO egy hotel számára?

Az organikus keresések a webhelyek forgalmának fő forrásai az interneten. A SEO pontosan ebben segít, és gyors, megvásárolt sikerek helyett (lásd: hirdetések) egy stabil alapot biztosít webhelyed számára a hosszútávú sikerekhez.

 

Mi kell a jó hotel SEO-hoz?

Első körben foglalkozz az alábbiakkal:

  • Kulcsszókutatás: Válassz olyan kulcsszókat, amikre van is esélyed jól rangsorolni. Az általános kulcsszók helyett („legjobb szálloda”) válassz inkább a kínálatodat tükröző long-tail kifejezéseket („állatbarát hotel Egerben”).
  • Készíts minőségi tartalmakat: Készíts olyan tartalmakat, amelyek tetszenének vendégeidnek és más ügyfeleidnek. Ha meg szeretnél felelni a keresőmotoroknak, akkor mindenekelőtt a kereső felhasználók igényeinek kell eleget tenned. Kínálj minőségi, hasznos, releváns, értékes tartalmakat, amelyek megválaszolják ideális ügyfeleid leggyakoribb kérdéseit.
  • Foglalkozz webhelyeddel: Webhelyed technikai háttere is naprakész kell legyen. Törekedj egy minél gyorsabb, biztonságosabb, gördülékenyebb felhasználói élmény kialakítására.


 




Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!