1.Optimalizáld webhelyed élményét a hotel online marketing stratégia érdekében
Szállodád webhelye gyakran az első kapcsolatfelvételi pont a potenciális vendégekkel. Kulcsfontosságú, hogy webhelyed a keresőmotorokhoz és a felhasználói élményhez egyaránt optimalizálva legyen.
Műveletek, amelyek azonnal javíthatják webhelyed élményét:
• Legyen mobilbarát, reszponzív weboldalad.
• Győződjön meg róla, hogy webhelyed gyors betöltési idővel rendelkezik.
• Használd a címsorokat és alcímeket a tartalom rendszerezéséhez.
• Állítsd be a legfontosabb oldalaidat a navigációba.
• Hozz létre egyedi oldalcímeket és metaadatokat webhelyed minden oldalához.
• Legyen önálló oldalad a kapcsolatfelvételre.
• Szövegeidben legyenek kulcsszavak az egész webhelyeden.
• Használj az oldaltérképeket.
Hoteled webhelyének rendszeres SEO auditjának elvégzésével és folyamatos fejlesztésekkel a legjobb pozícióba helyezheted szállodádat, hogy előkelő helyet foglaljon el, és könnyen elérhető legyen a felhasználók számára.
2.Legyen konkrét hotel online marketing stratégia terved a közösségi médiával
A közösségi média hatékony eszköz a nagy közönség elérésére, valamint a múltbeli, jelenlegi és potenciális vendégekkel való kapcsolatok kialakítására.
Legyél aktív olyan platformokon, mint a Facebook és az Instagram. Tegyél közzé frissítéseket hoteleddel kapcsolatban, oszd meg a felhasználók által generált tartalmakat, és legyél kapcsolatban követőiddel.
A közösségi médiában közzétett bejegyzések azonban soha nem lehetnek félreérthetőek. Minden közzétett szónak, minden megosztott képnek személyre szabottnak, relevánsnak kell lennie, és passzolni kell a gyakori szállodai vendégeidnek a profiljához, például:
• Fiatal családok
• Párok
• Üzleti utazók
• Baráti társaságok
• Nagyobb családi összejövetelek
Inspirációra van szükséged? Potenciális bejegyzésötletek szállodád közösségi médiás megjelenéséhez a következők lehetnek:
• Használj „történeteket”, hogy belássanak a színfalak mögé a követők, és mutasd be a csapat tagjait.
• Hozz létre olyan bejegyzéseket, amelyek különleges ajánlatokat hirdetnek.
• Oszd meg a környékkel kapcsolatos információkat, és emeld ki a helyi látnivalókat.
• Mutass pozitív véleményeket a vendégektől.
• Tartalmazzanak a bejegyzéseid releváns hashtageket.
3.Hotel online marketing stratégia tipp: együttműködés a helyi vállalkozásokkal
A helyi vállalkozásokkal való együttműködés segíthet a hotelednek az új közönség elérésében és a foglalások számának növelésében. Például együttműködhetsz egy helyi sörfőzdével, borászattal vagy szeszfőzdével, hogy "maradjon és igyon" szobacsomagot készíts vendégeid számára, vagy tárgyalj egy helyi utazási társasággal, hogy kedvezményeket biztosítson a szálloda vendégei számára. Az együttműködés a közösségi érzést is megteremti.
Amikor megpróbálod azonosítani a legpraktikusabb helyi partnerségeket, vedd figyelembe:
• Elhelyezkedés (Mely vállalkozások vannak a közelben?)
• A vendég érdeklődési köre (szenvedélyük a vásárlás? Színház? Sport?)
• Trendek (Mi az új, egyedi és népszerű a piacunkon?)
4.Együttműködés mikroinfluencerekkel, a kihagyhatalan hotel online marketing stratégia
Cristiano Ronaldónak több mint 535 millió követője van az Instagramon, de nyilván nehéz lehet partnerséget kötni a portugál labdarúgóval. Ahelyett, hogy a nagyokra figyelnél, gondolj a mikrora.
A mikroinfluencerek olyan bloggerek és közösségimédia-felhasználók, mint te és én, akik követőket szereztek maguknak egy piaci réssel. A részükről végzett kemény munkával és következetességgel a mikroinfluencerek néhány száztól több tízezerig tartó követőkkel rendelkeznek, akik megbízható termék- és márkaajánlásokat várnak tőlük.
