Bemutatjuk milyen közösségi média felületeket érdemes használniuk a hoteleknek, szállodáknak és mindezt hogyan!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Egyszerű lépések, amikkel hotelként a legtöbbet hozhatod ki a közösségi médiából!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egyszerű lépések, amikkel hotelként a legtöbbet hozhatod ki a közösségi médiából!


2020/02/21

Szükségtelen mondani, hogy a közösségi média mára életünk szerves részét képezi. Mivel rengeteg felhasználó használja, ez nagyban megkönnyíti a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek célközönségükkel, ennek eredményeként pedig reklámozzák magukat és hatékony megjelenést alakítsanak ki ezeken az online platformokon. Nagyon sokan osztanak meg képeket az utazásaikról, emiatt a közösségi média marketing a hotelek és szállodák számára sokkal egyszerűbb és hatásosabb lett. Sorozatot indítunk, amiben végig vesszük, hogy milyen egyszerű lépéseket kell követniük a hoteleknek 2020-ban annak érdekében, hogy sikerrel alkalmazzák a közösségi médiát a marketingjükben. Itt az első rész, amiben megismerkedünk az alapokkal, nézzük, milyen marketingstratégiákat kell alkalmazni és melyek a legjobb platformok a hotelek számára!

Közösségi média tippek hoteleknek, szállodáknak

1.    Ismerd a célközönségedet


Mielőtt belekezdenél bármilyen stratégia megalkotásába, pontosan tudnod kell, hogy ki is a célcsoportod. A legtöbben már nem választanak ki úgy egy hotelt, hogy ne néznének rá a közösségi médián, emiatt pedig a hitelességed, amit ezeken a felületeken magadról közvetítesz nagyon fontos szerepet játszik a vendégeid döntésében. Lényegben a közösségi média marketingeddel esélyt kapsz, hogy lenyűgözd a vendégeidet azelőtt, hogy elmennének hozzád. Az, hogy milyen közönségre számíthatsz, nagyban függ attól, hogy milyen szolgáltatásokat ajánlasz, és hol helyezkedik el a hotel maga. Ahhoz, hogy többet megtudj a vendégeid típusairól, áss bele a régebbi adatokba és nézd meg kik járnak a leggyakrabban. Inkább párok, fiatalok, családok, vagy nagyobb társaságok, esetleg üzletemberek? Másfelől a célközönséged is sokat számít, mondjuk lehet, hogy jelenleg főleg párok szállnak meg, pedig inkább te az egész családra építenél. Ilyen esetben határozottan változtatnod kell a marketingeden! Tehát amit tenned kell, az az, hogy megnézed az adatokat, készítesz egy adatbázist és ez alapján csinálod a közösségi média marketingedet.


2.    Facebook – Live, hirdetések


Valószínűleg nem kell részletesen beszélni arról, milyen népszerű is ez a platform, és éppen ezért rengeteg lehetőséget kínál, hogy reklámozd a hoteledet. Fontos, hogy az oldalad helyesen, alaposan ki legyen töltve, megfelelő képekkel, videókkal. De mit kellene posztolni? Ez a legjobb hely, ahol megoszthatod a tartalmaidat. Miért? Mert nincs korlátozva a szöveg terjedelme, a link, vagy a videó mérete. Néhány típus:



 

  • Különböző figyelemfelkeltő, tetszetős fotók a hotelról és használhatod a közelben lévő látványosságok képeit is, hogy több követőd legyen
  • Rövid videók
  • Történetek és élő adások
  • Speciális ajánlatok, reklámok

A posztolás önmagában nem elég, fontos, hogy aktivitást is kiváltson az emberekből.


Hogyan lehet nagyobb az aktivitás?


Néhány módszer:

 

  • Bátorítsd a vendégeidet, hogy csekkoljanak be, vagy jelöljék be a tartózkodási helyüket a képeken, videókon, cserébe pedig felajánlhatsz néhány vonzó jutalmat.
  • Az élő videók vonzzák a legtöbb embert.
  • Csinálhatsz érdekes versenyeket, mint például:


„Nyerj egy 3 éjszakás két fős csomagot szállodánkba! Csupán 2 egyszerű lépés és máris esélyed nyílik, hogy élvezd a luxust, amit kínálunk!
- Kedveld az oldalunkat
- Jelöld meg 3 ismerősödet ebben a posztban.”


Hidd el, ezek a szavak működnek, sokkal nagyobb lesz az aktivitás a posztodon és sok új vendéget vonzhat.


Hirdetések


A Facebook hirdetések segítenek, hogy új embereket találj meg, vagy olyanokat, akik már korábban meglátogatták az oldaladat, de valami miatt mégsem foglaltak. Miben segíthetnek a hirdetések?

 

  • Növeli a közvetlen foglalások számát
  • Széles körben reklámozza a vonzó ajánlatokat és kedvezményeket
  • Sok embert érnek el


3.    Instagram – Használd a Boomerangot!


Az Instagram szintén kihagyhatatlan platform, ahol főként a képek dominálnak (csak megjegyezném, hogy az emberi agy sokkalta gyorsabban dolgoz fel egy képet, mint szöveget). Nézzük, hogy hozhatod ki belőle a legtöbbet!


