5 hotel SEO trend 2025-re. Szállásmarketing a gyakrolatban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 5-hotel-seo-trend > 5 hotel SEO trend 2025-re

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 hotel SEO trend 2025-re


2024/11/29
Máté Balázs, SEO tanácsadó

A vendégek körében elvégzett kutatásaink, és hoteleknél végzett marketing tanácsadói munkánk gyakorlati tapasztalata szerint 2025-ben is a legtöbb vendéget a SEO azaz a keresőoptimalizálás hozza majd egy szállásadónak. A leginkább költséghatékony marketing eszköz, mely nélkül egy hotel marketing kommunikációja mit sem ér. Látjuk, tapasztaljuk azon hotelek esetében, melyeket olyan marketing ügynökségek kezeltek, akik nem értenek a keresőoptimalizáláshoz. 
 

5 hotel SEO trend 2025-re. Szállásmarketing a gyakrolatban.

Az ilyen ügynökségektől azt fogod hallani: a SEO halott, nem kell vele foglalkozni, nem hoz eredményt. Nem, mert nem tapasztalták, hiszen nem működik náluk. Az ilyen hotel marketing ügynökségek esküsznek a közösségi média erejére. De a vakok között a félszemű is király, így a sok rossz marketing megoldás között, melyeket alkalmaznak, még mindig eredményes a közösségi média marketing…

 



Ha hatékony hotel marketing ügynökséget keresel, kattints IDE! 

 

Hotel SEO trendek 2025

Tudod most már, hogy a SEO lesz hoteled marketing kommunikációjának mozgató rugója. De mit is kell tenni 2025-ben azért, hogy a keresőoptimalizálás eredményességét a maximumra járasd hotelednél? 
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik – lényegében ez az egyetlen dolog, ami maradandó benne. A SEO működését a legújabb algoritmusok, technológiák és persze a felhasználói viselkedések befolyásolják.


Ha a rohamosan közelgő 2025-ben is szeretnéd megőrizni versenyelőnyödet, vagy a mezőny élére kívánsz előlépni, akkor érdemes lesz tisztában lenned a következő év meghatározó SEO trendjeivel. Lássuk, hogy mit tartogat 2025 a keresőoptimalizálás számára.

 

1. AI-meghajtású SEO – Korszerű gépi tanulás a keresésben

A mesterséges intelligencia (AI) egyre fontosabbá válik a SEO-ban, ahogy a keresőmotorok folyamatosan fejlesztik algoritmusaikat a felhasználói szándék megértése és a releváns találatok felsorolása érdekében.
2025-ben a SEO egyre jobban támaszkodik majd az AI-meghajtású eszközökre és technológiákra, amelyek a tartalmak optimalizálását, a megfelelő kulcsszók megcélzását és a felhasználói élmény javítását is megkönnyítik majd.

 

A gépi tanulás és a keresőalgoritmusok kapcsolata

A gépi tanulás algoritmusok, úgymint a Google RankBrain és BERT a mai napig egyre okosodnak. 2025-ben vélhetően még tovább fejlesztik majd a keresőmotorok az efféle technológiákat, hogy a kulcsszók mellett a keresések kontextusát és szándékát is alaposabban értelmezni tudják.
Ezek az algoritmusok olyan szempontokat is figyelembe vesznek majd, mint a nyelvhasználati sajátosságok, az vélemény vagy akár a viselkedési minták, hogy még relevánsabb találatokat sorolhassanak fel.

 

A tartalmak elkészítése és optimalizálása AI segítségével

Az AI már ma is óriási szerepet kap a tartalomkészítésben. A ChatGPT és más eszközök is bebizonyították, hogy képesek az emberekhez hasonlóan tartalmakat gyártani, és 2025-ben ezek a technológiák tovább fejlődnek majd, és képesek lesznek szem előtt tartani az összetettebb SEO kritériumokat is. Például tartalomötleteket javasolhatnak a megadott kulcsszók, versenyelemzés vagy az épp felkapott témák alapján, ezzel is felgyorsítva a jól optimalizált tartalmak elkészítését.

 

Személyre szabott felhasználói élmények

Az AI a személyre szabott felhasználói élmények megteremtését is elősegíti majd a webhelyeken, ami egyre fontosabb szemponttá válik a rangsorolásban. A keresőmotorok azokat a webhelyeket részesítik előnyben, amelyek képesek egyéni tartalmakat, javaslatokat és hatékonyabb felhasználói élményt nyújtani látogatóiknak.
A cégek az AI segítségével követhetik felhasználóik viselkedését webhelyeiken, és személyre szabott élményeket kínálhatnak nekik, hogy megfeleljenek az igényeiknek.

