A nagy Google Hotel Ads útmutató

Főoldal > A nagy Google Hotel Ads útmutató

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A nagy Google Hotel Ads útmutató
2024/12/06
Máté Balázs, hotel marketing tanácsadó

Az utazók 72%-a metakereső motorokat használ a szállásfoglaláshoz. Az egyik legfontosabb ilyen keresőmotor a Google Hotel Ads, ami lehetővé teszi a hoteltulajdonosok számára, hogy több vendéget érjenek el és új foglalásokat szerezhessenek.
 

Akár veterán szállodavezető vagy, aki szeretne több közvetlen foglalást szerezni, akár egy újoncként ismerkedsz az online marketing világával, ez az útmutató segít majd eligazodni a Google Hotel Ads rendszerében.

Szó lesz a platform egyedi funkcióiról, előnyeiről és néhány hasznos stratégiával is megismerkedhetsz, amelyek segítenek majd a legtöbbet kihozni ebből a platformból.

 

Mi az a Google Hotel Ads?

A Google Hotel Ads egy metakereső motor, ami különböző forrásokból gyűjti egy adott szálloda rendelkezésre álló szobáit és árait. Segítségével a hotelvezetők közvetlenül tájékoztathatják az utazóknak áraikról, népszerűsíthetik tulajdonaikat és új lehetséges vendégeket érhetnek el a Google különböző platformjain, azaz a Keresőben, a Térképen és a Google Utazásban.


A Google Hotel Ads hirdetési kampányai Google Cégprofiloddal és a Google Térképpel kapcsolódnak össze. Ezekkel a szállodahirdetésekkel olyan felhasználókat érhetsz el, akik kifejezetten a te szállodáidra keresnek rá, így fokozott láthatóságot biztosíthatnak tulajdonod számára.


A Google Hotel Adsen keresztül szállodák a tulajdon jellemzőit, a szobák árait, a szabad szobákat, a vendégek véleményeit és más alapvető információkat tüntethetnek fel a metakereső adatlapjukon és a Google Térképen. Amikor egy felhasználó rákattint egy adatlapra, akkor átkerül a szálloda foglalási oldalára, ami lehet egy OTA webhelyén vagy a szállodáén.


A Google Hotel Ads tehát lényegében egy metakereső hirdetési csatorna, amin keresztül a hoteltulajdonosok hozzáférhetnek a Google óriási felhasználóseregéhez, és amelyen foglalásra kész utazóknak népszerűsíthetik tulajdonaikat. Ha több közvetlen foglalásra és fokozott online láthatóságra vágysz, illetve szeretnél versenyképes maradni a vendéglátás digitális mezőnyében, akkor neked is meg kell ismerned!

 

Google Hotel Ads és Google Ads – Mi a különbség?

Míg a Google Hotel Ads kampányok kifejezetten azért jöttek a szállodaipar számára, hogy a hotelek szálláskereső vendégeket célozhassanak meg velük, a Google Ads kampányok sokkal általánosabbak és többféle hirdetési kategóriát kínálnak.


A Google Ads és a Google Hotel Ads tehát ugyanúgy a Google hirdetési platformjai, de más célokat szolgálnak és más iparágaknak szánták őket.
A Google Ads (régebben AdWords) egy sokoldalú online hirdetési platform, ami lehetővé teszi a cégek számára, hogy különböző hirdetési formátumokat (szöveges, videós, display, shopping, alkalmazás stb.) készíthessenek.


A Google Ads kampányai tehát többféle célt szolgálhatnak, például termékek vagy szolgáltatások népszerűsítése, webhelylátogatók bevonzása, érdeklődők megszerzése stb. Lényegében bármilyen iparág alkalmazhatja őket, hogy kulcsszók, demográfiai jellemzők, érdeklődési körök és online viselkedés alapján célozhassák meg ideális közönségeiket.

 

Hogy működik a Google Hotel Ads?

