SEO szállodák számára egyszerűen: Praktikus tanácsok és ötletek, hogyan növeld foglalásaid számát keresőoptimalizálással.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > hogyan-ertsd-meg-a-seo-t-hotel-tulajdonoskent > Hogyan értsd meg a SEO-t hotel tulajdonosként – Praktikus tanácsok a foglalások növelésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan értsd meg a SEO-t hotel tulajdonosként – Praktikus tanácsok a foglalások növelésére


2024/09/30
Novák Anna

A SEO hallatán sok hotel tulajdonos szemében rémület villan. "Megint valami technikai dolog, amihez nem értek" – gondolhatod. De mi lenne, ha azt mondanám, hogy a SEO nem ördöngösség, és valójában egy eszköz, ami segíthet abban, hogy több vendéget fogadj a szállodádban? Ha jól csinálod, a SEO olyan, mint egy ingyenes marketingcsatorna, ami folyamatosan dolgozik neked a háttérben. Íme, hogyan válhatsz a szállodád legjobb barátjává!

hotel SEO megértése

Ne bonyolítsd túl – Gondolkodj úgy, mint a vendéged!


Az első lépés a keresőoptimalizálás megértésében az, hogy megértsd a vendégeidet. Mit keresnek, amikor szállást foglalnak? Milyen problémáik, igényeik vannak? Ha te ezekre a kérdésekre válaszolsz a weboldaladon, a Google és más keresőmotorok is jobban fognak kedvelni téged.

 



Példa a gyakorlatban:


Tegyük fel, hogy egy wellness szállodád van a Balaton partján. Az emberek, akik pihenni szeretnének, valószínűleg "wellness hétvége Balaton" vagy "relaxációs pihenés tóparti szálloda" kifejezésekkel keresnek. Ha a weboldaladon részletesen leírod, hogy milyen wellness szolgáltatásokat kínálsz, hogyan kapcsolódik ez a tóparti környezethez, és esetleg ajánlasz relaxációs tippeket is, máris közelebb kerülsz ahhoz, hogy a Google előrébb soroljon.

 

Tipp: Ne csak a szálloda szolgáltatásait sorold fel! Gondolj a vendégeid érzéseire. Miért akarják a wellness hétvégét? Stresszesek? Ki akarnak kapcsolódni? Készíts olyan tartalmat, ami ezekre a gondolatokra reflektál!

 

Miért nem csak a kulcsszavak számítanak?


Régebben azt mondták, hogy ha minél több kulcsszót helyezel el az oldaladon, annál jobb. Nos, a helyzet az, hogy ez már nem így működik. Most a Google sokkal okosabb, és azt nézi, hogy a tartalmad mennyire releváns, mennyire érdekli a látogatót, és milyen értéket ad. Tehát a kulcsszóhalmozás helyett inkább arra figyelj, hogy hasznos legyél.

 

Így csináld:


Írj blogokat a környék látnivalóiról, a helyi programokról, vagy akár arról, hogyan segíti a környék adottságai a testi-lelki feltöltődést. Ez nem csak azért jó, mert a látogatók szívesen olvasnak ilyesmiről, de a Google is jobban értékeli az ilyen hasznos tartalmat.

 

Tartalom + közösségi élmény = Vendéglojalitás


A vendégek szeretik, ha látják, hogy valós emberek állnak a szálloda mögött. Használj történeteket, tapasztalatokat és élményeket. Mutasd be a személyzetet, a szálloda egyedi részleteit, vagy akár a vendégek visszajelzéseit. A hitelesség erősebb, mint bármely technikai SEO elem.

 

Példa:


Képzeld el, hogy van egy történeted arról, hogyan segített a szállodád egy fáradt üzletembernek kikapcsolódni egy fontos tárgyalás előtt. Ezt a történetet akár a blogodra is feltöltheted, és beleírhatod, milyen szolgáltatásokat vett igénybe a vendég. Ez nem csak hitelessé teszi a szállodát, hanem a keresőmotorok számára is releváns lesz, mert valós élményt nyújt, ami keresési szándékra (pl. "üzleti utazók szállodája") is válasz.

 

SEO a gyakorlatban: Amit most azonnal megtehetsz


1. Legyél ott a Google Térképen!


Ha a szállodád nincs fent a Google Térképen, az olyan, mintha egy étterem nem adna elviteles lehetőséget egy forgalmas főúton. Létfontosságú, hogy ott legyél a térképen, mert az emberek ma már mobilról keresnek szállást, és gyakran a legközelebbi, legjobban értékelt helyeket választják.

 

2. Használd a képeket tudatosan!


A képek nem csak arra valók, hogy megmutasd a szobákat. Minden képnek legyen SEO-barátságos leírása, mert a Google a képeket is indexeli. Egy szép fotó a tóparti naplementéről lehet, hogy csak egy kattintás valakitől, aki éppen egy romantikus hétvégét keres.

 

3. Építs ki partnerségeket!


A linképítés egyik legegyszerűbb módja, ha együttműködsz más helyi vállalkozásokkal. Ha például van egy közeli borászat, ami rendszeresen szervez borkóstolókat, készíthettek közös ajánlatot, és hivatkozhattok egymásra. Ez nem csak vendégeket hoz, hanem SEO szempontból is előnyös, mert a Google jobban értékeli, ha más oldalak is hivatkoznak a tiedre.

 

4. Figyelj a mobil élményre!


Ma már nem kérdés, hogy a weboldaladnak mobilbarátnak kell lennie. Az emberek több mint fele mobilon keres szállodát, és ha a weboldalad nem gyors vagy nehezen kezelhető, hamar visszalépnek. A Google ezt érzékeli, és visszasorolhat téged a találati listában.

 

Készítsd el a saját SEO stratégiádat


A SEO akkor lesz igazán hatékony, ha a szállodád céljaira szabod. Kezdj el gondolkodni a következő kérdéseken:

 

  • Kik a célcsoportjaid? Üzleti utazók, családok, párok?
  • Milyen problémáik vannak? Hogyan tudsz nekik megoldást nyújtani?
  • Milyen szolgáltatásokat kínálsz, amik különlegesek?


Ne hagyd ki a SEO nyújtotta lehetőségeket


A SEO nem csak technikai finomságokból áll – valójában arról szól, hogy megérted a vendégeidet, és segítesz nekik megtalálni azt, amit keresnek. Ha ez a gondolkodásmód vezeti a szállodád online jelenlétét, a SEO nem egy bonyolult feladat lesz, hanem egy hasznos eszköz, ami segít növelni a foglalásaid számát.




Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák Keresőoptimalizálás, SEO Online marketing Online marketing hoteleknek Szálloda marketing



Legfrissebb cikkek


Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!