Hotel SEO: mi az a SEO és miért jó a hoteleknek?
Segítségével megerősítheted online jelenlétedet, forgalmat irányíthatsz a weboldaladra és javíthatod a szállodai foglalásaidat. A SEO a szállodai digitális marketing elválaszthatatlan része és az egyik biztos stratégia a versenytársak elleni küzdelemben.
Miért fontos a hotel SEO?
Amikor a célközönséged bármire rákeres, egy listát kap a keresőmotoroktól. Az esetek többségében azonnali cselekvésük az lenne, hogy az első helyen álló weboldalra kattintanak; mert úgy gondolják, hogy ez ad választ a legjobban a kérdéseikre. Nagyon kevesen kattintanak a második, harmadik vagy negyedik találatra.
Egy felmérés szerint a Google első számú találata az összes kattintás 31,7%-át teszi ki.
Backlinko
Ez a százalék 2,2%-ra csökken az első oldalon lévő utolsó találatnál. Szóval fel tudod mérni, alig van esély a második oldalon lévő találatoknak, hiszen alig fognak tovább menni. (Még te sem fogsz!) Ha nem vagy látható a közönség számára az első oldalon, akkor valószínű, hogy nem fognak felfedezni és ezzel elveszíted a weboldaladon keresztüli lehetséges közvetlen foglalásokat.
Hogyan alkalmazd megfelelően a SEO-t a hotel weboldaladon?
Különféle hotel SEO tippek állnak rendelkezésre; azonban fontos tudni, hogy melyik a hatékonyabb. Ez az oka annak, hogy 15 jól értelmezhető és megtanulható lépést hoztam, hogy segítsek megtanítani a legszükségesebbeket a hotel SEO keretein belül.
Nem szeretnéd ezt mind elolvasni és megtanulni? Megértjük, ezért vagyunk mi, fordulj hozzánk és dolgozzuk ki együtt a hoteled SEO stratégiáját!
1. Határozd meg célközönségedet
Ez leginkább a nulladik lépés a hotel SEO-jának végrehajtásához. Meg kell határozni a célközönségedet – kik ők, mit szeretnek és mik a foglalási szokásaik.
Hadd magyarázzam el néhány példán keresztül:
A szállás típusa | A feltehető célközönség |
---|---|
Izgalmas tevékenységeket kínáló hotel | Millenniumiak, szabadidős utazók (családok és csoportok) |
Üdülőhely | Szabadidős utazók (családok és csoportok) |
Szolgáltatással ellátott apartman | Vállalati, üzleti utazók |
Hostel | Kis költségvetésű vagy egyéni utazók, hátizsákos turisták |
Például:
Ha neked egy üdülőhelyed van, az ideális közönség a következő kifejezésekre kereshet:
• üdülőhely a "városodban"
• a legjobb/legjobb üdülőhelyek a "városodban"
Ezeket keresőkifejezéseknek (search terms) nevezzük. Keress néhányat és határozz meg egy elsődleges kifejezést, amelyre a közönséged gyakran rákeres.
Fontos: Amit a látogatóid keresne, az a KERESÉSI KIFEJEZÉS, keresésük célja pedig a KERESÉSI SZÁNDÉK.
Egyébként ezek a keresőkifejezések nem mások, mint KULCSSZAVAK. Ássunk mélyebbre, és fedezzük fel a „mit, miért és hogyan” lényegét a kulcsszavakat illetően.
2. Kezdd kulcsszókutatással
Ha egy erőteljes hotel SEO stratégiát hozol létre, a kulcsszókutatást nem lehet figyelmen kívül hagyni. A kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amelyeket az emberek az tiédhez hasonló weboldalak megtalálására használnak.
Ahogy mondtam, sorold fel az összes lehetséges keresési kifejezést, amelyet a közönséged beír a keresősávba. A Debrecenben található hotelek legjobb kulcsszavai a következők lehetnek:
• hotelek itt: Debrecen
• olcsó hotelek Debrecenben
• a legjobb hotelek Debrecenben
• hotelek Debrecen közelében
• hotelek a debreceni repülőtér közelében
Ezekkel elmagyaráztam a lényegét, hogyan szerezheted be a gyakori kulcsszavakat. De több ilyen kifejezésre lesz szükséged ahhoz, hogy a hoteled weboldala előrébb kerüljön a Google-on. Számos kulcsszókutató eszköz áll rendelkezésre, például a Google Kulcsszótervező és az Ubersuggest.
