1. Az internet elterjedésével felértékelődött az online marketing szerepe is
Jelenleg úgynevezett információs társadalomban élünk. Ez azt jelenti, hogy napjainkban, elsősorban az internet térnyerésének köszönhetően nem csak igényünk van folyamatosan az új információkra, de az eszközünk is megvan hozzá, hogy befogadhassuk a temérdek újdonságot. Húsz éve ritkaságnak számított az otthoni internet, ma pedig már szinte mindenhez kell: ügyintézéshez, fizetéshez, kapcsolattartáshoz, és természetesen a marketingtevékenységhez is.
Mivel mostanra szinte állandó az online jelenlét mindenkinél, nem meglepő az sem, hogy a cégek ezen a felületen is igyekeznek minél több emberhez elérni az online marketing tevékenység által. Mivel az internethez kapcsolódó okostelefonok szinte mindig a kezünkbe vannak, fontossá vált, hogy a szervezetek különböző hirdetései szintén megjelenjenek ezeken a felületeken, így érve el még több embert.
2. Az online marketing és a tömegmédia viszonya
Ugyancsak felértékelte az online marketing jelentőségét, hogy a tömegmédia egyre inkább haldoklik. Nem is olyan régen a reklámok, hirdetések zöme a televízión keresztül szólította meg a célközönséget. Nem volt annyi csatorna, sem készülék, mint manapság, és a tévézés sok esetben egy program volt, amikor a család együtt leült. A műsorszünetben leadott reklámok pedig könnyedén eljutottak a fogyasztókhoz.
Napjainkban egyre kevesebben televízióznak, és akkor is ott a legtöbb ember kezében a telefon. Ennélfogva manapság a reklámszünetben leadott hirdetések sokkal kevésbé hatékonyak, mint az internetesek, amelyek sokkal szélesebb közönséghez jutnak el.
3. Az online marketing kevesebb költség
Az online marketing nem csak sokkal hatékonyabb jelen korunkban, mint például a TV reklámok, de bizony sokkal kevesebb költséggel is járnak. Az interneten ugyan nagyobb a verseny, de sokkal több a hirdetési lehetőség is. Míg a fizikai hirdetések előállítási költsége igen magas, ráadásul a verseny is egyre kisebb, addig az online térben kis költségekkel is lehet magas színvonalú marketingtevékenységet folytatni.
4. Az online marketing és a hirdetések
Azt is fontos kiemelni, hogy az online marketing esetében nem csak jelentősen olcsóbbak a hirdetések, de a célcsoport elérése is egyszerűbb. Az online marketing hirdetések lehetővé teszik, hogy olyan célközönség legyen megszólítva, akiket érint a hirdetés témája. Míg a televízió esetében egy reklám mindenkihez eljut, aki a bekapcsolt készülék környékén tartózkodik, addig az online hirdetések azokat célozzák meg, akik számára az valóban releváns lehet. Ebben algoritmusok segítenek, ezek „jegyzik”, hogy ki mire keresett rá, milyen tartalmak és termékek érdeklik, és azok alapján lesznek megjelenítve a hirdetések is.
5. Az online marketing és a fogyasztói kapcsolat
Manapság már nem csak az fontos, hogy a hirdetések eljussanak a célközönséghez. Az online marketing kétoldalú kommunikációt tesz lehetővé; nem csupán közvetít egy bizonyos üzenetet a fogyasztóknak, de lehetőséget ad a vásárlóknak a visszajelzésekre is. A közösségi média által pedig a célközönség értékeléseivel, megfigyeléseivel kiegészülve tudnak a cégek a még tökéletesebb szolgáltatásért dolgozni.