5 ok, amiért napjainkban elengedhetetlen az online marketing

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 5 ok, amiért napjainkban elengedhetetlen az online marketing

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 ok, amiért napjainkban elengedhetetlen az online marketing


2020/12/08
Puskás Rékka

Az utóbbi időben egyre gyakrabban kerül elő a fogalom: online marketing, illetve ennek szerepe, fontossága. Igaz, hogy az internet és az aktív online jelenlét előtt is eljutott a termék híre az érintett fogyasztókhoz, ahogyan a cégek is találtak módot a reklámra, ugyanakkor az online marketing számos új távlatot nyitott a témában, napjainkra pedig az egyik legfontosabb tevékenységgé nőtte ki magát.

Mi az online marketing tárhódításának az oka?

1. Az internet elterjedésével felértékelődött az online marketing szerepe is

 

Jelenleg úgynevezett információs társadalomban élünk. Ez azt jelenti, hogy napjainkban, elsősorban az internet térnyerésének köszönhetően nem csak igényünk van folyamatosan az új információkra, de az eszközünk is megvan hozzá, hogy befogadhassuk a temérdek újdonságot. Húsz éve ritkaságnak számított az otthoni internet, ma pedig már szinte mindenhez kell: ügyintézéshez, fizetéshez, kapcsolattartáshoz, és természetesen a marketingtevékenységhez is.



Mivel mostanra szinte állandó az online jelenlét mindenkinél, nem meglepő az sem, hogy a cégek ezen a felületen is igyekeznek minél több emberhez elérni az online marketing tevékenység által. Mivel az internethez kapcsolódó okostelefonok szinte mindig a kezünkbe vannak, fontossá vált, hogy a szervezetek különböző hirdetései szintén megjelenjenek ezeken a felületeken, így érve el még több embert.

 

2. Az online marketing és a tömegmédia viszonya

 

Ugyancsak felértékelte az online marketing jelentőségét, hogy a tömegmédia egyre inkább haldoklik. Nem is olyan régen a reklámok, hirdetések zöme a televízión keresztül szólította meg a célközönséget. Nem volt annyi csatorna, sem készülék, mint manapság, és a tévézés sok esetben egy program volt, amikor a család együtt leült. A műsorszünetben leadott reklámok pedig könnyedén eljutottak a fogyasztókhoz.

 

Napjainkban egyre kevesebben televízióznak, és akkor is ott a legtöbb ember kezében a telefon. Ennélfogva manapság a reklámszünetben leadott hirdetések sokkal kevésbé hatékonyak, mint az internetesek, amelyek sokkal szélesebb közönséghez jutnak el.

 

3. Az online marketing kevesebb költség

 

Az online marketing nem csak sokkal hatékonyabb jelen korunkban, mint például a TV reklámok, de bizony sokkal kevesebb költséggel is járnak. Az interneten ugyan nagyobb a verseny, de sokkal több a hirdetési lehetőség is. Míg a fizikai hirdetések előállítási költsége igen magas, ráadásul a verseny is egyre kisebb, addig az online térben kis költségekkel is lehet magas színvonalú marketingtevékenységet folytatni.

 

4. Az online marketing és a hirdetések

 

Azt is fontos kiemelni, hogy az online marketing esetében nem csak jelentősen olcsóbbak a hirdetések, de a célcsoport elérése is egyszerűbb. Az online marketing hirdetések lehetővé teszik, hogy olyan célközönség legyen megszólítva, akiket érint a hirdetés témája. Míg a televízió esetében egy reklám mindenkihez eljut, aki a bekapcsolt készülék környékén tartózkodik, addig az online hirdetések azokat célozzák meg, akik számára az valóban releváns lehet. Ebben algoritmusok segítenek, ezek „jegyzik”, hogy ki mire keresett rá, milyen tartalmak és termékek érdeklik, és azok alapján lesznek megjelenítve a hirdetések is.

 

5. Az online marketing és a fogyasztói kapcsolat

 

Manapság már nem csak az fontos, hogy a hirdetések eljussanak a célközönséghez. Az online marketing kétoldalú kommunikációt tesz lehetővé; nem csupán közvetít egy bizonyos üzenetet a fogyasztóknak, de lehetőséget ad a vásárlóknak a visszajelzésekre is. A közösségi média által pedig a célközönség értékeléseivel, megfigyeléseivel kiegészülve tudnak a cégek a még tökéletesebb szolgáltatásért dolgozni. 




Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák Online marketing Online marketing hoteleknek



Legfrissebb cikkek


Szállodai marketing eszköz -A legjobb idő a Facebook-bejegyzéshez
Ezzel a szállodai marketing eszközzel foglalkozó kérdés, hogy mi a legalkalmasabb időpont a Facebookon való közzétételre, szintén ilyen sokoldalú megközelítést igényel. Számtalan tanulmány létezik különböző kritériumokon, például elkötelezettségi adatokon, szakértői véleményeken és egyebeken. Hogyan kaphatsz tehát egyértelmű választ vállalkozásod számára? Ebben a bejegyzésben segíteni fogunk a szállodai marketing eszközeid eredményeinek elemzésében, hogy megtaláld a megfelelő kiindulási alapvonalat, majd megmutatjuk, hogyan finomíthatsz tovább egészen a legjobb időpontig, amikor a Facebookon, ha közzé teszel valamit, annak valós sikeres és elérési aránya is lesz.
Szállodai marketing -Hogyan érd el a wellness kedvelőit
Napjaink „wellness fogyasztói” aktívan kapcsolatba lépnek olyan holisztikus termékeket és szolgáltatásokat kínáló márkákkal, amelyek fizikai és mentális egészségük, valamint általános megjelenésük javítását ígérik. A fogyasztói érdeklődés növekedésével az egészségügyi és wellness márkáknak bőven van lehetőségük nagyobb közönség vonzására és bevételeik növelésére. Ez a növekvő érdeklődés azonban azt is jelenti, hogy a wellness piac zsúfolttá válik, ezért elengedhetetlen, hogy a szállodai marketingen belül a wellness marketinget stratégiailag kezeljük.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!