Könnyű velük dolgozni. Mindössze annyit kell tenni, hogy rákeresel egy kulcsszóra (vagy kulcsszólistásra).
Hogyan találhatsz kulcsszavakat az UberSuggest oldalon?
1. Irány az Ubersuggest
2. Írd be a korábbi lépésben meghatározott keresőkifejezést. Írjuk be: hotelek Debrecenben és állítsuk át a mi esetünkben magyarra a keresési nyelvet.
3. Látni fogod a keresési mennyiséget, a SEO nehézségeit, a CPC-t (cost per click=kattintásonkénti költség), illetve lefelé görgetve további kapcsolódó kulcsszavakat is találhatsz.
4. Ezután ellenőrizd azokat a kulcsszavakat, amelyek nagyobb keresési mennyiséggel és magasabb CPC-értékkel rendelkeznek.
Hogyan végezzünk kulcsszókutatást hoteleknek az Ubersuggest oldalán keresztül?
Vedd figyelembe a keresési mennyiséget
A keresési mennyiség egy adott kulcsszóra vagy kifejezésre adott keresések száma egy hónapban. Az ideális vendéglátás kulcsszavai azok, amelyek nagyobb keresési mennyiséggel és magasabb CPC-értékkel rendelkeznek. Azt hozzáteszem, hogy magyarul kevesebb lehetőségünk van ezen az oldalon keresni.
Például a "hotels in Male" keresési mennyisége 1000/hó.
(Ez azt jelenti, hogy havonta 1000 kereső keres erre a kulcsszóra a Google-on.)
Hogyan keressünk kulcsszavakat a Google-on?
Egy másik módja annak, hogy a megcélzott közönséghez kapcsolódó kulcsszavakat megtaláld, maga a keresőmotor. Vegyük a Google példáját.
- Nyisd meg a Google-t és keress rá a célzott kulcsszavaidra.
- Amikor elkezdesz gépelni, a Google javasolni fog néhány kapcsolódó kifejezést a keresősávban (lásd a következő képen)
A kapcsolódó kulcsszavakat is megjeleníti a keresési eredmények végén.
Ezeket a hotel SEO kulcsszavakat is fel kell venni a listádra, hiszen ez az egyik legbiztosabb stratégia, amely segít a weboldaladat a rangsorolásában.
Fontold meg a long-tail kulcsszavak használatát
A long-tail azaz hosszú farkú kulcsszavak használatának az az előnye, hogy könnyen beilleszthetők és jobban konvertálják a közönséget.
Például egy személy, aki a „hotelek Szegeden” kifejezésre keres, valószínűleg csak böngészik. Másrészt, ha valaki a következő módon keres, az nagyon is konkrét:
• legjobb üdülőhely Szegeden
• hotel Szegeden a belváros közelében
Vedd figyelembe a versenytársaid által használt kulcsszavakat
Még a versenytársaid által megcélzott kulcsszavakra is rákereshetsz.
Ismét nyisd meg az Ubersuggest oldalt és írd be a versenytársad URL-jét
Tegyük fel a kitalált maldivespalmbeach.com a versenytárs.
1. Látni fogod a versenytárs adatait, pl. domain áttekintése, domain pontszámok, organikus kulcsszavak száma és így tovább.
2. Lefelé görgetés közben megtekintheted a webhelyük legnépszerűbb oldalait és a becsült forgalmat.
3. Még a SEO kulcsszavakat is megtalálhatod. Keresd meg a közönséged számára releváns keresési kifejezéseket, majd vedd fel őket a listára.
Alapvetően többféleképpen is megtalálhatod a hotel weboldaladra vonatkozó kulcsszavakat. Végül készítsd el a megcélozni kívánt kulcsszavak végleges listáját. A kulcsszó kiválasztása a hotel SEO stratégiák egyik kulcsfontosságú gyakorlata. Az összes kulcsszó közül válassz ki egy kulcsszót fókusz kulcsszóként (célzott kulcsszó).
Győződj meg arról, hogy természetesen add hozzá a kulcsszavakat. A keresőmotorok (különösen a Google) nem szeretik a csak kulcsszavakat tartalmazó tartalmat, mely nem hasznos, értelmes vagy releváns.
3. Dolgozz az oldal címén (Meta Title), a meta leíráson és az URL-en
A weboldal címe, metaleírása és URL-je fontos szerepet játszik a hotel weboldalának a SEO-jában, mivel ez a 3 alpvető elem, amely megjelenik a keresőmotor eredményei között.