A megnövekedett fogyasztói bizalom miatt a márkáknak meg kell ragadniuk a lehetőséget, hogy kölcsönösen előnyös együttműködéseket alakítsanak ki az érintett mikroinfluencerekkel. A márkák együttműködhetnek velük úgy, hogy a termékeikért, szolgáltatásukért cserébe történik a kollaboráció vagy fizetésért cserébe (ha láttál már olyan Instagram-bejegyzést, amelynek feliratában valahol #reklám szerepel, akkor az egy márka által szponzorált tartalom).
5.Fektess be a Google Ads szolgáltatásba
Használ a kattintásonkénti fizetős (PPC) hirdetést a Google-on a hotel online marketing stratégia részeként, hogy elérd a potenciális vendégeket, amikor szállodát keresnek a környékeden. Ahhoz, hogy a szállodák versenyképesek maradjanak a digitális korszakban, ez valóban elengedhetetlen.
Néhány tipp a Google PPC-hirdetések hatékony használatához 2023-ban:
• Kulcsszavak kutatása: Végezz alapos kulcsszókutatást, hogy azonosítsd azokat a kulcsszavakat és kifejezéseket, amelyeket potenciális vendégeid szállodák keresésekor használnak. Használd ezeket a kulcsszavakat a hirdetésszövegekben és a célzási beállításokban, hogy növeld hirdetéseid relevanciáját a potenciális vendégek számára.
• Tehetős területek megcélzása: Használj földrajzi célzást, hogy elérd a jómódú és jól kereső területeken található potenciális vendégeket, akik nagyobb valószínűséggel utaznak és szállnak meg hotelekben.
• Használj hirdetésbővítményeket: Használj hirdetésbővítményeket, például hely-, hívás- és webhelyhivatkozást, hogy több információt adj a szállodáról, és megkönnyítsd a potenciális vendégek számára a cselekvést.
• Hirdetéscsoportok létrehozása: Hozz létre hirdetéscsoportokat különböző típusú szállodai szolgáltatásokhoz, például gyógyfürdőhöz, szobabővítéshez, étteremhez és eseményekhez. Ez segít megcélozni egy meghatározott közönséget a hotel online marketing stratégia keretein belül.
• Remarketing használata: A remarketing segítségével megcélozhatod azokat a vendégeket, akik korábban meglátogatták webhelyedet, de még nem foglaltak szállást, és megjeleníted számukra a szálloda hirdetéseit, amikor más webhelyeket látogatnak meg.
6.Hotel online marketing stratégia tipp: készíts kreatív ajánlatokat és csomagokat
Dolgozz ki csapatoddal egyedi ajánlatok és nyaralási csomagokat. Ezek különböző típusú vendégekre szabhatók, és olyan ösztönzőket is tartalmazhatnak, mint fürdőkezelések és étkezési élmények.
Ötletek különleges ajánlatokhoz:
• Romantikusoknak: „elbújni a világ elől” csomag, amely egy páros masszázst és egy gyertyafényes vacsorát tartalmaz.
• Családnak: Csomag, amely gyermekprogramokat és kedvezményeket tartalmaz a családbarát szolgáltatásokból.
Az ilyen típusú csomagok felajánlásával megkülönböztetheted hoteledet versenytársaidtól, és olyan vendégeket vonzhatsz be, akik egyedi, személyre szabott élményt keresnek.
Ezen túlmenően, ha különböző igényekhez különböző csomagokat kínálsz, több ideális vendégprofilt vonzhatsz be. Ezeket a különleges ajánlatokat és üdülési csomagokat e-mail marketingen, közösségi médián és a hotel webhelyeden népszerűsítheted a potenciális vendégek elérése érdekében.
7.Video hotel online marketing stratégia
A videomarketing okkal a hotel online marketing egyik legnépszerűbb trendje 2023-ban. Az ügyfelek közel 72%-ka azt mondja, hogy szívesebben tanulna a termékekről és szolgáltatásokról videón keresztül, mint bármilyen más formátumban.
A videomegosztó alkalmazások, például a TikTok világjárvány idején elterjedt nagy fellendülése miatt minden eddiginél fontosabb, hogy megjelenj ott, ahol ügyfeleid keresnek dolgokat és töltik idejüket. Inspirációra van szükséged a tartalomkészítéshez?
• Ossz meg kiváló minőségű videókat, amelyek bemutatják szállodád szolgáltatásait.
