Ha a szállodaiparban dolgozol, akkor bizonyára felfigyeltél rá, hogy 2022 során mind a szállások telítettsége, mind pedig az átlagos napidíjak összege is folyamatosan növekedett. Hasonló növekedés várható 2023-ban is, és egy valamirevaló szállodatulajdonosnak tisztában kell lennie ezekkel, ha szeretne egy lépéssel a versenytársak előtt járni.
Mindenekelőtt vedd figyelembe, hogy mi mindent csinált a Google 2022-ben. Íme egy rövid összefoglaló a legfontosabb változtatásokról:
A kereső-algoritmus frissítései:
A Google több hangsúlyt fektet a tartalmak fellelhetőségére.
Hasznos tartalmak frissítés:
A Google minden eddiginél fontosabbnak tartja, hogy az internetre felkerülő tartalmakat (lehetőleg tapasztalt) emberek írják más embereknek.
Összcsatornás élmény:
Egy egységes, minden eszközön azonos színvonalú élményt kell biztosítanod célközönséged számára, különösen azoknak, akik az utolsó pillanatban, vagy épp út közben szeretnének szállást foglalni maguknak mobileszközükön.
A Google továbbra is fontos szerepet játszik a szállodák működésében
A 2023-as szállodai keresőmarketing-trendek láttán a Google egyértelműen azt szeretné, hogy a márkák minden tekintetben megfeleljenek a felhasználók elvárásainak. A keresőóriás az olyan értékes, releváns, hasznos tartalmakat rangsorolja magas pozíciókba, amelyek kifogástalan felhasználói élményeket kínálnak látogatóiknak.
Szóval milyen trendeket kell követned ahhoz, hogy megfelelj ezeknek az elvárásoknak 2023-ban?
1. Kép alapú keresés a Multisearch-ben
A felhasználói különféle tartalomtípusok között keresgélnek. A fogyasztók átlagosan az idejük 82%-át töltik felfedezéssel, amely során képeket, videókat, szöveges cikkeket és egyéb tartalmakat tekintenek meg, hogy válaszokat kapjanak kérdéseikre. A Google Multisearch funkciója már lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a Google Lens segítségével egy kép alapján indítsanak keresést. Az entitásadatok felhasználásával, illetve a jó minőségű, releváns képek elemzésével a Google sokkal megbízhatóbbak képes precíz találatokat megjeleníteni a felhasználók kereséseire.
2. Hasznos tartalmak
A Google frissítette a minőségellenőröknek készült útmutatóját és keresőalgoritmusát, hogy szigorúbban bánjanak az olyan tartalmakkal, amelyek láthatóan csak SEO célokra készültek. Fontos észben tartani, hogy ez a frissítés egész webhelyeket érint, tehát minden tartalmad releváns, akadálymentes és hasznos kell legyen olvasóid számára.
3. Összcsatornás élmény
Az asztali és mobilos design összehangolásával egy egységes, összeszedett felhasználói élményt kínálhatsz webhelyed látogatóinak. Jó példák erre az űrlapok, amelyek minden eszközön jól láthatók és kitölthetők kell legyenek. Hasonlóképpen, a wellness-részleg és étterem nyitvatartási idői is naprakészen kell megjelenjenek, függetlenül attól, hogy a felhasználó milyen eszközről tekinti meg ezeket. Ez nem csak webhelyedre, hanem szállodád közösségi profiljaira is vonatkozik.
4. Helyi stratégiák
Egy szálloda sokkal több sikerre tehet szert, ha stratégiáiban első sorban helyi taktikákat vet be az új vendégek megszerzése érdekében. Ne feledd, hogy nem az ország összes szálláshelyével kell versenyezned, hanem csak azokkal, amelyek közvetlen közeledben helyezkednek el, hiszen ezek közül válogatnak majd a környékre utazó lehetséges vendégek.
5. Adatok és attribúció
Az adatok szerepe is változik, főleg most, hogy egyre többen beszélnek a digitális biztonságról és az attribúciós modellekről. A Google előbb-utóbb véget vet majd a harmadik felektől származó sütik korszakának, amikortól kezdve (sőt, már most is) minden eddiginél fontosabb lesz alternatív módszerekkel begyűjteni és kielemezni a felhasználók böngészési szokásaival kapcsolatos adatokat.
Szállodai keresőmarketing-trendek 2023-ban
Ha 2023-ban is sikereket szeretnél elérni szállodáddal az interneten, akkor természetesen továbbra is komoly figyelmet kell majd fordítanod webhelyed optimalizálására, a közösségi média marketingre és a tartalommarketingre is.
