Hogyan kerüljön be a honlapom a Google Discover hírfolyamába?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > weboldal-optimalizalasa-a-google-discover-szamara > Így optimalizáld weboldaladat a Google Discover számára - 1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így optimalizáld weboldaladat a Google Discover számára - 1. rész


2024/02/22
Novák Anna

Azért, hogy a honlapod jól szerepeljen a Google Discoverben és a keresési rangsorolásban, fontos, hogy egy olyan stratégiát alkalmazz, ami magában foglalja a kiváló minőségű tartalmat, a technikai optimalizációt és a vonzó felhasználói élményt. Ebben az átfogó útmutatóban megosztom veled a legfontosabb trendeket, műszaki specifikációkat és bevált módszereket, amik segíthetnek abban, hogy a weboldalad is kiemelkedjen a többi közül. Útmutatónk 1. részében leginkább a tartalmi szempontból közelítjük meg a kérdést, a 2. részben pedig a programozói szemszöggel folytatjuk!

Google Discover bekerülés

Mi az a Google Discover?

 

A Google Discover egy személyre szabott tartalomfeed, amely azáltal segít a felhasználóknak, hogy az őket leginkább érdeklő információkat és témákat jelenítse meg, amelyek az előző interakcióik és tevékenységeik alapján kerülnek kiválasztásra a Google szolgáltatásaiban. A Google Discover a Google alkalmazásban és a Google Chrome mobilverziójában érhető el, és ezáltal tükrözi a felhasználó preferenciáit és tevékenységeit a Google platformokon.



 

Az első kézből szerzett tapasztalatok kiaknázása

 

Az olyan időszakban, amikor a mesterséges intelligencia által generált tartalmak dominálnak, a Google külön figyelmet fordít a személyes meglátásokkal és valós példákkal gazdagított cikkekre. Azért, hogy a tartalom hitelessége és értéke növekedjen, érdemes beépíteni esettanulmányokat, első kézből szerzett tapasztalatokat és adatközpontú betekintést. A tartalomkészítők szakértelmét a részletes szerzői életrajz és a közösségi média linkek bemutatása segítheti tovább erősíteni a webhely hitelességét és tekintélyét.

 

A Google Discover szereti a megbízható forrásokat

 

Kiemelten fontos, hogy webhelyedet megbízható forrásként pozícionáld bizonyos témákban. Alkoss meg egy változatos tartalomkészletet, amely részletesen feldolgozza a különböző altémákat, így bemutatva széleskörű tudásodat. Érdemes belső linkeket használni a kapcsolódó tartalmak összekapcsolásához, ezáltal kiemelve szakértelmed szélességét és mélységét mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára.

 

Gondoskodj arról, hogy a tartalom egyértelmű megjelenési dátumokat mutasson

 

Fontos a tartalom közzétételi dátumainak egyértelmű jelölése, különösen a Google iránymutatásai alapján, amelyek hangsúlyozzák a szerzői dátumok megfelelő megjelenítését. 
A strukturált adatok alkalmazásával pontosan jelölhetjük a hírcikkek közzétételi és frissítési dátumait, segítve a Google-t az időrend pontosabb megértésében. Ez növelheti a tartalom láthatóságát és rangsorolási lehetőségeit. Fontos azonban ügyelni arra, hogy ne jelenjenek meg felesleges dátumok az oldalon, hogy elkerüljük a Google esetleges félreértéseit vagy helytelen értelmezését.

 

A szerzői szakértelem hangsúlyozása

 

A szakértelmed hatékony bemutatása kiválóan megvalósítható egy átfogó szerzői életrajz készítésével, amely részletesen ismerteti a szakterületeden szerzett kvalifikációkat és tapasztalatokat. Az életrajzba érdemes belefoglalni a következő elemeket:


•    A szakmai cím vagy szerep megjelölése.
•    A területen szerzett tapasztalatok mértékének kiemelése.
•    A szakértelmed tömör magyarázata a témában.
•    Bármilyen kiemelkedő említés vagy médiajelenlét a területen.
•    Az elnyert elismerések, tudományos képesítések vagy szakmai díjak feltüntetése.

 

Mai világunkban, ahol a mesterséges intelligencia által generált tartalmak terjedése egyre gyakoribb, kiemelkedik a releváns és ellenőrizhető szakértők által készített tartalom értéke. A részletes szerzői profilok és a témában jártas szakértők népszerűsítése segíthet növelni tartalmaid megbízhatóságát és gazdagságát, megfelelve a Google által preferált hiteles és szakértői tartalmak elvárásának.

 

Növeld weboldalad hitelességét egy optimalizált „Rólunk” oldallal

 

A "Rólunk" oldal hatékony optimalizálásának kulcsfontosságú elemei:

 

•    Történet és küldetés: Bemutatás a szervezet történetéről és küldetéséről.
•    Szakértői profilok: Szerkesztőség és közreműködők részletes szakmai háttere, képesítései, eredményei.
•    EEAT szempontok: Kiemelés a csapat tapasztalatára, szakértelmére, tekintélyére, megbízhatóságára fókuszálva.
•    Díjak és elismerések: Az elért díjak, elismerések bemutatása hitelesség növelése érdekében.
•    Kapcsolatok és referenciák: Jó hírű weboldalakkal való kapcsolatok és referenciák megjelenítése.
•    Ajánlások és olvasói visszajelzések: Olvasói visszajelzések, ajánlások hozzáadása személyre szabott élmény és minőségi újságírás kiemelése céljából.
•    Google EEAT kritériumoknak való megfelelés: Tartalom és szerkezet optimalizálása a Google EEAT kritériumainak megfelelően a rangsor és láthatóság javítása érdekében.
•    Átláthatóság és kapcsolatok: Alapvető információk (elérhetőségek, nyitvatartási idő, ügyfélszolgálat) megosztása a márka átláthatóságának elősegítése érdekében.
•    Értékek és hiedelmek: Vállalati értékek és hiedelmek megosztása a közönséggel való kapcsolat erősítése érdekében.
•    Történetmesélés: Kreatív történetmesélési technikák alkalmazása az olvasók elkötelezettségének növelése és erősebb kapcsolatok kialakítása a célközönséggel.

