1. Ismerd a célközönségedet
Mielőtt belekezdenél bármilyen stratégia megalkotásába, pontosan tudnod kell, hogy ki is a célcsoportod. A legtöbben már nem választanak ki úgy egy hotelt, hogy ne néznének rá a közösségi médián, emiatt pedig a hitelességed, amit ezeken a felületeken magadról közvetítesz nagyon fontos szerepet játszik a vendégeid döntésében. Lényegben a közösségi média marketingeddel esélyt kapsz, hogy lenyűgözd a vendégeidet azelőtt, hogy elmennének hozzád. Az, hogy milyen közönségre számíthatsz, nagyban függ attól, hogy milyen szolgáltatásokat ajánlasz, és hol helyezkedik el a hotel maga. Ahhoz, hogy többet megtudj a vendégeid típusairól, áss bele a régebbi adatokba és nézd meg kik járnak a leggyakrabban. Inkább párok, fiatalok, családok, vagy nagyobb társaságok, esetleg üzletemberek? Másfelől a célközönséged is sokat számít, mondjuk lehet, hogy jelenleg főleg párok szállnak meg, pedig inkább te az egész családra építenél. Ilyen esetben határozottan változtatnod kell a marketingeden! Tehát amit tenned kell, az az, hogy megnézed az adatokat, készítesz egy adatbázist és ez alapján csinálod a közösségi média marketingedet.
2. Facebook – Live, hirdetések
Valószínűleg nem kell részletesen beszélni arról, milyen népszerű is ez a platform, és éppen ezért rengeteg lehetőséget kínál, hogy reklámozd a hoteledet. Fontos, hogy az oldalad helyesen, alaposan ki legyen töltve, megfelelő képekkel, videókkal. De mit kellene posztolni? Ez a legjobb hely, ahol megoszthatod a tartalmaidat. Miért? Mert nincs korlátozva a szöveg terjedelme, a link, vagy a videó mérete. Néhány típus:
- Különböző figyelemfelkeltő, tetszetős fotók a hotelról és használhatod a közelben lévő látványosságok képeit is, hogy több követőd legyen
- Rövid videók
- Történetek és élő adások
- Speciális ajánlatok, reklámok
A posztolás önmagában nem elég, fontos, hogy aktivitást is kiváltson az emberekből.
Hogyan lehet nagyobb az aktivitás?
Néhány módszer:
- Bátorítsd a vendégeidet, hogy csekkoljanak be, vagy jelöljék be a tartózkodási helyüket a képeken, videókon, cserébe pedig felajánlhatsz néhány vonzó jutalmat.
- Az élő videók vonzzák a legtöbb embert.
- Csinálhatsz érdekes versenyeket, mint például:
„Nyerj egy 3 éjszakás két fős csomagot szállodánkba! Csupán 2 egyszerű lépés és máris esélyed nyílik, hogy élvezd a luxust, amit kínálunk!
- Kedveld az oldalunkat
- Jelöld meg 3 ismerősödet ebben a posztban.”
Hidd el, ezek a szavak működnek, sokkal nagyobb lesz az aktivitás a posztodon és sok új vendéget vonzhat.
Hirdetések
A Facebook hirdetések segítenek, hogy új embereket találj meg, vagy olyanokat, akik már korábban meglátogatták az oldaladat, de valami miatt mégsem foglaltak. Miben segíthetnek a hirdetések?
- Növeli a közvetlen foglalások számát
- Széles körben reklámozza a vonzó ajánlatokat és kedvezményeket
- Sok embert érnek el
3. Instagram – Használd a Boomerangot!
Az Instagram szintén kihagyhatatlan platform, ahol főként a képek dominálnak (csak megjegyezném, hogy az emberi agy sokkalta gyorsabban dolgoz fel egy képet, mint szöveget). Nézzük, hogy hozhatod ki belőle a legtöbbet!
Hotelként mit kellene posztolnod Instagramra?
Mivel ezen a platformon főként a képek és videók mennek, közzé teheted a jó felbontású és érdekes képeidet a hotelról vagy a szolgáltatásokról. Oszthatsz meg utazással kapcsolatos tippeket, helyi tippeket étkezéssel kapcsolatban, képeket a környékről, közelgő eseményekről és kedvezményes ajánlatokat.
Használd a legjobb hashtageket!
Ha hashtagek nélkül posztolsz Instagramra, az olyan, minta nem is posztolnál. Először is meg kell találnod a számodra legrelevánsabb legnépszerűbb hashtageket. A hashtageknek két fajtája van, nagyon népszerű és kevésbé népszerű. Fontos, hogy mindkettőt használd, mert azáltal, hogy kevésbé népszerű hashtageket használsz, könnyebben érsz el jó helyezést és találnak meg a célzott felhasználók, másfelől a népszerűbbek növelik az elérést.
Bónusz tipp: Ha a helyet is bejelölöd az is sokat segít és így az utazók is könnyebben megtalálják a hoteledet, ha képeket néznek a közelében. Próbáld ki ezeket a tippeket és élvezd a kellemes meglepetéseket, amik a hashtagek hoznak!
Hogyan lehet nagyobb az aktivitás?
Ha az aktivitást szeretnéd növelni, semmi sem jobb, mint a történetek és az élő videók!
Posztolj Instagram storykat
Ezekkel kiemelheted a napod egy pontját, kérdéseket tehetsz fel, vagy bármilyen gyors frissítést közzé tehetsz a hoteledről. 24 óra múlva eltűnnek, ez az elsődleges oka, ami miatt nagy aktivitást hoznak, de ha azt akarod, hogy tovább maradjon, kiemelheted őket a profilodban. Lehet, hogy elsőre nem egyértelmű, mi különbözteti meg a rendes posztokat és a történeteket, de utóbbiak csak bepillantást engednek, hogy mi folyik nálad. Néhány példa, ami segíthet a történeteid készítésében.
- Kedvezmények és aktuális ajánlatok
- Fontos bejelentések
- Bepillantás a hotel életébe
- Szavazás és a vendégek visszacsatolása
- Kérdések feltevése
- Közelgő események
- Képek, videók a hotelről, amik bepillantást engednek a színfalak mögé
Csinálj egy hashtaget a hoteled számára és használd minden posztodban, kérd meg a vendégeket, hogy ott tartózkodásuk alatt jelöljék be az oldaladat a képeiken, továbbá a helyszínt és a hashtaget is, cserébe neked is kedvelned kell ezeket, válaszolni a kommentekre és folyamatosan fenntartani az aktivitást.
Instagram Boomerang
Az Instagram sokkal többre használható, mint csak képek, storyk, vagy videók közzétételére. A Boomerang fog egy csokor képet és egy jó minőségű mini videóvá varázsolja, amit oda-vissza lejátszik. Ennek segítségével a mindennapi eseményeket vicces, váratlan formában prezentálhatod. Megmutathatod a különleges pillanatokat, izgalmas ajánlatokat vagy bármi egyedit, ami eszedbe jut.
Ezzel el is érkeztünk az első rész végéhez, de a sornak itt még koránt sincs vége, a folytatásból kiderül, mely csatornák elengedhetetlenek még a sikerhez és hogyan érdemes őket használni!