Mindezek mellett azonban további lehetőségeket is érdemes lesz figyelembe venned, amelyek fokozott láthatóságot biztosíthatnak tulajdonod számára a keresőmotorok találatai között – elvégre innen érkezik majd vendégeid nagy része szállodád webhelyére.
1. Használj egy jó tartalomkezelő rendszert (CMS)
Webhelyed szállodád elsődleges branding és e-kereskedelmi eszköze az interneten. Egy ilyen fontos feladatot persze stabil alapokra szabad csak helyezni, amihez egy jó CMS-re lesz szükséged. Egy korszerű tartalomkezelő rendszer megkönnyíti a technikai SEO-t, illetve gyorsabb működést is kínál webhelyed számára.
2. Foglalkozz az E-E-A-T szempontokkal
A Google egy új szemponttal bővítette az évek óta ismert E-A-T koncepciót. A keresőóriás 2023-ban már arra is odafigyel, hogy a tartalmak szerzői milyen valódi tapasztalattal rendelkeznek az adott területen, hiszen csak így biztosíthatnak igazán pontos és hiteles információkat a célközönség számára.
Az új E-E-A-T rendszer tehát így néz ki:
- Tapasztalat (Experience): A szállodáról írt vélemények hitelesek kell, hogy legyenek. A Google gyakran képes különbséget tenni a „mesterséges” és a valódi visszajelzések között.
- Szakértelem (Expertise): Kínálj minőségi tartalmakat szállodai webhelyed látogatói számára, különöse tekintettel a blogbejegyzésekre. Mutasd meg, hogy igazi szakértők dolgoznak nálad.
- Tekintély (Authoritativeness): Ezt első sorban a webhelyre mutató visszahivatkozások tekintélye határozza meg. Minél több elismert oldal linkel saját tartalmaidra, annál több tekintélyt kapnak ezeken a hivatkozásokon keresztül.
- Megbízhatóság (Trustworthiness): Ez a vendégek visszajelzésein múlik. Ha az emberek elégedettek szállodáddal, akkor pozitív értékeléseket adnak majd neki az erre alkalmas online felületeken.
3. Ragadj meg több forgalmat a tölcsér tetejéről a Schema optimalizálásával
A szállodai webhelyeden elhelyezett Schema jelölések segítenek a Google-nak azonosítani, értelmezni és besorolni weboldalaid tartalmait. Ez lehetővé teszi a keresőmotor számára, hogy a lehető legrelevánsabb keresésekre jelenítse meg őket találatokként.
Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a Schema rendszerből, akkor igyekezz minél több adatot megjelölni oldalaidon.
4. Tedd felfedezhetőbbé magadat a környéken API-alapú szoftverek segítségével
A helymarketing nélkülözhetetlen, ha több tekintélyt és fokozott keresletet szeretnél elérni szállodád számára annak közvetlen környékén. Az utazók és leendő vendégek többféle módon keresnek maguknak szállást a különböző online felületeken, és gyakran a legapróbb részletek jelenthetik a különbséget egy megszerzett és egy elszalasztott foglalás között.
Ezért olyan fontos, hogy megfelelő helyadatokat tüntess fel nem csak webhelyeden, hanem azokon a felületeken is, ahol szállodád jelen van (pl. Facebook, Google Cégprofil, TripAdvisor stb.) Ezt lényegesen megkönnyíthetik az olyan API-alapú szoftveres megoldások, amelyek segítenek szinkronizálni egymással és naprakészen tartani a különböző felületeken feltüntetett információkat.
5. Készíts egy releváns, hasznos GYIK oldalt
Minden lekérdezés egy kérdés; tehát minden keresőtalálat egy válasz. Nem csoda, hogy a Google bizonyos nyelveken már kapcsolódó kérdéseket és válaszokat, illetve kiemelt kivonatokat is megjelenít az adott kereséssel kapcsolatban.
Ahogy a lehetséges vendégek egyre több kérdést tesznek fel a szállásokkal kapcsolatban, érdemes arra törekedni, hogy a te válaszaid kerüljenek az első helyekre a találatok között. Ha mindezt elhanyagolod, akkor biztos lehetsz benne, hogy az online utazási irodák és más versenytársak készséggel sietnek majd lehetséges vendégeid segítségére saját tartalmaikkal.
Mindez nem csak asztali és mobilkörnyezetben jelent fenyegetést, hanem a különféle képernyő nélküli eszközök használatakor is, habár ezek Magyarországon nem igazán elterjedtek.