A Google Hotel Ads Google Cégprofilodból veszi át a szállodáddal kapcsolatos alapvető információkat, úgymint a szobák árait, elérhetőségét, tulajdonod leírását, illetve a képeket.
Szállodahirdetéseid sikereihez tehát nagyon fontos, hogy optimalizáld Google Cégprofil adatlapodat. Egy megfelelően kitöltött és naprakész adatlap növeli az esélyét annak, hogy Google Hotel Ads hirdetéseid releváns keresésekre jelenjenek meg.


Továbbá, mivel Google Cégprofilod és a Hotel Ads kapcsolatban állnak egymással, a szobák ára és elérhetősége automatikusan frissül majd, így hirdetéseid mindig aktuális adatokat fognak mutatni.

 

Hol jelennek meg a hivatalos szobaárak?

A Google Hotel Ads segítségével olyan felhasználóka célozhatsz meg, akik nálad vagy a környékeden keresnek szállást. Célzásodban különböző feltételeket is megszabhatsz, például a felhasználók tartózkodási helyét, a kívánt tartózkodási időszakot, hogy azokat az utazókat érhesd el hirdetéseiddel, akik a legnagyobb valószínűséggel érdeklődnének tulajdonod iránt.


Egy releváns közönség megcélzásával nagyobb esélyed lesz közvetlen foglalásokat szerezni, ráadásul kedvezőbb megtérüléssel, hiszen kifejezetten olyan felhasználókat érhetsz el, akik aktívan keresik hoteledet.

 

Amikor szállodádat a Google Hotel Adsen keresztül hirdeted, akkor ezek a reklámok a Google Cégprofil adatlapodon (a Kereső felületén), a Térképen és a Google Utazásban jelennek majd meg. Tehát ezekről a felületekről mind új látogatókat szerezhetsz webhelyed számára, ami több foglaláshoz vezet majd.

 

Miért érdemes feltüntetni a kedvezőbb áraidat?

Az utazók részben azért használják a Google Hotel Adset, hogy összehasonlítsák az árakat – a legtöbben a legkedvezőbb ajánlatot igyekeznek megtalálni. Ha tehát szeretnél minél több utazót rávenni a közvetlen foglalásra, akkor versenyképes árakat és exkluzív ajánlatokat kell kínálnod nekik.

 

A Google Hotel Ads valós időben jeleníti meg áraidat, ami persze nagyon hasznos a keresgélő utazók számára.

 

Szóval mit érsz el kedvező áraid feltüntetésével?

  • Ügyfélhűség: Ha barátságos árakon szálltak meg korábban egy hotelban, akkor az emberek nem csak szívesebben térnek vissza oda, hanem másoknak is előszeretettel ajánlják majd a tulajdont.
  • Fokozott látszólagos érték: A versenyképes árak pozitívabb fényben tüntethetik fel tulajdonodat az ügyfelek szemében. A vendégek jobb ár/érték arányra számítanak majd, ha közvetlenül nálad foglalnak szállást egy versenytársad helyett.
  • Előre foglalás: Ha kiemeled az előfoglalások kedvező árait, akkor arra ösztönzöd ezzel az utazókat, hogy jóval az utazások előtt lefoglalják szobáikat. Ez segít majd, hogy előre garantálni tudj egy adott kihasználtsági szintet és hogy hatékonyabban kezelhesd készletedet.

 

Tüntess fel minden egyéb, közvetlenül foglalóknak szánt extra szolgáltatást és kedvezményt Google Cégprofil adatlapodon, illetve webhelyed foglalási oldalán is.

 

Milyen ajánlattételi módokat kínál a Google Hotel Ads?

A Google Hotel Ads többféle ajánlattételi módot kínál, amelyeket még kombinálhatsz is egymással. Ezek az ajánlattételi módok határozzák meg, hogy mikor és milyen gyakran jelennek majd meg szállodahirdetéseid, illetve, hogy mennyit kell fizetned egy-egy kattintásért vagy konverzióért cserébe.