Tehát értsük meg mindegyiket, és írjunk SEO-barát tartalmat weboldaladra.
Oldal cím
Az oldal címe (más néven metacím) megjelenik a böngésző lapján, amely elmondja közönségednek, hogy miről szól a weboldalad. A keresőrobotok és a weboldalad felhasználói is elolvassák őket.
Az alábbi képen kiemelt szöveg a weboldalad kezdőlapjának a címe.
Hol találom az oldal címét?
1. lépés: Nyisd meg weboldaladat. Nyomd meg az F12 billentyűt vagy a Ctrl+U billentyűkombinációt a weboldalad forráskódjának megnyitásához vagy kattints a jobb gombbal a weboldalra és válaszd az „Oldal forrásának megtekintése” lehetőséget.
2. lépés: Keresd meg a címkét. Az ott talált tartalom a weboldaladnak a címe.
Hogyan írjunk SEO-barát oldalcímet?
Írj olyan címet, amely a legjobban leírja a hoteledet.
1. Tartalmaznia kell a kulcsszót. (Javaslom, hogy a title címkét a fókusz kulcsszóval kezdd.)
2. Könnyen érthetőnek kell lennie mind a felhasználók, mind a keresőrobotok számára.
3. A hossza 50-60 karakter között legyen.
Tehát ez az egész arról szólt, hogyan optimalizálhatod weboldalad metacímét. Most nézzük meg a meta leírást:
Meta leírás
A meta leírás egy HTML címke, amely összefoglalja az oldal tartalmát. A keresőmotorok közvetlenül a meta cím után jelenítik meg a meta leírást.
Ez a második legfontosabb tényező, amely megváltoztathatja vagy megbonthatja a helyezést.
Hogyan lehet megtudni weboldalad aktuális metaleírását?
1. lépés: Hasonló az oldal címének megtalálásához. Nyisd meg weboldaladat, nyomd meg az F12 billentyűt vagy a Ctrl U billentyűkombinációt a weboldalad forráskódjának megnyitásához vagy kattints a jobb gombbal a weboldalra és válaszd az „Oldal forrásának megtekintése” lehetőséget.
2. lépés: A címke alatt találod a címkét. Ott szerepel a weboldalad metaleírása.
Hogyan írjunk SEO-barát meta leírást?
A meta leírás fontos szerepet játszik a szállodák keresőoptimalizálásában. A metacím írásakor vedd figyelembe a következőket:
1. A metaleírásnak alaposan le kell írnia a hoteledet.
2. Tartalmaznia kell egy kulcsszót.
A meta leírás valódi célja, hogy olyan információkat mutass be a keresőnek, amelyek rábírják őt arra, hogy a te weboldaladra kattintson és ott is maradjon.
Ilyen egy jól megírt metaleírás, amelyet a Google és a keresők is kedvelnek:
A jó metaleírás elengedhetetlen része a hotel SEO stratégiának, mivel ráveszi a látogatókat a kattintásra.
Most hadd mutassam végig az utolsó, de nagyon fontos részt – a weboldal URL-jét.
Weboldal URL-je
Az URL a hotel összes oldalának a címe. Elgondolkodhatsz azon, hogy a weboldal URL-je miért része a SEO startégiádnak?
Hidd el, nagy hatással van a hotel SEO-ra, hiszen a megfelelő URL segítségével hosszú utat tehetsz meg a keresőoptimalizálásban.
Hogyan írjunk SEO-barát weboldal URL-t?
1. Az URL-nek világosnak és könnyen érthetőnek kell lennie.
2. Ilyen egy világos URL: https://yourhotel.com/queen-rooms
3. Zavarba ejtő, furcsa URL: https://yourhotel.com/rooms.php?pageid=9
4. Add meg a célzott kulcsszót, de ne töltsd be extra kulcsszavakkal.
5. A szavakat kötőjellel válaszd el.
6. Ne használj összekötő vagy leállító szavakat. (stop szavak, mint: a, hogy, de, ez, az stb.)
https://yourhotel.com/aboutus/
4. Optimalizáld weboldalad tartalmát
A tartalom a KIRÁLY és egy biztos stratégia a hoteled weboldalának a SEO-jában.
