1. A közösségi médiában már az eredetiség számít
A drámaian Photoshopolt képek és extrém grafikák korszaka az Instagramon véget ért. Az emberek valódi érzést szeretnének érezni a hotelben, és valódi emberekkel szeretnének kapcsolatba lépni. Egy nagyszerű példa erre az esküvői ipar, ahol a menyasszonyok és a vőlegények ma már az őszinte, színfalak mögötti felvételeket részesítik előnyben a csiszolt, válogatott fotók helyett. Az emberek látni akarják az emberi történetet.
Te is tanulhatsz ebből, ha olyan képeket használsz, amelyek hitelesen tükrözik a hotel szívét és történetét. A közösségi médiában megosztott képeknek és szövegeknek valósághűen kell ábrázolniuk az ingatlant és az ottani vendégek által elvárható élményt, oly módon, hogy az megmutassa a személyességet és a hitelességet.
2. A közösségi csatornák ugyanolyan fontosak, mint a webhelyed
Miután megalapoztad a hotel közösségi média jelenlétét, adj neki meg azt a figyelmet, amit megérdemel. A közösségi média profilok gyakran az első kapcsolattartási pontok a potenciális vendégek számára, így ezek ugyanolyan fontosak, mint a fő webhely. Következetesen frissítettnek, tetszetősnek kell lenniük, és tele kell lenniük vonzó tartalommal. Gondolj úgy az Instagram-profilodra, mint a webhelyed céloldalára.
Amellett, hogy aktív közösségi média jelenlétet tartasz fenn az utazókkal való kapcsolattartás érdekében, az olyan platformok, mint a TikTok, a keresés és felfedezés fő forrásává váltak. Ez a változás rávilágít annak fontosságára, hogy a közösségi médiában való jelenléted ugyanolyan gondossággal és odafigyeléssel kezeld, mint a webhelyedet, mivel gyakorlatilag egy másodlagos webhely lett.
3. Minden platform egyedi megközelítést igényel
Nem minden közösségi média platform egyenlő. Ami a TikTokon vagy az Instagramon működik, előfordulhat, hogy a LinkedIn professzionálisabb közönsége nem fog rezonálni. Ismerd meg az egyes platformok egyedi jellemzőit és felhasználói viselkedését, hogy olyan tartalmat hozz létre, amely valóban kapcsolatot teremt a közönségeddel.
Az egyik leggyakoribb hiba, amit a szállodák elkövetnek, hogy ugyanazt a tartalmat ütemezik úgy, hogy minden platformon megjelenjen, még különböző fotókkal is. Tekints minden platformra teljesen különböző fiókként, és minden közönség egyedi, személyre szabott megközelítést igényel.
4. A közösségi média egy csapat sport
A közösségi média tevékenységeidet ne különállóan kezeld. Integráld a PR-, értékesítési és marketingstratégiáidat, hogy minden csatornán egységes üzenetet közvetíts. Az együttműködés nagyon fontos ahhoz, hogy a márkád hangja erősebb legyen és egységesen jelenjen meg. Ha a PR-, értékesítési és marketingstratégiáid összhangban vannak, a közösségi média tartalmaid sokkal hatékonyabban növelik az elköteleződést és elérik a céljaidat. Például, ha nem tájékoztatod időben a közösségi média felelőst egy helyi vállalkozással kötött partnerségről, lemaradhatsz egy remek digitális együttműködés lehetőségéről.
Ha egyedül dolgozol, és úgy érzed, hogy szükséged van segítségre, keress új digitális marketing partnereket. Olyan szakemberekkel dolgozz együtt, akik értenek a vendéglátáshoz és a digitális marketinghez is, mert ők segíthetnek abban, hogy a közösségi média jelenléted még sikeresebb legyen;
ilyen a Marketing Professzorok csapata, alig várjuk, hogy beszélhessünk!
6. Tartsd lépést a frissítésekkel és algoritmusokkal
A közösségi média platformok, mint a Meta (Facebook és Instagram), folyamatosan frissítéseket vezetnek be, melyek új lehetőségeket kínálnak. A legújabb változások követése segíthet abban, hogy kiaknázd az új funkciókat és algoritmusokat. Például az Instagram együttműködési eszköze korai használói jelentős növekedést tapasztaltak az elköteleződésben, mivel az eszköz lehetővé tette, hogy a bejegyzések több közönséghez jussanak el, kiemelkedjenek azok előtt, akik még nem látták őket, és további támogatást kapjanak az Instagram algoritmusaitól a használat ösztönzése érdekében. Érdemes tehát mindig naprakésznek lenni, és kihasználni az új lehetőségeket.
7. Tedd szórakoztatóvá a közösségi média jelenléted
A közösségi média egy dinamikus és kreatív tér, amit érdemes maximálisan kihasználni. Fogadd el az általa kínált szórakozást és rugalmasságot, és kísérletezz különböző tartalmakkal. Kapcsolódj a közönségedhez, ugyanúgy, ahogyan a vendégekkel a helyszínen tennéd, és ne félj megmutatni a márkád emberi oldalát. Ha pozitív és aktív közösségi teret hozol létre, a jelenléted sokkal vonzóbbá és élvezetesebbé válik, és tartalmasabb kapcsolatot építhetsz ki a követőiddel, mint azok a szállodák, amelyek csak szobákat árulnak mindenfajta kapcsolatteremtés nélkül.