 

2. Hangalapú SEO – Megfelelés a mobil-első világ elvárásainak

Ahogy egyre több otthonban jelennek meg az okoshangfalak és egyre többen élnek a hangalapú keresés lehetőségével, úgy válik egyre fontosabbá is az efféle keresésekre való optimalizálás is. 2025-ben egyes becslések szerint a keresések közel fele hangalapú lesz, tehát a cégeknek is muszáj lesz alkalmazkodniuk stratégiájukban ehhez a SEO trendhez.

 

Társalgási kulcsszócélzás

A hagyományos szövegalapú keresésekkel ellentétben a hangalapú keresések gyakran hosszabbak és társalgási jellegűek. Ha sikereket szeretnének elérni, a cégeknek a long-tail kulcsszókra és a természetes nyelvhasználatra kell majd koncentrálniuk. Például a „legjobb éttermek” kulcsszó helyett egy olyan hosszabb kifejezést lesz érdemes megcélozni, mint a „a legjobb éttermek a közelemben”.

 

A helyi SEO és a hangalapú keresések

Sokan arra használják a hangalapú keresést, hogy minél gyorsabban rátaláljanak a helyi információkra. A helyi SEO tehát minden eddiginél fontosabb lesz 2025-ben. A helyi keresőoptimalizálásnak számos módja van. Ügyelj rá, hogy alapadataid (név, cím, telefonszám) mindenütt ugyan úgy szerepeljenek az interneten, használj helyi kulcsszókat és próbálj visszahivatkozásokat szerezni helyi webhelyektől.

 

Optimalizálás a kiemelt kivonatokra

Ahogy egyre többen használnak hangalapú készülékeket, a kiemelt kivonatok (azaz a „nulladik pozíciójú találatok”) egyre fontosabbakká válnak majd a SEO-ban. Ezek a kivonatok gyors választ kínálnak a felhasználók keresésére, és a hangos eszközök gyakran ezeket olvassák fel, amikor megjelennek az adott lekérdezésre.
Ha szeretnél megjelenni az ilyen előkelő kiemelt kivonatok között, akkor igyekezz tömör, de hasznos válaszokat adni tartalmaidban a felhasználók gyakori kérdéseire.

 

3. Videó SEO – A vizuális tartalmak ereje

A videós tartalmak népszerűsége és mennyisége továbbra is nő – a YouTube, a TikTok és az Instagram számtalan felhasználó mindennapjainak szerves részét képezik. 2025-ben a videó SEO kiemelt fontosságú lesz minden olyan cég számára, amelyek ezt a közönséget is szeretnék megszerezni maguknak.

 

A videó SEO elterjedése

A keresőmotorok ügyesebben indexelik és rangsorolják a videós tartalmakat, mint valaha. 2025-ben ez a trend is folytatódik majd, és jóval több videóra számíthatsz majd a keresőmotorok találatai között. A cégek tehát jobban teszik, ha alaposan optimalizálják videós tartalmaikat (kulcsszók a címbe, leírásba, címkékbe stb.), hogy láthatóvá váljanak a kereső felhasználók számára.

 

Bővített videó-átiratok és feliratok

Az átiratok és feliratok már most is fontos szerepet játszanak a videó SEO-ban. Nem csak a videókat teszik elérhetőbbé szélesebb közönségek számára, hanem a kereshetőségben is besegítenek, hiszen indexelhető szöveges tartalmakat kínálnak a keresőmotorok számára. 2025-ben tovább fejlődik majd a videók átírásának technológiája, így a cégek még pontosabb és hasznosabb feliratokat készíthetnek majd videóikhoz, akár automatikusan is.

 

Interaktív videós tartalmak

2025-ben az interaktív videós tartalmak is fontosabbakká válnak majd. A nézők az ilyen videókon keresztül szavazhatnak, kiválaszthatják, hogy hogyan folytatódjon a történet, vagy rákattinthatnak egy linkre a videón belül. A keresőmotorok vélhetően az ilyen interaktív lehetőségeket nyújtó videókat részesítik majd előnyben, ezért megéri majd optimalizálni rájuk.
Az interaktív videók ráadásul az aktivitási arányokat is javítják, és segítenek megtartani a nézők figyelmét.

 

4. Alapvető webes vitals-mutatók – Mindent a felhasználói élményért

A Google néhány évvel ezelőtt elkezdett egyre nagyobb hangsúlyt fordítani a felhasználói élményre, mint rangsorolási tényezőre, és ez a SEO trend 2025-ben is velünk marad majd. A Google alapvető webes vitals-mutatói – a webhely betöltési sebességét, interaktivitását és vizuális stabilitását mérő mutatók – továbbra is fontos szerepet játszanak majd a rangsorolásban.

 

Az alapvető webes vitals-mutatók szerepe

Az alapvető webes vitals-mutatók (LCP, INP, CLS) feladata lemérni, hogy mennyire gyorsan tölt be egy webhely, milyen hamar képes reagálni a felhasználói műveletekre, és milyen mennyire zavarja a felhasználói élményt a különböző elemek váratlan elmozdulása.

