Fedezd fel, hogyan növelheted jelentősen a közvetlen foglalások számát szállodád számára ebben az átfogó útmutatóban, amely azonnal alkalmazható stratégiákat és praktikus tippeket kínál.

Főoldal > Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 1. rész
2024/04/29
Novák Anna

A mai utazási piacon, ahol a nagy márkák és vállalatok dominálnak, a vásárlók egyre inkább a személyre szabást és az egyediséget keresik. Ez különösen igaz a szállásfoglalásokra is, ahol az Airbnb sikere rávilágított arra, hogy az utazók vágynak a sablonos szállodai élmények helyett valami autentikusabbra és emlékezetesebbre.
Ha több közvetlen foglalást szeretnél elérni a szállodádban, akkor a marketingstratégiádnak ezt a változó igényt kell tükröznie. Hogyan emelkedhetsz ki a versenytársak közül, és hogyan győzheted meg a vendégeket, hogy kerüljék az online utazási irodák (OTA) használatát?
 

1. Ismerd meg a célközönséged

Az egyedi értékajánlatok kidolgozásának első lépése a célközönség meghatározása. Kik azok, akik a szállodád weboldalát látogatják, és kik fognak ott megszállni? A Marriott például felismerte, hogy a vendégkörük többsége évezredes, ezért a közvetlen foglalási kampányuk a Marriottban való tartózkodás élményszerű örömeire összpontosít.
Érdemes kutatást végezni a leggyakoribb demográfiai adatokkal kapcsolatban, hogy a kínálatod tökéletesen illeszkedjen a vendégeid igényeihez.

 

2. Kínálj vonzó ösztönzőket a közvetlen foglaláshoz

Bár a "kedvezmény" szó túl erősnek tűnhet, vannak olyan ajánlatok, amelyeknek az utazók nehezen ellenállnak. Például a felmérések szerint a vendégek körülbelül fele valószínűbb, hogy közvetlenül foglal, ha a szálloda szobafelminősítést kínál ösztönzőként. A második legnépszerűbb ösztönző az ingyenes szobaszolgálat, majdnem egynegyed arányban.
Az ilyen kiegészítők nem feltétlenül jelentenek veszteséget, de erőteljes motivációt jelenthetnek az utazók számára a közvetlen foglaláshoz és a megtakarításhoz. Valójában, ha felminősítesz egy vendéget, akkor az eredeti standard szobát is eladhatod, így duplán kihasználhatod a szobát.

 

3. Használd ki a szállodád hitelességét

A független szállodák gyakran sokkal jobban beleágyazódnak a helyi környezetbe, mint a nagy márkák, ezért használd ki ezt a weboldaladon a vendégek vonzására. Lehet, hogy a szállodád egy vidámpark vagy népszerű természetvédelmi terület közelében fekszik, vagy maga az épület is műemlékvédelem alatt áll.
Összpontosíts arra, hogy mi teszi a szállodádat különlegessé, és tedd ezt egyértelművé a szállodai weboldalon. Akár speciális promóciókat is létrehozhatsz ezekhez az egyedi jellemzőkhöz, hogy még jobban csábítsd az embereket a közvetlen foglalásra.

 

4. Vonzd be az utazókat izgalmas tartalommal

Amikor az utazók a szállodád weboldalát böngészik, a lehető legtöbb információt szeretnék megtudni a szállodádról, és lenyűgözve szeretnék érezni magukat. Ha mindkettőt megadod nekik, sokkal valószínűbb, hogy szívesen foglalnak közvetlenül a szállodádban.

 

Gondolkozz el a videotartalmak használatán a szállodád bemutatására. Nem kell hollywoodi minőségűnek lennie, csak egy rövid és tömör produkció, amely bemutatja az ingatlanod és a személyzeted legjobb tulajdonságait.

 

Vagy még tovább mehetsz a virtuális valóság (VR) használatával, és 3D-s virtuális túrát kínálhatsz a vendégeknek, hogy "kipróbálhassák", mielőtt foglalnak. A VR egyre népszerűbb és egyre költséghatékonyabb, így érdemes elgondolkodni rajta. A vizuális történetmesélés fontossága nem szűnik meg létezni. A képek érzelmeket váltanak ki az emberekből, és megnyitják a képzeletüket. A szállodai webhelyeken a vendégszobák a legnézettebb képek közé tartoznak. Ez azt jelenti, hogy a weboldaladon a szobáidról készült kiváló minőségű képeket kell használnod, hogy felkeltsd az utazók érdeklődését és izgalmat.

 

5. Kínálj egyedi promóciókat a vendégeknek

A százalékos kedvezményeken vagy a közös szobacsomagokon alapuló ajánlatok ugyan hasznosak lehetnek, de nem segítenek kitűnni a tömegből. Inkább arra koncentrálj, hogy mire vágynak igazán a vendégek.
Az emberek izgatottak az utazásuk miatt, és egyszerűen csak élvezni akarják az élményt. Ha minden napjukat maguknak kell megtervezniük, az az izgalom bizonyos mértékig elmúlhat. Könnyítsd meg a dolgukat egy útiterv-csomag felajánlásával – egy előre elkészített programcsomag a környéken. Néhány izgalmas élmény nagyszerű lehetőség lehet bizonyos vendégcsoportok számára.

Ez magában foglalhat egy családi csomagot, amely jegyeket tartalmaz a helyi látnivalókra, valamint az éttermedben való étkezésre szóló utalványokkal. Egy másik napon pedig belépőket biztosíthatsz egy játszóházba, miközben a szülők pihentető masszázsban részesülhetnek.

 

Növeld a közvetlen szállodafoglalások számát extrákkal

Az extrák a szálloda közvetlen foglalási stratégiájának elengedhetetlen részét képezik. Ez egy mindkét fél számára előnyös helyzet: javítják a vendégek élményét, miközben növelik a profitot.

 

A Tnooz lenyűgöző statisztikákat tett közzé az extrákkal kapcsolatban, amelyek segítenek a fel- és keresztértékesítési stratégiák fejlesztésében. Összességében a vendégek 15%-a vásárol extrát a foglaláskor.

•    Azok a vendégek, akik az utazásuk előtt 1-7 nappal foglalnak, háromszor nagyobb valószínűséggel vásárolnak extrákat a foglalás során.
•    Azok a vendégek, akik 7-21 nappal korábban foglalnak, valójában ötször nagyobb valószínűséggel vásárolnak extrákat a foglalás során.
•    Az 1-2 fős utazó társaságok nagy valószínűséggel olyan extrákat vásárolnak, amelyek a szállodában elérhetőek, például egy üveg bort vagy a szobában felszolgált reggelit.
•    A 3 főnél nagyobb társaságok nagy valószínűséggel külső extrákat vásárolnak, például túrákat, tevékenységeket és étkezési foglalásokat. Partneri viszony kiépítése a helyi vállalkozásokkal jutalékot hozhat ezekért a foglalásokért!

 

Ezek a tények és számok világossá teszik, hogy az extrák nemcsak egy múló trend – ezek olyan kiegészítő termékek, amelyeket folyamatosan fejleszteni kell.

A cikk folytatását itt tudod elérni, ahol még több érdekesség fog kiderülni a direkt foglalásokról: Így érj el több közvetlen foglalás a szállodádban 2. rész

Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák Online marketing Online marketing hoteleknek OTA Szálloda marketing



Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!