Hotelként mit kellene posztolnod Instagramra?


Mivel ezen a platformon főként a képek és videók mennek, közzé teheted a jó felbontású és érdekes képeidet a hotelról vagy a szolgáltatásokról. Oszthatsz meg utazással kapcsolatos tippeket, helyi tippeket étkezéssel kapcsolatban, képeket a környékről, közelgő eseményekről és kedvezményes ajánlatokat.


Használd a legjobb hashtageket!


Ha hashtagek nélkül posztolsz Instagramra, az olyan, minta nem is posztolnál. Először is meg kell találnod a számodra legrelevánsabb legnépszerűbb hashtageket. A hashtageknek két fajtája van, nagyon népszerű és kevésbé népszerű. Fontos, hogy mindkettőt használd, mert azáltal, hogy kevésbé népszerű hashtageket használsz, könnyebben érsz el jó helyezést és találnak meg a célzott felhasználók, másfelől a népszerűbbek növelik az elérést.


Bónusz tipp: Ha a helyet is bejelölöd az is sokat segít és így az utazók is könnyebben megtalálják a hoteledet, ha képeket néznek a közelében. Próbáld ki ezeket a tippeket és élvezd a kellemes meglepetéseket, amik a hashtagek hoznak!


Hogyan lehet nagyobb az aktivitás?


Ha az aktivitást szeretnéd növelni, semmi sem jobb, mint a történetek és az élő videók!


Posztolj Instagram storykat


Ezekkel kiemelheted a napod egy pontját, kérdéseket tehetsz fel, vagy bármilyen gyors frissítést közzé tehetsz a hoteledről. 24 óra múlva eltűnnek, ez az elsődleges oka, ami miatt nagy aktivitást hoznak, de ha azt akarod, hogy tovább maradjon, kiemelheted őket a profilodban. Lehet, hogy elsőre nem egyértelmű, mi különbözteti meg a rendes posztokat és a történeteket, de utóbbiak csak bepillantást engednek, hogy mi folyik nálad. Néhány példa, ami segíthet a történeteid készítésében.

 

  • Kedvezmények és aktuális ajánlatok
  • Fontos bejelentések
  • Bepillantás a hotel életébe
  • Szavazás és a vendégek visszacsatolása
  • Kérdések feltevése
  • Közelgő események
  • Képek, videók a hotelről, amik bepillantást engednek a színfalak mögé


Csinálj egy hashtaget a hoteled számára és használd minden posztodban, kérd meg a vendégeket, hogy ott tartózkodásuk alatt jelöljék be az oldaladat a képeiken, továbbá a helyszínt és a hashtaget is, cserébe neked is kedvelned kell ezeket, válaszolni a kommentekre és folyamatosan fenntartani az aktivitást.


Instagram Boomerang


Az Instagram sokkal többre használható, mint csak képek, storyk, vagy videók közzétételére. A Boomerang fog egy csokor képet és egy jó minőségű mini videóvá varázsolja, amit oda-vissza lejátszik. Ennek segítségével a mindennapi eseményeket vicces, váratlan formában prezentálhatod. Megmutathatod a különleges pillanatokat, izgalmas ajánlatokat vagy bármi egyedit, ami eszedbe jut.


Ezzel el is érkeztünk az első rész végéhez, de a sornak itt még koránt sincs vége, a folytatásból kiderül, mely csatornák elengedhetetlenek még a sikerhez és hogyan érdemes őket használni!







Legfrissebb cikkek


Hotel SEO vagy közösségi média – Melyikre fordíts több figyelmet?
Bizonyára te is sokat foglalkozol marketingstratégiáddal, rendszeresen ellenőrizve, hogy mi működik és mi nem.  Valószínűleg a legújabb stratégiákkal és trendekkel is igyekszel lépést tartani, amik újabban rohamos ütemben bukkantak fel a marketing világában.  
A direkt szobafoglalások számának növelése a Google Cégprofil adatlap optimalizálásával
Minden hotel marketinges számára az egyik legfontosabb feladat a direkt szobafoglalások számának növelése.  Az OTA-k hatalmas jutalékot kérnek a vendégek közvetítéséért, így egyértelműen megtérül minden olyan marketing munka, ami a Booking.com és társainak elkerülésével hoz szobafoglalásokat egy hotel számára. Az egyik ilyen lehet egy jól optimalizált Google Cégprofil, avyg régi nevén Google Cégem adatlap.  Mit tehetsz annak érdekében, hogy a Google téged is beválogasson a legjobb helyi találatok közé?
3 csapatépítő módszer, amit minden szervezetnek használnia kellen 2022-ben
Egy friss tanulmány szerint az otthonról dolgozó alkalmazottak akár 21%-kal is csökkenthetik termelékenységüket az elszigeteltség érzése miatt. Most az élet lassan visszatér a normális kerékvágásba ideje elgondolkozni ennek a megoldásán.  Tehát vessünk egy pillantást a különböző típusú csapatépítő megközelítésekre, hogy sikeres csapatot építsünk! 
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!