Kezdjük a kezdőlap tartalmával. Először is szeretném, ha hozzáadnád a célzott kulcsszót a h1 címkéhez. Ezután add hozzá ugyanazt a célzott kulcsszót oldalad első bekezdésébe az első 100 szón belül.
Azt is javaslom, hogy írj legalább 800-1000 szót a kezdőlapra, amely tartalmazza a kulcsszavakat és azok szinonimáit.
Ha több tartalommal rendelkezel (természetesen releváns és értelmes), akkor nagy esély van arra, hogy jobb helyezést érj el a keresőkben. Mert az ilyen tartalommal a keresők minden szükséges információt megkapnak és a célközönség kapcsolatba léphet veled.
Blogok, cikkek és hírlevelek formájában olyan tartalmat fejleszthetsz, amely vonzza közönségedet. A tartalommal jelentős számú kulcsszót célozhat meg.
Írhatsz például blogokat, például 10 programlehetőséget Debrecenben vagy 10 egyedi debreceni szálláshelyet és releváns kulcsszavakat adhatsz hozzá weboldalad rangsorolásának javításához.
Most pedig hadd mondjam el, hogyan fogja ez növelni a forgalmat. Egyes utazók közvetlenül olyan témákra kereshetnek, mint például: 10 program Debrecenben és rábukkannak az blogodra. A tartalom olvasása közben pedig előfordulhat, hogy a hotelben foglalnak szállást (ha a tartalma vonzó!)
Ezen kívül írhatsz a városról, a turisztikai helyekről, híres ételekről vagy éttermekről és sok más kapcsolódó témáról.
A hotel SEO lenyűgöző tartalom nélkül nem teljes. Törekedni kell arra, hogy olyan tartalmat állítson elő, amelyet közönséged szeretne felfedezni, mielőtt lefoglalja a hoteled egyik szobáját.
5. Adj alternatív szöveget a képekhez
A kép alternatív szövege egy oylan szöveg, amely akkor jelenik meg, ha egy kép nem jeleníthető meg. Íme, miért fontos minden képhez releváns alternatív szöveget írni:
• A keresők nem értik a képeket. Ha alternatív szöveget adsz a képekhez, akkor a keresőmotorok kontextust kapnak, így azok ennek megfelelően indexelhetik a képeket.
• Az alternatív szöveg segít a képernyőolvasó eszközöknek, hogy leírják a képeket a látássérült olvasóknak.
• Van egy képkereső, ami rendkívül fontos a hotel SEO-ban. Ezen is rangsorolni kell.
Hogyan lehet alternatív szöveget hozzáadni?
1. lépés: Nyisd meg weboldaladat. Nyomd meg az F12 billentyűt vagy a Ctrl+U billentyűkombinációt a webhely forráskódjának megnyitásához vagy kattints a jobb gombbal a weboldalra és válaszd az „Oldal forrásának megtekintése” lehetőséget.
2. lépés: Keresd meg az címkét
3. lépés: Ezután kérd meg a weboldalad fejlesztőjét, hogy adja hozzá az alt attribútumot az címkéhez. Vagy ha szerkesztési hozzáférésed van weboldaladhoz (háttér hozzáférés), akkor saját magad is hozzáadhatod.
Hogyan írjunk SEO-barát alternatív szöveget?
• Írd le konkrétan a képet vagy egy témát.
• Add meg kulcsszavaidat.
• Az alternatív szöveg hosszának 125 karakternél rövidebbnek kell lennie.
• Ne kezdd az alternatív szöveget a „kép…” vagy „Kép a…” kifejezéssel.
6. Rendezd el a címsorokat és az alcímeket
A strukturált tartalom a felhasználók számára könnyen olvasható, ami jobb a hotel SEO szempontjából. Emellett a címsorok nagyszerű lehetőséget adnak a fókusz kulcsszó használatára.
Hogyan lehet megtalálni a címsorcímkéket?
A H címkéket a címsorok és alcímek meghatározására használják. A különböző fejléccímkék a H1, H2, H3, H4, H5 és H6.
1. lépés: Nyomd meg az F12 billentyűt vagy a Ctrl+U billentyűkombinációt a webhely forráskódjának megnyitásához vagy kattints a jobb gombbal a weboldalra és válaszd az „Oldal forrásának megtekintése” lehetőséget.
2. lépés : Keresd meg a H1-et, H2-t stb. Ezeket ilyen zárójelben kell feltüntetni.
3. lépés : Rakd be a fókusz kulcsszót a H1 címkébe .
