A szállodaipar technológiai fordulatot vesz: vendégadatok, új bevételi források, hűség újragondolva – ez a jelen és a jövő.

Főoldal > 2025 első fele megmutatta, mi számít igazán a vendégeknek – itt a szállodaipar új iránya

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2025 első fele megmutatta, mi számít igazán a vendégeknek – itt a szállodaipar új iránya
2025/04/27
Novák Anna

Úgy tűnt, a 2025-ös év elején minden a mesterséges intelligenciáról, új szoftverekről és vendégélményről szól majd. Most, hogy túl vagyunk az év első felén, már tisztábban látszik, mi az, ami tényleg működik – és mi az, ami csak jól hangzott. A vendégek gyorsabban döntenek, többet várnak el, és kevesebbet tolerálnak. Ebben a cikkben összefoglaltuk, milyen irányba mozdult el valójában a szállodaipar, és mire érdemes mostantól fókuszálnod.

Mi működik valójában 2025-ben a szállodákban?

 

Minden év elején megjelennek a nagy jóslatok: „Ez lesz az év trendje!”, „Erre figyeljen minden hotel!” – de 2025 közepére már látjuk, hogy mi az, ami valóban működik, és mi az, ami csak jól hangzott. A vendégek igényei gyorsabban változnak, mint valaha, és aki nem alkalmazkodik hozzájuk, az lemarad.

A vendégek nemcsak több élményt, hanem gyorsabb, személyesebb és biztonságosabb kiszolgálást várnak. A siker nem csak azon múlik, milyen szép a lobby, hanem azon is, hogyan kezeled az adatokat, hogyan reagálsz a visszajelzésekre, és milyen érzést visz haza a vendég.

Nézzük meg, milyen irányba mozdult el a szállodaipar az év első felében, és mely trendek köré érdemes stratégiát építeni.

 

1. Azonnali márkaélmény – mert senki nem olvas tovább 45 másodpercnél

 

A vendégek döntései ma már villámgyorsak. Nem kattintanak végig több oldalt, nem olvasnak hosszú leírásokat. A szállodádnak már az első vizuális benyomással el kell adnia magát.

Ez nemcsak a közösségi média miatt fontos, hanem a weboldaladon is. A látogató néhány másodperc alatt eldönti, hogy „ez az a hely”, vagy megy tovább. Egy jól célzott vizuális tartalom, vendégértékelés, vagy személyre szabott élményígéret ma már többet ér, mint egy árlista vagy csillagszám.

 

2. A bevétel már nem csak a szobából jön

 

A „heads in beds” logika (azaz: „csak legyenek fejek az ágyban”) elavult. A vendégek nemcsak aludni jönnek – élményeket keresnek, és hajlandók fizetni is érte. Spa, borkóstoló, reggeli upgrade, késői check-out, privát túra vagy akár egy tematikus vacsora: ezek a pluszok már nem extra szolgáltatások, hanem kulcsfontosságú bevételi források.

Aki csak a szobák töltöttségét figyeli, kimarad ebből a potenciálból. Technológiai eszközökkel, például személyre szabott ajánlatokkal, előre beépített upsell opciókkal sokkal többet lehet kihozni egy vendégből – miközben ő is jobban érzi magát.

 

3. Adatbiztonság és vendégbizalom – már nem lehet félvállról venni

 

A vendégek szívesen megosztják az adataikat – ha cserébe valódi előnyt kapnak, és bízhatnak abban, hogy az adataik biztonságban vannak. A probléma az, hogy egyre többen kérdőjelezik meg, mennyire védettek ezek az információk.

Egyetlen incidens is elég ahhoz, hogy bizalomvesztés történjen – és ez nemcsak PR-probléma, hanem üzleti kockázat is. A szállodai rendszereknek ma már meg kell felelniük az adatvédelmi elvárásoknak, legyen szó GDPR-ról vagy saját adatbázisok védelméről. A transzparens adatkezelés nemcsak jogi kötelezettség, hanem versenyelőny is lehet.

 

4. A hűség nem pontokban mérhető – hanem élményekben

 

A klasszikus hűségprogramok ideje leáldozott. A vendégek már nem gyűjtögetni akarnak, hanem azt érzik fontosnak, hogy egyedi figyelmet kapnak. Egy pontgyűjtő kártya vagy automatikus kedvezmény kevés. Az számít, hogy felismered-e őket, megjegyzed-e, mit szeretnek, és kapnak-e valamit, amit más nem.

Egy kedvenc szoba, egy meglepetés ital, egy „visszavárunk” üzenet – ezek többet jelentenek, mint 10 százalék kedvezmény. Az új hűség a kapcsolatban van, nem a számlán.

 

Melyik irányba fordul a Te szállodád?

 

A 2025-ös év eddigi tapasztalatai világosan mutatják: az adatalapú, személyre szabott, technológiailag felkészült működés már nem extra – alapelvárás. A vendégek olyan helyet keresnek, ahol nemcsak jól alszanak, de jól érzik magukat, és ahol valóban számít, hogy ők mit akarnak.

A kérdés nem az, hogy követed-e a trendeket, hanem az, hogyan alakítod őket saját vendégeidre szabva. Mert végső soron nem a technológia, nem a trendek, hanem a vendégélmény az, ami emlékezetessé tesz egy szállodát.

Hotel marketing stratégia



Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!