Szállodai marketing: A „wellness fogyasztó” megértése
Általában a nők jutnak eszünkbe, amikor az emberek a tipikus egészségügyi és wellness fogyasztói személyiségre gondolnak. Míg a fogyasztói vásárlási döntések 85%-át a nők hozzák meg, meg fogsz lepődni, ha megtudod, hogy a férfiak az elmúlt évben sokkal jobban elkötelezték magukat a wellness-szektorban. Mivel ez a tendencia tovább növekszik, a szállodai marketing sikeres működőképességéhez 360 fokos rálátást kell kapniuk a szállodáknak az egészséggel kapcsolatos fogyasztói tevékenységekre, hogy versenyképesek maradjanak.
Hogyan találd meg a célközönséged szállodai marketinggel
A megfelelő tartalomstratégia elengedhetetlen a feltörekvő szállodai marketing wellness része számára. Miért? Wellnessezni szerető ügyfeleid megbízható információk után kutatják az internetet olyan termékekről és szolgáltatásokról, amelyek javíthatják a pihenésük során eltöltött időt és támogatják őket abban, hogy gyakori látogatók legyenek szállodádban. Egy releváns wellness marketingstratégia megvalósítása több ügyfelet vonz és alakít át visszatérő törzsvendégekké.
Értsd meg a célközönséged szállodai marketingeden keresztül
Amint arra korábban utaltunk, annak megértése, hogy mi motiválja a fogyasztókat, elengedhetetlen ahhoz, hogy olyan üzeneteket fejlesszünk ki, amelyek rezonálnak velük. Nem elég a termék egyetlen aspektusával foglalkozni. Szállodai marketingedben vedd figyelembe a fogyasztó jólétének mentális, fizikai, lelki, érzelmi és környezeti tényezőit. Például, ha egy a wellness kezelés során használt termék teljesen természetes, organikus, etikus eredetű összetevőket tartalmaz, akkor valószínűleg egy fiatalabb közönséget célozhatsz meg szállodai marketingeddel, akik értékelik a tiszta termékeket és a nem ártalmas márkákat. Először keltsd fel az érdeklődést, majd készíts ismertőt a termék jellemzőiről és előnyeiről szóló világos, tömör információkkal. Végül szállodai marketinged cselekvésre kell, hogy késztesse a felhasználókat.
Erős márkastratégia kidolgozása
Hozd létre saját márkád, ami téged egyedivé és összehasonlíthatatlanná tesz, akár szállodai marketingen keresztül. Az erős márkastratégia az egyedi fogyasztói típusok alapos megértésével kezdődik. Miután megtaláltad a célközönséged és meg is ismerted őket, világos képet kapsz arról, hogy mi motiválja őket, hol töltik idejüket az interneten, és milyen típusú tartalommal lépnek kapcsolatba a legnagyobb valószínűséggel. Ehhez a legjobb és legideálisabb platform a közösségi média, amelyen szállodai marketingeddel nagyobb közönség elérésével ki is szűrheted célközönséged. Íme néhány statisztika miért éri meg a szállodai marketing a közösségi média oldalakon való részvételét.
- Közösségi média kampányok a releváns csatornákon: a márkarajongók 44%-a követi a márkákat a Facebookon, és 39%-uk ajánlott valamilyen terméket vagy szolgáltatást a közösségi médiában.
- Digitális kommunikáció: A márkarajongók 51%-a e-mailes kommunikációról, sajtóközleményről, versenyről stb. számolt be, amelyek hatására utoljára vásárolt márkaterméket vagy szolgáltatást.
- Speciális termékbejelentések és online hirdetések: A márkarajongók 28%-a arról számolt be, hogy az online hirdetések utoljára márkaterméket vagy szolgáltatást vásároltak.