 

Illessz be időtlen tartalmat weboldaladra

 

Az időtlen vagy örökzöld tartalom beillesztése egy weboldalra rendkívül hatékony lehet a szerves forgalom fenntartásában. 
Ezáltal, miközben friss tartalmakat is megosztasz, az örökzöld tartalmakra való hivatkozás erősítheti weboldalad tekintélyét és területi szakértői pozíciód a Google szemszögéből. Ez a stratégia segíthet az organikus forgalom növelésében, miközben egy erős, összekapcsolt információhálót hoz létre, amelyet mind a felhasználók, mind a keresőmotorok értékelnek.

 

A navigáció optimalizálása régebbi tartalomhoz

 

A régebbi tartalmakhoz való navigáció optimalizálása kulcsfontosságú tényező a weboldalak fenntarthatósága szempontjából. Gyakran előtérbe helyezik az új tartalmak közzétételét, aminek következtében a régebbi cikkek kevésbé elérhetővé válnak.

 

De miért fontosak a régebbi tartalmak?

 

Az átláthatatlan vagy bonyolult navigáció megnehezítheti a Google kereső robotjainak a régebbi tartalmak megtalálását és indexelését. Például a "több betöltése" gomb vagy a végtelen görgetés használata gátolhatja a robotok hozzáférését a korábbi cikkekhez. 

 

Ez csökkentheti a régebbi tartalmakra irányuló internetes forgalmat, ami nem kívánatos a webhely tulajdonosai számára. Emiatt fontos egyszerű navigációs utakat kialakítani, amelyek segítik a keresőrobotokat a régebbi tartalmak könnyű megtalálásában és indexelésében, ezzel biztosítva, hogy a teljes webhely látható és elérhető maradjon az interneten.

 

Navigációs hivatkozások átgondolása a Google Discover érdekében

 

A weboldalak navigációs hivatkozásai nélkülözhetetlenek az olvasó „vezetéséhez” és a különböző részek könnyű eléréséhez. A Google a navigációs linkeket a szakértelmed jelzőjeként értékeli. A releváns és jól strukturált navigációs linkek hatékonyan javíthatják a webhely keresőoptimalizálását, jelezve a Google-nek a webhelyed tekintélyét különböző területeken. 

 

Fontos tehát stratégikusan kiválasztani ezeket a linkeket, hogy tükrözzék a webhely témáit és szakértelmét, maximalizálva a SEO előnyeit.

 

Minimalizáld a tartalomterjesztéssel kapcsolatos problémákat

 

A tartalomközvetítés azt jelenti, hogy ugyanazt a tartalmat több webhelyen terjesztik, különféle publikálók hálózatában. A fő probléma a Google algoritmusának manipulálásában rejlik, ami jobb rangsorolást céloz meg. 

 

A Google a legfrissebb és legrelevánsabb híreket keresi, de a megegyező, azonos szóhasználatú tartalom néha helytelen URL-ek rangsorolásához vezethet. Ezen kihívás leküzdéséhez elengedhetetlen az egyértelmű kapcsolatok kialakítása a szindikált cikkek és eredeti forrásaik között. Ha hasonló hírcikkeket terjesztünk különböző webhelyeken, fontos biztosítani, hogy legyen közvetlen hivatkozás az eredeti cikkre. Ez segíti a Google-t az elsődleges forrás azonosításában, előnyben részesítve az adott tartalmat a keresési rangsorban.

 

A Google Discover rejtelmei folytatódnak, kattints IDE a 2. rész eléréséért, ahol a technikai követelményekre térünk ki!




Online marketing



Legfrissebb cikkek


Milyen szabályok köteleznek, ha egy hotelben rendezvényeket is szeretnénk tartani?
A rendezvények szervezése és lebonyolítása során a szállodáknak számos jogi és biztonsági előírást kell betartaniuk, hogy biztosítsák a vendégek biztonságát és a zavartalan esemény lebonyolítását.
Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 2. rész
Folytatjuk közvetlen foglalásokat segítő cikkünket, ha még nem olvastad el az első részt, akkor mindenképp tedd meg, ide kattintva: Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 1. rész. Most pedig íme, a három legfontosabb ötletünk, amelyet figyelembe kell venni az extrák foglaláskori értékesítése során.
Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 1. rész
A mai utazási piacon, ahol a nagy márkák és vállalatok dominálnak, a vásárlók egyre inkább a személyre szabást és az egyediséget keresik. Ez különösen igaz a szállásfoglalásokra is, ahol az Airbnb sikere rávilágított arra, hogy az utazók vágynak a sablonos szállodai élmények helyett valami autentikusabbra és emlékezetesebbre. Ha több közvetlen foglalást szeretnél elérni a szállodádban, akkor a marketingstratégiádnak ezt a változó igényt kell tükröznie. Hogyan emelkedhetsz ki a versenytársak közül, és hogyan győzheted meg a vendégeket, hogy kerüljék az online utazási irodák (OTA) használatát?  
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!