Valószínűleg jogos azt állítani, hogy az e-mail marketing gyakran figyelmen kívül hagyható a csillogóbb marketingcsatornák, például a közösségi média mellett. Természetesen nem TikTok, de a szálloda marketingmixén belüli relatív jelentőségét nem szabad alábecsülni. Ahogy haladunk a jövő felé, ahol az adatok tulajdonlása és megértése egyre értékesebbé válik, úgy gondolom, jogos kijelenteni, hogy az e-mail marketing készen áll a felvirágzásra.
Valójában a számok nagyon szép képet festenek. A független szállodacsoportok e-mailes marketingjéről 2023-ban végzett 80 napos tanulmányból a következőket találtuk:
• Az e-mail forgalom az átlagosnál alacsonyabb, mindössze 32%-os visszafordulási arányt vonz, szemben a csoportos szállodai webhelyek 39%-ával. Ez természetesen magasabb elkötelezettségi szintre utal.
• Ezt tovább szemlélteti az e-mail forgalom, amely munkamenetenként több oldalt néz meg, valamint hosszabb várakozási időt.
• De a gyilkos statisztika az, hogy az e-mail forgalom általában az átlagosnál nagyobb webhelyforgalmat eredményez – egyes esetekben akár 2,5-szeresére is.
1. Írj meggyőző szöveget a hotel hírleveledbe
Csábító lehet, hogy sok időt tölts a tökéletes kép kiválasztásával az e-mail kampányodhoz – bár ez fontos, ne felejtsd el, hogy az erős kreatív szöveg még nagyobb hatással lehet a vásárlási döntésre. És nem csak frappáns tárgysorokról beszélek, hanem az előnézeti szövegről, a törzsszövegről és a CTA-ról (Call to Action) is.
Állj meg és kérdezd meg; mi a célja az e-mailnek és a szövegnek, amit készíteni próbálsz? Általánosságban elmondható, hogy a szöveg három különböző célra vonatkozik:
• Meggyőzés: ahol azt szeretnéd, hogy a közönség tegyen valamit.
• Tájékoztatás: ahol azt szeretnéd, hogy a közönség tudjon valamit.
• Szórakoztatás: ahol azt szeretnéd, hogy a közönség érezzen valamit.
Természetesen érdemes mindhárom elemet beszőni a szövegbe – de ha átgondolod az írás mögött meghúzódó „miértet”, akkor sokkal lenyűgözőbb üzeneteket hozhatsz létre. Egy másik hasznos szabály: mindig gondolj arra, hogy milyen értéket nyújtasz. Mit fog kapni a címzett, amiért elolvassa az e-mailed a már így is zsúfolt postafiókjában?
És végezd el az 5 másodperces tesztet; az e-mailed 5 másodpercen belül átadja a lényeget? Nem? Vissza a kezdetekhez. Gyakran sokkal könnyebb egy konkrétabb közönségnek vagy szegmensnek írni, mivel magabiztosabban beszélhetsz egyedi igényeiről és szükségleteiről.
2. Hotel email marketing: gondolkodj stratégiai kampányokban
Egy másik gyakori buktató az, hogy az e-mail marketinget csak „gyors és piszkos” taktikaként kezelik az utolsó pillanatban történő szobaeladások növelésére. Igen, biztosan segíthet ezen is, de tartsd akkor is szem előtt, amikor nagyobb kampányokat is tervezel.
Először is, az e-mail marketing sokkal vizuálisabb médium, mint más csatornák, például a PPC (Pay-Per-Click). Ez lehetővé teszi, hogy könnyebben közvetítsd a többcsatornás kampányok nagy ötleteit. Emellett más csatornákból is meríthetsz inspirációt, hogy vonzóbb e-mail kampányokat hozz létre. A közösségi média elemek beépítése növelheti az e-mailek iránti elkötelezettséget, mivel egy plusz hitelességi réteget ad hozzá. Például használhatnál egy vendég fotóját vezető képként – természetesen az ő engedélyükkel!
Végül ne feledkezz meg a tiszta, logikus, felhasználói út fontosságáról a kampányokon belül. Keményen dolgozol a „kattintás” felkeltése érdekében, ezért fordíts időt annak biztosítására, hogy az általad hivatkozott céloldal „befejezze a munkát”, és átalakítsa a vendéget. Igyekezz elkerülni azt a csapdát, hogy nem tudod, hová kell hivatkoznod, és alapértelmezettként a webhely kezdőlapjára mutatsz. A vendég valószínűleg csak összezavarodik, amikor logikus következő lépést keres, és gyorsan távozik.
Mérni, mérni mérni: mérd az email kampányaidat
Az utolsó tippünk talán a legkézenfekvőbb. Nem tudsz javítani valamin, ha nem méred fel az alapteljesítményedet. Győződj meg róla, hogy megfelelően címkézed fel e-mail kampányaidat (vagy az e-mail marketingeszköz vagy a CRM végzi ezt helyetted), hogy könnyen értékelhesd a kampány teljesítményét olyan eszközökben, mint a Google Analytics. A Google Kampány URL-készítője jó kiindulópont.
Természetesen lehet, hogy szerencsés vagy, és átfogó jelentéskészítő csomaggal rendelkezel a CRM-en belül, de annak ismerete, hogy az e-mail forgalom hogyan teljesít a kattintás után, amikor azok megérkeznek a webhelyedre, továbbra is létfontosságú annak megértéséhez, hogy hol érhetsz el előnyt a tesztelés megkezdésekor új ötletek.
Tudjuk, hogy ez elsőre bonyolultnak tűnhet. Az hotel email marketing hatékony alkalmazása valóban összetett feladat, amely alapos tervezést és szakértelmet igényel. De ne aggódj! A Marketing Professzorok csapata itt van, hogy segítsen. Több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezünk a hotel marketing területén, és tudjuk, hogyan hozzuk ki a legtöbbet az e-mail kampányaidból. Kapcsolatba léphetsz velünk ITT, és mi levesszük a terhet a válladról.