• Helyspecifikus tartalom és útmutatók szerepeljenek benne.
• Kínálj szállodai virtuális túrákat.
• Bepillantást adhatsz a szállodai események, étkezések és szórakoztatások mögé.
8.Emeld ki az USP-ket webhelyeden
Bármilyen kézenfekvőnek is hangzik, fontos, hogy rendszeresen felkeresd hoteled „egyedi értékesítési pontjait” (unique selling points), és ellenőrizd webhelyedet, hogy megbizonyosodj arról, hogy jól láthatóan és ismételten bemutatja ezeket a dolgokat.
Példák a szállodák egyedi értékesítési pontjaira:
• Elhelyezkedés: A kiváló helyen, például a városközpontban vagy a vízparton való elhelyezkedés jelentős értékesítési pont lehet a vendégek számára.
• Felszereltség: Az olyan szolgáltatások, mint a gyógyfürdő, a fitneszközpont vagy a tetőtéri medence, vonzhatják a különleges élményt kereső vendégeket.
• Helyi kultúra: A szálloda helyi kultúrával való kapcsolatának kiemelése, például a helyi művészet bemutatása vagy a kulturális tevékenységek kínálata, vonzza a vendégeket, akik szeretnének elmerülni a kultúrában.
• Környezetbarát kezdeményezések: A környezetbarát tevékenységek népszerűsítésével környezetbarátnak lenni vonzó lehet azoknak a vendégeknek a szemében, akik a fenntarthatóságot helyezik előtérbe.
• Ételek és italok: Az egyedi és helyi forrásból származó ételek és italok kínálata jelentős értékesítési pont lehet a kulináris élményt kereső vendégek számára.
9.Emeld ki a lokációdat
A szálloda elhelyezkedésének a hotel online marketing stratégia része egy alapvető és viszonylag egyszerű módja a vendégek vonzásának és megtartásának.
Ennek egyik hatékony módja a helyi látnivalók és élmények kiemelése, amelyek a vendégek rendelkezésére állnak. Ez megosztható közösségi média bejegyzéseken, webhelyek tartalmán és e-mail kampányokon keresztül. Létrehozhatsz például videókat vagy fényképeket, amelyek a közeli múzeumokat és bevásárlónegyedeket mutatják be. Ezenkívül helyi vállalkozásokkal együttműködve csomagajánlatokat és kedvezményeket kínálhatsz a vendégeknek.
Egy másik hatékony stratégia az, ha létrehozol egy blogot vagy egy részt a webhelyeden, amely kiemeli a környék legjobb programjait, és felsorolja a helyiek, esetleg a szállodai csapat tagjai által meglátogatott kedvenc étkezési, italozási és látogatási helyeket.
10.Optimalizáld a „Google Cégem” profilodat
A Google Cégem profiljának optimalizálása kulcsfontosságú azon szállodák számára, amelyek növelni kívánják láthatóságukat és több vendéget akarnak szerezni.
A Google Cégem egy ingyenes eszköz, amellyel a vállalkozások kezelhetik online jelenlétüket a Google rendszerében, beleértve a keresést és a térképeket is. Google Cégem-profilodnak optimalizálásához először igazolni kell a vállalkozásodat, és győződj meg arról, hogy minden információ, például címed, telefonszámod és webhelyed is pontos és naprakész.
Adj hozzá kiváló minőségű fotókat szállodádról. Ezek a fotók segítenek abban, hogy a potenciális vendégek jobb képet kapjanak arról, hogy mire számíthatnak a szállodában. Információkat is megadhatsz hoteled szolgáltatásairól, például medencéről vagy fitneszközpontról, hogy több foglalást vonzz be ezáltal is.
Ezenkívül a Google Cégem segítségével figyelheted az ügyfelek véleményét és válaszolhatsz azokra, ami hozzájárulhat a potenciális vendégek bizalmának és hitelességének kiépítéséhez. A Google Cégem optimalizálásával növelheted szállodád láthatóságát, és nagyobb valószínűséggel fog megjelenni a keresési eredmények tetején, amikor az emberek a környékeden keresnek szállodákat.
Egy hotel online marketing stratégia felépítése 2023-ban minden eddiginél nagyobb odafigyelést és kreativitást igényel. Ahhoz, hogy hatékony stratégiát hozz létre, amely következetesen ösztönzi a közvetlen foglalásokat, ki kell tűnni a versenytársak közül minden szempontból.