4. lépés : Tartsd fenn a megfelelő hierarchiát.
Példa:
• Üdvözöljük a Meraki Boutique Hotelben, Manhattanben (H1)
• Szolgáltatásaink (H2),
• Szobák (H2)
A fejléccímkék beállítása közben ne felejtsd el, hogy tartalmad a weboldalad keresőinek/olvasóinak szól (nem csak SEO célokra). Győződj meg arról, hogy tartalmad olvashatóvá válik a címkék hozzáadása után.
7. Optimalizáld weboldalad betöltési sebességét
A betöltési sebesség egy másik tényező, amely rendkívüli jelentőséggel bír a hotel SEO-ban. Tudomásul kell venni, hogy a közönség türelmetlen.
Tudom, hogy ez egy kicsit technikai jellegű, de ez hasznos lesz annak megértésében, hogy mit érdemes megkérdezni a weboldalad fejlesztőjétől.
Így ellenőrizheted webhelyed sebességét.
1. Nyisd meg a Google Page Speed Insight oldalt.
2. Add meg webhelyed URL-jét és kattints az Elemzés gombra.
Ez a webhelypontszám megmutatja weboldaladnak betöltési sebességét. Megmutatja weboldaladnak mobil és asztali számítógépes pontszámát. Ezenkívül kiemeli a problémás területeit, és eligazít téged, hogyan oldhatod meg őket.
Nem igazán kell a technikai részletekbe belemenni. Szállodatulajdonosként csak a meglátásokra koncentrálj. Megkérheted a weboldalad fejlesztőjét, hogy optimalizálja honlapodat és javítsa a pontszámot.
Mit tehetsz a weboldal betöltési idejének csökkentése érdekében?
• Használj gyorsítótárazási bővítményeket (csak WordPress webhelyen).
• Jobb lehetőség felépíteni webhelyedet könnyű keretrendszerekkel.
• A betöltési idő csökkentésére használhatsz néhány elérhető bővítményt.
• Fájlok kicsinyítése és kombinálása.
• Csökkentsd az átirányítások számát a weboldaladon.
8. Tedd mobilbaráttá weboldalad
A kutatás szerint a Google-keresések közel 60%-a mobilról történik. Ennek ellenére fontos, hogy a hoteled webhelyét reszponzívvá tedd a hotel SEO részeként.
Hogyan ellenőrizhető, hogy webhelyed mobilbarát-e?
1. Menj a „ Mobilbarát teszt ” oldalra
2. Írd be webhelyed URL-címét és nyomd meg az Enter billentyűt vagy az „URL tesztelése” gombot.
Ez egy egyszerű ellenőrzés annak megállapítására, hogy webhelye mobilra optimalizált-e.
Megmutatja, hogy az oldalad mobilbarát-e vagy sem. Ha nem mobilbarát, megjeleníti a javítandó problémákat a webhelyeden. Egyszerűen kövesd ezeket, vagy kérd meg a fejlesztődet a javításra. Ha megoldódott, teszteld újra.
Vedd figyelembe a következő dolgokat, hogy webhelyed reszponzív legyen:
• Biztosítsd webhelyed betöltési sebességét más eszközökön is.
• Tartalmazza a „Viewport metacímkét”.
• A gombok mérete elég nagy legyen ahhoz, hogy mobileszközön is működjön.
• Használj nagy betűméretet.
• Tömörítsd a képeket és a CSS-t.
• Végezz mobiltesztet.
9. Készítsd el és küldd el a webhelytérképet
Ahogy a neve is sugallja, a webhelytérkép a weboldalad térképe. Megmutatja, hogy mely oldalak találhatók a holnapodon.
A webhelytérkép egy olyan fájl, amelyben felsorolhatja webhelyed oldalait, hogy tájékoztassa a keresőmotorokat webhelyed tartalmának felépítéséről. A keresőmotorok elolvassák ezt a fájlt a webhely feltérképezéséhez. Éppen ezért fontos, hogy a hotel SEO részeként oldaltérképet készítsünk a hotelünk számára.
Szóval, hogyan lehet XML-webhelytérképet létrehozni?
Napjainkban a modern tartalomkezelő rendszerek automatikusan generálnak XML-oldaltérképeket. Egyszerűen csak engedélyeznie kell. Azonban csak az XML létrehozása nem elég. A webhelytérkép létrehozása után a következő lépés az, hogy elküldi a Google Search Console-nak.