 

Kattintásonkénti költség (CPC)

CPC használatakor minden alkalommal fizetned kell, ha egy felhasználó rákattint hirdetésedre a Google ár-összehasonlító oldalán. Minél magasabb ajánlatot teszel (azaz minél nagyobb összeget vagy hajlandó kifizetni egy kattintásért), annál magasabban jelenhetnek majd meg hirdetéseid a javasolt szállások között.

 

Az ajánlattétel megszabására két lehetőséged van: ajánlhatsz egy fix összeget per éjszaka vagy a szobaár bizonyos százalékát. Az ajánlat finomhangolása érdekében a Google egy ajánlattétel-szorzót is biztosít, amivel különféle tényezők (pl. platform, tartózkodás időtartama, bejelentkezés dátuma stb.) alapján módosíthatod ajánlattételedet.
Továbbá, a Google Hotel Ads felületén különböző országok piacain külön-külön kezelheted aukciós beállításaidat.

 

Cél-ROAS

A cél-ROAS ajánlattétel kiválasztásakor a Google AI segítségével méri fel a konverziók lehetséges értékét, valahányszor egy felhasználó rákeres szállodádra. Ajánlattételedet ilyenkor a rendszer automatikusan úgy állítja be ezekhez a keresésekhez, hogy a lehető legjobb arányban térüljön meg a befektetésed.


Ha tehát a Google úgy véli, hogy a keresés értékes konverzióhoz vezethet, akkor a cél-ROAS nagyobb ajánlatot állít majd be. De ha egy keresés várhatóan alacsonyabb értékű konverziót eredményezne, akkor alacsonyabb lesz az ajánlattétel összege. A Google tehát valós időben számítja ki ezeket az összes kereséshez – ez olyasmi, amire egyetlen ember sem lenne képes.

 

Intelligens CPC (ECPC)

Az ECPC egy zökkenőmentes manuális ajánlattételi módszer a konverziók fellendítésére. Ez az opció automatikusan módosítja manuális ajánlattételeidet az alapján, hogy egy kattintás mekkora eséllyel vezetne szobafoglaláshoz webhelyeden.


A konverziókra való optimalizáláskor az ECPC igyekszik az általad megszabott maximális CPC alatt tartani az átlag CPC összegét, beleértve az ajánlattétel-módosításokat.

 

A Google Hotel Ads kampányokban az ECPC a konverziók számának növelését szolgálja, miközben megpróbálja a konverziónkénti költséget a kézi ajánlattételhez hasonló szinten tartani.

 

Továbbá, az ECPC lehetővé teszi, hogy a konverziók értékére optimalizálj, és ezzel előnyben részesíthesd az értékesebb konverziókat.

 

Ingyenes foglalási hivatkozások

A Google 2021-ben vezette be az ingyenes foglalási hivatkozásokat („free booking links”), amik – mint arról nevük is árulkodik – ingyenesen használhatók az új foglalások megszerzésére. Ezek a linkek mára már a Google Hotel Ads forgalmának 15-16%-áért felelnek. Fontos azonban megjegyezni, hogy az ilyen ingyenes linkek konverziós aránya 60%-kal alacsonyabb, mint a többi opció esetében.

 

Ettől függetlenül érdemes aktiválni őket, mert ugyan úgy futhatnak a fizetett kampányokkal párhuzamban, és plusz (ingyenes) lehetőségeket kínálnak a konverziók megszerzésére.

 

Milyen előnyöket kínál a Google Hotel Ads a szállodák számára?

A Google Hotel Ads számos előnyt kínál a hotelek számára, mint például több közvetlen foglalást, fokozott online láthatóságot, több függetlenséget az OTA-któl, és nagyobb beleszólást a brand image-ükbe.
Mivel többször jelenhetnek meg hotelekkel kapcsolatos keresésekre, a szállodatulajdonosok több minősített érdeklődőt is bevonzhatnak, ami általában kedvezőbb konverziós arányokhoz vezet.

