A mennyiség ne menjen a minőség rovására, de legyen rendszeres
Mindegy, hogy a képes, videós vagy írott tartalmakra gondolsz, mindig ügyelj a minőségre. Találd meg az arany középutat, és ne dőlj hátra hetekre azért, mert írtál egy jó tartalmat szállodád weboldalán található blogba. Légy rendszeres, határozd meg, hogy milyen időközönként kerülnek fel újabb és újabb tartalmak. Egyrészt. Másrészt, nem elég, ha egy tartalom szimplán jó, hiszen kiválónak kell lennie, ha szeretnéd lekörözni a konkurenciát.
Figyelj rá, mit mondanak rólad a közösségi média felületeken
Figyelj a márkás említésekre, igyekezz megtalálni az új trendeket, és ne vedd le a szemed a konkurenciáról sem. Mindig kísérd figyelemmel a szállodádról alkotott véleményeket, és ha egy probléma több alkalommal is előkerül, írj azzal kapcsolatban egy tartalmat weboldaladra is. Légy tehát naprakész.
Ismerd meg a vendégeidet
Persze nem szabad őket statisztikákként kezelni, CRM-ed (ügyfélkapcsolat-kezelő rendszered), valószínűleg telis tele van olyan információkkal róluk, amiket nem hasznosítasz eléggé. Fektess nagy figyelmet a panaszokra, véleményekre, vendégeid adataira, és elemezd weboldalad és közösségi média felületed analitikai eszközeit is. Ha a szállodád felnőttbarát, de Facebook oldalad követőinek nagy része 14 év alatti, ott valami probléma lehet, méghozzá talán a tartalmakkal, amiket megosztasz.
Figyeld a versenytársaidat
Lehetőleg folyamatosan. Nézd meg, ők mit és hogyan csinálnak, mérd fel a felhasználók reakcióit és azonosítsd a velük szemben megfogalmazott problémákat. Hidd el, ezek mind-mind segítségedre lesznek hogy kitaláld, hogyan és mit rédemes kommunikálnod. Feljegyezheted a trendeket, a legnépszerűbb tartalomtípusokat, és a versenytársaid influencerekkel való együttműködésének sikereit/sikertelenségét.
Végezz kulcsszókutatást, foglalkozz a SEO-val
A keresőoptimalizálás, vagy más néven SEO alapja nem más, mint a tartalommarketing. Ahhoz azonban, hogy valóban potenciális vendégeidet érd el, meg kell találnod azokat a kifejezéseket, amelyekre nagy eséllyel keresnek, és tartalmaidat azokra kell optimalizálnod.
Mindig legyen egy jó címed
Hiába egetrengető a tartalmad, ha a cím annyira unalmas, hogy senki sem kattintana rá. Nem azt mondjuk, hogy kattintásvadász, esetleg 0 valóságtartalmú címeket írj, de próbáld minél szembetűnőbbé tenni azokat. Azok a címek, amik számokat vagy éppen zárójeleket tartalmaznak, általában nagyobb figyelmet kapnak az egyszerűbbeknél, de érdemes kísérletezned, mit szeret a célközönséged.
Igyekezz naprakész lenni
Nem könnyű feladat, de próbálj lépést tartani a trendekkel. Talán emlékszel még, amikor az Instagrammot a Facebook kistestvéreként, a tinédzserek játszótereként aposztrofálták, majd néhány hónapon belül a turizmusmarketing viralitásából is fakadóan az egyik legfontosabb felülete lett hoteled online marketing kommunikációjának. Ez alapján nem lenne butaság azonnal elvetni például a TikTokot?