Tudom, lehet, hogy ez már nagyon szakmainak tűnik, de ne aggódj!
Egyszerűen kérd meg a weblapod fejlesztőjét, hogy segítsen ebben vagy ha megbíztál egy SEO ügynökséget, ők is tudnak segíteni ebben. Sőt, lehet, hogy ezt már megtették.
Ilyen ügynökség vagyunk mi is, ha szeretnéd, hogy mindent megoldjunk neked a hotel SEO-val kapcsolatban, akkor keress fel minket ITT!
10. A tartalom strukturálása
A schema vagy a strukturált adatok egy olyan kód, amely segít a keresőmotoroknak megérteni a webhely egyes adatait. A schema az egyik legjobb módja a hotel SEO-nak és fontos része a keresőoptimalizálási stratégiáknak. Szervezett módon nyújt relevánsabb információkat a felhasználóknak.
Számos dolgot hozzáadhatsz webhelyed schema jelöléséhez.
• cím
• telefonszám
• leírás
• értékelés csillagokkal
• a szálloda környezetének hőmérséklete
• fotó a szállodádról
• gyakran ismételt kérdések (GYIK)
• tipikus szobaárak/ártartomány
• a recepció nyitvatartási ideje / bejelentkezési idő
• térkép URL
• szolgáltatások, például edzőterem vagy medence
• nyelvek, amelyeket a csapat beszél
Például: így jelennek meg a schemahoz hozzáadott csillagbesorolások és GYIK „bővített kivonatként” a Google keresési eredményei között.
További részleteket a Schema.org oldalon tudhatsz meg vagy megkérheted fejlesztődet ennek megvalósítására.
A strukturált adatok hozzáadása növeli az esélyét annak, hogy jobb helyezést érj el az olyan keresőmotorokban, mint a Google, és ez az egyik legfontosabb hotel SEO tipp a szállodák számára.
11. Hozd ki a legtöbbet a Google Cégprofilból
A speciális szállodakeresési lehetőséggel a Google széles ajtókat nyit meg, hogy forgalmat irányítson a hoteled webhelyére.
Nagyon fontos és erős lépés a hotel SEO-ban, így ki kell használni ezt a lehetőséget, ha felkerül a Google Cégprofil (GBP) oldalára.
• Először is ellenőrizd, hogy rendelkezel-e hozzáféréssel vagy sem. Ha nem, akkor igényeld azt. Ha hozzáférést kapsz, okosan optimalizálhatod.
• Add meg hoteled nevét, címét és telefonszámát (más néven NAP).
• Győződj meg arról, hogy a Google Térkép jelölője a megfelelő helyen van (hogy a keresők megtalálják a hoteledet).
• Adj meg további részleteket, amelyek relevánsak a tégedkereső utazók számára. Ilyen például a Wi-Fi, a mozgássérült hozzáférés, a dohányzó terület stb.
• Ha szállodalánc vagy vendéglátó-ipari csoport része vagy, akkor mindegyikhez rendelkezz ellenőrzött Google Cégprofil-adatlappal – egyetlen fiókon keresztül.
12. Hozd ki a legtöbbet a Google Szállodakeresőből
2015-ben a Google új dizájnt vezetett be szállodai keresési eredményeihez. Ez a kereső kifejezetten szállodák számára készült. Ez egy biztos platform arra, hogy több forgalmat irányíts a hoteled weboldalára a Google egyedi felületének használatával.
Amint azt korábban említettük, két fő módja van annak, ahogy az emberek rákeresnek szállodákra:
• hotelek a következő helyen: „(város, város vagy környék neve)”
• hotel Budapesten
A Google Szállodakereső nagyobb hangsúlyt fektet a kiemelt hotelekre, nagyobb képekkel és nagyobb betűtípusokkal a szállodaleírásokhoz és árakhoz.
A szállodák célja, hogy a forgalom és a konverziók növelése érdekében helyet szerezzenek a szállodai adatok első oldalán, a márka végleges leírásával és a szálloda látható képével.
A keresési eredményoldal tetejére azonban nem mindig könnyű eljutni. Íme néhány módszer, amellyel javíthatod láthatóságodat:
1. Legyenek HD minőségű fotóid, amelyek növelik a konverziókat és a kattintások számát.
Először is ellenőriztesd Google Cégprofil fiókodat. Mindig mentsd le a képeket kulcsszavakkal a fájl nevében. Például, ha feltöltesz egy képet a szálloda medencéjéről, mindenképpen nevezd el a fájlt releváns névvel, pl.: hotel medence Debrecen Resort.
