Instagram marketing check-list, hogy ne maradj le
Szállodaként – specializálódj bármire is – szükséged van Instagramra, és ez még nem elég. Kell ugyanis egy hatékony Instagram marketing is. Ennél többet ezzel nem is szeretnénk foglalkozni, ez a cikk nem azért született, hogy erre igyekezzünk rávilágítani. Sokkal inkább azért, hogy behozzuk a lemaradásod, és egy erős alapokon álló Instagram marketing stratégiát alakíthass ki. Ha eddig is kommunikáltál az Instagram felületén, auditáld a jelenlegi helyzeted a cikk alapján! Kezdjünk is bele!
Instagram marketing hoteleknek 1. lépés: Hozz létre egy üzleti fiókot
Először egy felhasználói, személyes fiókot tudsz létrehozni, majd azt tudod üzletivé alakítani. A fiók neve értelemszerűen a szállodád neve legyen. Az üzleti fiók alapján tud a platform maga is ajánlani a potenciális felhasználóknak, illetve – Facebook oldaladdal összekötve a Hirdetéskezelőn keresztül – így tudsz majd hirdetéseket is indítani, ha beindult a kommunikációd.
Instagram marketing hoteleknek 2. lépés: Legyen egy jó BIO-d
Íd meg a BIO-d röviden, tömören, és töltsd ki a legfontosabb információkat a felület beállításainál (e-mail cím, telefonszám, cím, stb.), és soha ne hagyd ki a webhelyedre mutató hivatkozást sem, hiszen ennek köszönhetően tudnak majd a felhasználók átkattintani a weboldaladra, és ott konvertálni, azaz szobát foglalni!
Instagram marketing hoteleknek 3. lépés: Kezd el tartalmakat gyártani
Méghozzá olyan tartalmakat, amiket jó nézegetni, böngészgetni. Nagyon fontos, hogy ezeknek nem kell tökéletesen megkomponált képeknek lenniük, hiszen a stock fotó hatású tartalmak helyett a hitelesség sokkal fontosabb szempont. Engedj betekintést a színfalak mögé, mutasd meg a szobákat, a wellnesst, a kilátást, az ételeket. Mutasd be a személyzetet, készíts képeket a szállodában megrendezésre kerülő eseményekről, és így tovább.
Instagram marketing hoteleknek 4. lépés: Posztolj rendszeresen
Megcsináltad a fiókod, kitöltötted a BIO-t, feldobtál pár korábbi képet, és most hagyod hónapokig pihenni az Instagramod? Dehogy! Posztolj rendszeresen, posztolj hetente több alkalommal. Mutass meg mindent, ami csak eszedbe jut, mesélj el történeteket a vendégekről, a szálloda életéről, a környék látnivalóiról.
Instagram marketing hoteleknek 5. lépés: Használd ki a többi funkciót
Posztolj a Stories funkció segítségével, tölts fel hosszabb videós tartalmakat IGTV-re. Tesztelned kell majd őket, látni fogod, mi az, amit a felhasználók kevésbé vagy jobban szeretnek. A lényeg, hogy posztolj, gyártsd a tartalmakat, és ennek köszönhetően maradj szem előtt.
Instagram marketing hoteleknek 6. lépés: Használj hashtageket
A hashtagek alapján találják majd meg a felhasználók a tartalmaidat akkor is, ha még nem követnek téged, ezért képben kell lenned az aktuális hashtag trendekkel kapcsolatban is. Alakíts ki saját hashtaget (például szállodád nevéből), és minden kreatív kampányhoz is rendelj egyet-egyet.
Instagram marketing hoteleknek 7. lépés: Juttasd el minél több felhasználóhoz szállodád hírét az Instagramon
Valójában az összes fenti tipp ebben segít, de most célzottabb megoldásokra szeretnénk felhívni a figyelmed. Kezdj el hirdetni az Instagramon, emeld ki a jobb, népszerűbb fotóidat, vagy akár az egész profilt. Működj együtt influencerekkel, kérd meg őket, hogy a szállodában elkészült tartalmakat töltsék fel profiljukra, és jelöljenek is meg téged ezekben. Ez csak két példa, de számtalan útja lehet még a profil és a szálloda hírének terjesztésének, a lényeg, hogy légy aktív, légy látható.