A Google Hotel Ads további előnyei:

  • A megfelelő közönség megcélzása: A Google Hotel Ads segítségével konkrét földrajzi helyeket, eszköztípusokat, dátumokat, tartózkodási időtartamokat és egyéb tényezőket célozhatsz meg. Ezzel biztosíthatod, hogy szállodahirdetéseid a megfelelő időben jelenjenek meg azoknak a felhasználóknak, akik már alapból érdeklődnek tulajdonod iránt.
  • A foglalásra kész utazók megszerzése: A Google Hotel Ads kampányainak köszönhetően szállodahirdetéseid a Google több platformján is megjelenhetnek, mind asztali, mind mobilkészülékeknek.
  • Több közvetlen foglalás: A Google Hotel Adsen keresztül a felhasználók közvetlenül foglalhatnak szállodádban, megkerülve a harmadik felek webhelyeit és az OTA-kat.
  • A versenykészség megőrzése: Szállodád kedvező árakat tüntethet fel versenytársai mellett, ami kattintásra ösztönözheti a felhasználókat.
  • Mobilbarát jelleg: Mivel a felhasználók nagyjából 65%-a mobilkészülékén végzi utazási kutatását, egy mobilbarát platform segítségével rengeteg lehetséges vendéget érhetsz el.
  • A teljesítmény követése: A Google Hotel Ads hasznos statisztikai adatokat kínál szállodakampányaid teljesítményéről és befektetéseid megtérüléséről.

 

Hogyan szerezzek több közvetlen foglalást a Google Hotel Ads segítségével?

1. Optimalizáld Google Hotel Ads kampányaid

  • Emeld ki egyedi terméktulajdonságaidat, mint például az exkluzív ajánlatokat, a hotel felszereltségét és a promóciókat.
  • Használj fel versenyképes árakat az értékvadász utazók megnyerése érdekében.
  • Használd ki a hirdetésbővítményeket, hogy plusz információkat adhass meg és még hívogatóbbá tedd ajánlataidat a felhasználóknak.

 

2. Optimalizáld szállodád webhelyét

  • Biztosítsd, hogy webhelyed felhasználóbarát, vizuálisan megnyerő és mobil-reszponzív legyen.
  • Akadálymentesítsd a foglalási folyamatot, hogy az utazók gyorsan és könnyedén elvégezhessék a szükséges lépéseket.
  • Tüntesd fel egyértelműen és átláthatóan a szobák elérhetőségét és árát.
  • Biztosíts zökkenőmentes felhasználói élményt a hirdetéstől egészen a foglalás véglegesítéséig.

 

3. Vess be különleges kínálatokat és promóciókat

  • Hozz létre exkluzív ajánlatokat és promóciókat a közvetlenül foglalók számára. Ezek lehetnek alacsonyabb árak, ingyenes extrák vagy értéknövelt csomagok.
  • Emeld ki ezeket az ajánlatokat szállodahirdetéseidben.

 

4.  Kövesd és optimalizáld teljesítményedet

  • Folyamatosan elemezd Google Hotel Ads kampányaid teljesítményét.
  • Kövesd az olyan fontos mutatókat, mint az átkattintási arány, a konverziós arány, illetve a költségek megtérülése.
  • Az így összegyűjtött adatok és tapasztalatok alapján tökéletesítsd rendszeresen kampányaidat – módosítsd az ajánlattételeket, a hirdetések elhelyezését, vagy a célzást, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük.

 

5. Alkalmazz marketinget

  • Alakíts ki remarketing kampányokat, hogy újból megcélozhasd azokat a felhasználókat, akik korábban már érdeklődtek szállodád iránt.
  • Mutass személyre szabott hirdetéseket ezeknek az embereknek, miközben az internetet böngészik, hogy rendszeresen emlékeztesd őket kitűnő ajánlataidra (amennyiben közvetlenül foglalnak).

 

Ne felejtsd el folyamatosan elemezni és tökéletesíteni kampányaidat a teljesítményadatok és a felhasználói visszajelzések alapján. Ha folyamatosan optimalizálod Google Hotel Ads kampányaidat és pozitív foglalási élményt biztosítasz vendégeidnek, akkor lényegesen több közvetlen foglalást szerezhetsz majd szállodád számára.

Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák



Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!