2. Ösztönözd a vendégeket, hogy minél több pozitív véleményt írjanak a Google értékelésben!
A vélemények nagy súlyt kapnak, ha olyan tényezőkről van szó, amelyek befolyásolják az organikus keresési rangsorolást. Minél több pozitív visszajelzésed van, annál jobb lesz az organikus láthatóságod.
3. Adj meg hasznos információkat, például szállodák leírását és szolgáltatásait.
Győződj meg róla, hogy Google Cégprofilodnak a Szállodaadatok kártyáján frissülnek a pontos telefonszámok, címek, a Google Térkép földrajzi jelölői, a szállodáról készült legutóbbi fényképek, a vendégértékelések és a szolgáltatások.
13. Hangalapú keresés
A Siri, Alexa, Cortana és Google korszakában egyre többen használják a hangalapú keresést. Bár a hangalapú keresés elfogadása a jövő technológiai trendjének tűnhet egyelőre.
A Microsoft Bing Ads legfrissebb statisztikái szerint csak az Egyesült Királyságban éves szinten 343%-kal nőtt azoknak a száma, akik digitális asszisztensüket, a Cortanát használják a hotelek hangalapú keresésére. Hasonlóképpen, a hangalapú kereséssel keresett repülőjáratok 277%-os növekedést mutattak az előző év azonos időszakához képest.
A Google arról is beszámolt, hogy a mobil lekérdezések 20%-át immár hangon keresztül aktiválják és a digitális asszisztensek és a hangalapú keresés általános használata több mint 40%-kal nőtt az elmúlt évben.
A hangalapú keresés növelheti weboldalad konverzióit azáltal, hogy megfelelő potenciális ügyfelekhez köt téged - így ez egy garantált hotel SEO stratégia a szállodák számára.
Íme, mit kell tenni, hogy weboldaladat hangalapú keresésre optimalizáld.
1. Koncentrálj a hétköznapi beszédre a technikai kulcsszavak helyett
Ha a hangalapú keresés átveszi az irányítást, a szállodák kulcsfontosságú taktikája lesz a website copy írása társalgási nyelven. A Maldív-szigetek legjobb 5 csillagos szállodája helyett használd a következő kifejezést: „melyik a legjobb ötcsillagos szálloda Maldív-szigeteken?” Mivel a közönség így fogja megkérdezni Sirit vagy Alexát.
2. Tedd széppé a nevedet és a címeidet.
Ne feledd, hogy amikor a hangalapú keresést használók hangosan feltesznek egy kérdést, az eszközeik szintén hangosan válaszolnak. Ez azt jelenti, hogy jobban leírónak és tömörebbnek kell lenni a neveddel és a címeddel kapcsolatban.
3. Válassz long-tail kulcsszavakat a hosszú távú SEO javítása érdekében.
Kezdj el hosszabb kulcsszókifejezéseket használni a tartalomban, hogy idővel előnyt szerezz a versenytársakkal szemben.
4. Hozz létre marketing tartalmat szélesebb körű, általános érdeklődésre számot tartó témák köré.
A hangalapú kereséshez a szállodáknak szélesre kell terjedniük, nem pedig mélyre. Ennek nagyszerű módja, ha azokra a turisztikai látványosságokra vagy helyi úti célokra összpontosítasz, amelyeket a szálloda vendégei meglátogatnak. Számos GYIK-ot is megadhatsz a városról, szállodádról és a közönségét érdeklő általános utazási témákról.
14. Linképítés
A linképítés az a folyamat, amelynek során a weboldaladra mutató hiperhivatkozásokat más webhelyekről szerezzük be. A hiperhivatkozás (általában csak hivatkozásnak hívják) egy módja annak, hogy a felhasználók navigáljanak az internet oldalai között.
Tehát a linképítés szállodák számára azt jelenti, hogy visszamutató hivatkozásokat kapunk a szálloda webhelyére külső webhelyekről, például szállodaszövetségekről, OTA-król és egyebekről.
Miért fontosok a linkek a hotel SEO-ban?
A linkek a hotel SEO alapvető elemei. Kétféle hivatkozás létezik:
1. belső hivatkozások
2. külső hivatkozások.
A keresőmotorok a következő linkeket használják:
• Fedezz fel új weboldalakat.
