Szállodai közösségi média: Tippek, amikkel növelheted a foglalásaid számát, és elkerülheted a leggyakoribb hibákat.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > kozossegi-media-tippek-szallodaknak--mit-tegyel-es-mit-ne > Közösségi média tippek szállodáknak: mit tegyél és mit ne?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Közösségi média tippek szállodáknak: mit tegyél és mit ne?


2024/09/20
Novák Anna

A közösségi média óriási lehetőségeket rejt a szállodák számára, hogy kapcsolatba lépjenek vendégeikkel, növeljék a márkaismertséget és foglalásokat szerezzenek. De nem mindegy, hogyan használod ezeket a platformokat! Összegyűjtöttem pár fontos szabályt, amiket érdemes szem előtt tartani, hogy elkerüld a közösségi média buktatóit, és kihozd a legtöbbet a jelenlétedből.

facebook hoteleknek

Csináld: készíts átgondolt stratégiát


Mielőtt beleugranál a posztolásba, dolgozz ki egy alapos közösségi média stratégiát. Kérdezd meg magadtól:


•    Ki a célközönséged?
•    Mi a célod (például több foglalás, nagyobb ismertség, vendégelköteleződés)?
•    Milyen tartalmakat fogsz megosztani? Fotók, videók, vagy esetleg vendégélmények?
•    Milyen gyakran fogsz posztolni, és ki fogja kezelni az oldalaidat?
•    Hogyan méred majd a sikert?




Ezek a kérdések segítenek meghatározni az irányt, és elkerülni, hogy céltalanul jelenj meg a közösségi médiában.

Csináld: légy aktív a vendégeiddel


A közösségi média nem csak a posztolásról szól. Használd ki az interakciók lehetőségét: válaszolj a kommentekre, üzenetekre, kérdésekre! Azonnali reakció, segítőkész válasz – ezek a kulcsa annak, hogy vendégeid érezzék, valóban törődsz velük.


Csináld: Vizuális tartalommal hódíts


A közösségi médiában a vizuális tartalom a király! Kiváló minőségű fotók, látványos videók a szállodádról, szolgáltatásaidról, vagy akár a környék nevezetességeiről segítenek, hogy érzelmi kapcsolatot alakíts ki vendégeiddel. A vizuális történetmesélés varázsa, hogy azonnal megragadja a figyelmet – élj vele!


Csináld: Kövesd nyomon az eredményeidet


Nélkülözhetetlen, hogy tudd, mi működik és mi nem. Használd a platformok elemző eszközeit, hogy láthasd, milyen típusú tartalmak a legnépszerűbbek, mely posztok hoznak több foglalást, és hogy az egyes kampányaid mennyire sikeresek. Így időben tudsz változtatni, finomhangolni a stratégiádon.


Ne tedd: Ne ossz meg irreleváns tartalmakat


A közösségi médiában minden tartalmad tükrözi a márkád. Kerüld a nem odaillő, vagy akár sértő bejegyzéseket! Maradj a szállodádhoz és a vendégeidhez illeszkedő tartalmaknál – gondolj csak a gyönyörű tengerparti naplementékre vagy az éttermed ínycsiklandó fogásaira. Ne keverj bele politikát vagy más vitás témákat!


Ne tedd: Ne hagyd figyelmen kívül a negatív visszajelzéseket


Nem mindenki lesz mindig elégedett, és ez rendben van. A fontos az, hogy hogyan kezeled a kritikát. Ha negatív visszajelzést kapsz, válaszolj gyorsan, ismerd el a problémát, és mutass hajlandóságot a megoldásra. Ez nem csak a vendéged számára jelent megoldást, hanem azt is mutatja, hogy a szállodád elkötelezett a minőségi szolgáltatás mellett.


Ne tedd: Ne reklámozz túl sokat


Senki nem szereti, ha folyton eladni akarnak neki valamit. A közösségi média sokkal többről szól: adj értéket a követőidnek! Ossz meg hasznos tippeket, ajánlj helyi látnivalókat, és oszd meg vendégeid sikertörténeteit. Az egyensúly a kulcs: reklámozd a szállodádat, de úgy, hogy közben a vendégeid is kapjanak valami pluszt.


Ne tedd: Ne vásárolj követőket


A követőszám csábító lehet, de hamis elköteleződést vásárolni soha nem jó ötlet. Az igazi elköteleződés sokkal értékesebb, mint a puszta számok. Inkább építs organikus kapcsolatokat a vendégeiddel, hiszen ők lesznek azok, akik valóban elkötelezettek lesznek a szállodád iránt.


A közösségi média marketing tehát lehetőségekkel teli, de érdemes körültekintően bánni vele. Ha stratégiád átgondolt, tartalmaid pedig értékesek, sikeresen növelheted a vendégeid számát, és közben szoros kapcsolatokat építhetsz ki velük.




Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák



Legfrissebb cikkek


Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!