2025-ben ezek a tényezők továbbra is alapvetők lesznek a SEO-ban, tehát ha eddig nem foglalkoztál velük, akkor itt az ideje odafigyelni rájuk.

 

Mobil-első és reszponzív design

Mivel a felhasználók többsége mobileszközökről éri el az internetet, 2025-ben a mobil-első design ugyan olyan fontos lesz (ha nem fontosabb), mint eddig. A Google már évek óta mobil-első indexelést használ, azaz a mobilos verziójuk alapján rangsorolja a webhelyeket.

 

Fontos, hogy webhelyed reszponzív, gyors és akadálymentesen használható legyen valamennyi modern mobilkészüléken, és kiváló felhasználói élményt kínáljon, függetlenül attól, hogy valaki asztali számítógépen vagy valamilyen hordozható eszközön keresztül használja. Ez manapság alapvető SEO elvárás.

 

Vizuális stabilitás és akadálymentesség

A vizuális stabilitás és az akadálymentesség egyre fontosabb tényezők a felhasználói élményben. Azok a webhelyek, amelyek a csökkentett képességű felhasználók számára is akadálymentes böngészési élményt kínálnak, egyszerű navigációval és mentesek a felugró ablakoktól, illetve más zavaró elemektől határozottan jobban teljesítenek majd a rangsorolásban is. A keresőmotorok nagyon is fontosnak tartják a webhelyek felhasználóbarát jellegét.

 

5. E-E-A-T – A hitelesség megszilárdítása minőségi tartalmakkal

A Google E-E-A-T keretrendszere (tapasztalat, szakértelem, tekintély, megbízhatóság) szintén fontosabbakká váltak a SEO-ban az elmúlt évek során, különösen az olyan webhelyeken, amelyek pénzügyi, egészségügyi vagy jogi témákkal foglalkoznak. Ha 2025-ben is szeretnél megbízható, hiteles márkaként szerepeleni a keresőmotorok és felhasználók szemében (ami persze nélkülözhetetlen az előkelő rangsoroláshoz), akkor minőségi tartalmakra lesz szükséged.

 

A tekintély és az ellenőrzött források

A keresőmotorok az ellenőrzött, tekintélyes forrásokból származó tartalmakat preferálják. Az internet továbbra is tele van téves információkkal és rossz minőségű tartalmakkal, így nem csoda, hogy a Google és más keresőmotorok is minél nagyobb hangsúlyt fektetnek a tekintélyre.


A márkáknak ki kell érdemelniük, hogy hiteles forrásokként tekintsenek rájuk, ehhez pedig megbízható forrásokat és információkat kell elhelyezniük tartalmaikban.

 

Felhasználói tartalmak és társadalmi bizonyíték

A felhasználói tartalmak (úgymint a vélemények és beszámolók) továbbra is kulcsfontosságú szerepet kapnak majd a bizalom megszerzésében. A keresőmotorok egyre jobban odafigyelnek a társadalmi bizonyítékokra a hitelesség megállapításakor, különösen, ha e-kereskedelmi és szolgáltató cégekről van szó.

 

2025-ben minden cégnek törekednie kell arra, hogy minél több (lehetőleg pozitív) visszajelzést és egyéb tartalmat gyűjtsön össze az elégedett ügyfelektől a SEO stratégia részeként.

 

A minőség továbbra is üti a mennyiséget

A keresőmotorok egyre ügyesebben képesek megállapítani a tartalmak relevanciáját. Ennek köszönhetően a tartalmak minősége sokkal fontosabb szemponttá vált, mint a mennyiségük. A Google már hosszú évek óta ismételgeti, hogy a minőségi tartalmak rendszeres előállítása a legjobb módszer, ha valaki magas rangsorolást szeretne elérni.
A sekély, semmitmondó, önmagukat ismétlő tartalmak 2025-ben még rosszabbul teljesítenek majd. Arra kell tehát törekedned, hogy valami igazán egyedit és értékest kínálj közönségednek, ami szakmai tudásodat bizonyítja. Ezt a keresőmotorok is meghálálják majd.
 




Keresőoptimalizálás, SEO



Legfrissebb cikkek


5 hotel SEO trend 2025-re
A vendégek körében elvégzett kutatásaink, és hoteleknél végzett marketing tanácsadói munkánk gyakorlati tapasztalata szerint 2025-ben is a legtöbb vendéget a SEO azaz a keresőoptimalizálás hozza majd egy szállásadónak. A leginkább költséghatékony marketing eszköz, mely nélkül egy hotel marketing kommunikációja mit sem ér. Látjuk, tapasztaljuk azon hotelek esetében, melyeket olyan marketing ügynökségek kezeltek, akik nem értenek a keresőoptimalizáláshoz.   
Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!