• Határozd meg, hogy egy oldal milyen helyen szerepeljen a találatok között.
Mik a belső linkek?
A belső hivatkozások lehetővé teszik, hogy webhelyed szerkezetét megmutassák a keresőmotoroknak. Azáltal, hogy webhelyed egyik oldaláról a másikra hivatkozik, a keresőmotorok jobban megértik a fontos oldalakat és a köztük lévő kapcsolatokat.
Mik azok a külső hivatkozások vagy backlinkek?
Ez a más webhelyekről származó hivatkozások beszerzésének folyamata. Kiváló minőségű bejövő hivatkozásokra van szükséged hiteles webhelyekről.
A visszamutató linkek vagy külső hivatkozások önbizalmat adnak olvasódnak és nagy jelentőséggel bírnak a hotel SEO-ban.
A backlinkek vagy külső hivatkozások eléréséhez online és offline kapcsolatokat kell kiépíteni kiegészítő szolgáltatásokat nyújtó cégekkel, például a közeli rendezvényszervezőkkel és turisztikai látványosságokkal.
Ügyelj arra, hogy olyan webhelyekről szerezz linkeket, amelyek relevánsak és magasabb domain jogosultsággal rendelkeznek. A linképítés másik leghatékonyabb módja a vendégek közösségi média posztjain keresztül történnek, amikor megjelölik szállodádat bennük. Ne feledd, a minőségre kell összpontosítani, nem a mennyiségre.
#Pro tipp: Kerüld az alacsony minőségű hivatkozásokat, például a megjegyzéseket, fórumokat, web 2.0-t, PBN-t és így tovább. Ezek a linkek árthatnak a hotel SEO-nak.
Hogyan építsünk külső hivatkozásokat vagy backlinkeket?
• Szerezz listát a szálloda- és vendéglátóiparhoz közvetlenül kapcsolódó webhelyeken, például a TripAdvisoron.
• Nyújts be weboldaladat az online szállodakönyvtárakba.
• Koncentrálj a szállodák tartalomírására blogok, infografikák vagy videók formájában.
• Add meg azoknak a webhelyeknek a külső hivatkozásait, amelyek magasabb domain jogosultsággal rendelkeznek a tartalomban.
• Kérd meg az embereket, hogy hivatkozzanak vissza a tartalomra.
• Kínálj fel tartalmat utazási webhelyeknek vagy harmadik felek webhelyeinek, és kapj vissza egy linket.
FONTOS: Soha ne vásárolj linkeket. A keresők ezt nem szeretik.
15. Dolgozz hoteled helyi keresőoptimalizálásán
A hotelek helyi keresőoptimalizálása hatékony módja hoteled regionális reklámozásának. A helyi SEO részeként egyszerűen használhatod az alábbi kulcsszavakat weboldaladon.
(NAP – név, cím és telefonszám)
A fókusz kulcsszó + város neve a
• címben
• meta leírásban
• URL-ben
• vagy header tag-ben
Ezért ez hasznos lesz, ha a keresők a következőket keresik: legjobb szállodák a Balatonon.
Másodszor, kezdd az idézettel. Az idézet egy online hivatkozás a nevedre, címedre és telefonszámodra (NAP). A keresőmotorok ezeket használják a hotel online jogosultságának értékelése során, így ez bevált stratégia a hotel SEO tekintetében.
Ezenkívül a NAP mellett az idézetek más részleteket is tartalmaznak, mint például a nyitvatartási idő, az útvonalterv, a vállalkozás leírása, a képek, videók, fizetési űrlapok és vélemények.
Összegzés
Nos, ezzel a 15 biztos stratégiával készen állsz arra, hogy elkezdd a hotel SEO minden részletét a weboldaladon. Biztos vagyok benne, hogy már teljesen ismered a szállodák keresőoptimalizálásának fogalmát.
Tudom, hogy sok szálloda növelte organikus forgalmát ezzel a taktikával és biztos vagyok benne, hogy neked is segíteni fog. Azt is megértem, hogy ez bonyolult lehet, de bármikor kérhetsz segítséget szakértőktől.
Ne feledd, hogy mindezen gyakorlatok, amelyeket elkezdesz, időbe telnek és türelmesnek kell lenni velük. Ha ezeket a technikai részleteket félretesszük, a hotel SEO nem más, mint a legjobb élmény megteremtése a keresők és a látogatók számára egyaránt.