Online marketing tanácsok hoteleknek, Digitális marketing tippek szállodáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > online-marketing-tippek-hoteleknek > Online marketing tippek hoteleknek, amire szükséged van

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Online marketing tippek hoteleknek, amire szükséged van


2022/12/14

Habár a jól ismert marketing stratégiák bizonyos esetekben még mindig működnek, a fogyasztók, vendégek viselkedésében bekövetkezett változások más hatékony stratégiákat igényelnek. Nagyon fontos megérteni, hogy a piacot a kényelem és az élmények vezetik és a változás elengedhetetlen ahhoz, hogy lépést tudj tartani a versenytársaiddal.

Az online marketing kihagyhatatlan eleme szállodáknak

Az Y generáció például nagy részét teszi ki a vásárlóerőnek világszerte és statisztikák szerint átlagosan naponta több, mint 5 órát töltenek a különböző közösségi média felületeken. Ezt észben tartva azok a hotelek, akik nem aktívak Facebookon, Instagramon és más platformokon, gyakorlatilag láthatatlanok és ez végzetes lehet az ismertség és foglalások tekintetében. Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy mire kell kiemelt figyelmet fordítanod!


1. Szükséged van egy nagyszerű honlapra, ami támogatja az online marketingedet


A legtöbb vendég csak felmegy az egyik szálláskereső oldalra, hogy megtalálja a legjobb ajánlatot, azonban azt is tudjuk, hogy sok felhasználó felkeresi a hotel honlapját is több információért, vagy akár egy jobb ár reményében. Emiatt, ha jó eredményt szeretnél elérni, egy vonzó oldaladnak kell lennie, ami az alábbi előnyökkel bír:




Elhelyezkedés – Kiemelheted a hely szépségét, előnyeit ahelyett, hogy csak arról beszélnél, hogyan juthat el valaki hozzád. A legtöbb esetben éppen a helyszín az, amivel egy hotel kitűnhet a versenyben.


Hangnem – A szállásfoglaló oldalak elég általánosak, de a weboldalad az a hely, ahol közvetlenül szólhatsz a vendégekhez. Másszóval sokkal személyesebb, és ha jó nyelvezetet ütsz meg, könnyebben kialakíthatsz egy kapcsolatot a lehetséges ügyfelekkel.


Jellegzetességek – Miért választanák a te hoteledet a többi helyett? Egy jó weboldalon kihangsúlyozhatod a legvonzóbb jellegzetességeket, ami megkülönböztet másoktól. Ahogy te is tudod, a szállásfoglaló oldalak nem igazán törődnek azzal, hogy úgy kiemeljék ezeket az elemeket, ahogyan kellene.


SEO – A keresőoptimalizálás elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez és egy hotel online marketingje nagyban arra épül, hogy értékes információkat adhasson át a felhasználóknak. Itt kiemelheted a fontos kulcsszavakat és közösségi média linkeket, és segít, hogy minél jobb helyezést érj el.


2. Tartalom


A tartalommarketing elengedhetetlen része a marketingstratégiának. Alapvetően kétféle tartalom van, a képek és a szöveg.


Képek


Ehhez mindenképp profi fotós segítségét kell kérned, a jó minőségű képek ugyanis nagyon sokat számítanak és ők tudják, hogy mutassák a legelőnyösebb oldalát a hotelednek. Ez adja meg az első benyomást, úgyhogy nem szabad rá sajnálni a pénzt és időt.


Szöveg

 

Ossz meg magadról minél több információt, a képek alatt is. A luxus minőségű ágynemű, barátságos személyzet és a szaunák, finom, bőséges reggeli, gyönyörű kilátás a teraszról – ez mind olyan tulajdonság, amire büszkének kell lenned és a potenciális vendégek felé is kommunikálnod kell. Tartsd észben, hogy a vendégeid arról nem fognak tudni, amit nem mondasz el nekik és ez mind olyan dolog, amire a legtöbb ember gondol, amikor kiválasztja a számára legjobb opciót.


3. Minden értékelést kezelned kell a hírneved érdekében


Ahogyan valószínűleg te is tudod, a Tripadvisor az elmúlt években kapott néhány kritikát, miszerint hamis értékelések vannak rajta, azonban a hírnév nagyon sokat számít a szállodaiparban és az online vélemények, értékelések még mindig az egyetlen módja, hogy független bepillantást nyerjen valaki, másnak a hotelben töltött ideje alatt szerzett tapasztalatai alapján. Ha több száz ötcsillagos értékelést kapsz, az vitathatatlanul hatással van a jövőbeli foglalásokra, de akár egyetlen rossz kritika is komoly károkat okozhat egy hotel számára. Emiatt pedig nagyon fontos, hogy megkérd a vendégeidet, hogy pozitív véleményeket osszanak meg a különböző felületeken, neked pedig időt kell szakítanod arra, hogy értékeld ezeket, megmutatva, hogy hálás vagy értük és figyelsz rájuk. Végül pedig a negatív vélemények lereagálása is ugyanilyen fontos, hiszen itt esélyt kapsz arra, hogy elnézést kérj, fejlődni tudj és eloszlass minden aggodalmat, amit ezek okozhatnak a jövőbeli vendégekben.


4. SEO


Egy hotel digitális marketingje nagyban függ a SEO-jától, és két fő kategóriára oszthatjuk – on-site és off-site SEO. Míg az előbbit gyorsabban és könnyebben kézbe lehet venni, jó tudni, hogy utóbbi általában a leghatékonyabb módja, hogy ismertebb legyél.

 

  • Az On-site SEO lényege, hogy optimalizáld az oldaladat, hogy növeld az online láthatóságodat. Azonban a kulcsszó stratégia az egyik legfontosabb aspektus, és drasztikusan növelheti a látogatók számát.
  • Az Off-site SEO egy folyamat, ami magába foglalja a külső backlinkek szerzését, de segítheted a vendégeid posztjainak megosztásával, fizetett hirdetésekkel is.


5. Email marketing


Különösen fontos rész a szállodaiparban, és ez különösen igaz azokban az időkben, amikor a hirdetéseket és a közösségi média marketinget rengetegen használják. Az email marketing az egyik legolcsóbb módja, hogy elérd a közönségedet. Lényeges, hogy jól közelítsd meg a hoteled digitális marketingjét és van néhány dolog, amit mindenképp észben kell tartanod:


Szegmentáció – Nem kezdhetsz bele egy email marketing kampányba egy jó terv nélkül és az is lényeges, hogy ismerd a közönségedet, hogy a megfelelő emailek a megfelelő embereknél kössenek ki. Másszóval nem küldheted ki mindenkinek ugyanazt az emailt és várhatsz a sikerre, az adatbázisodnak különböző kategóriákat kell tartalmaznia az érdeklődések alapján.


Figyelemfelhívás – Talán mondani sem kell, de egy általános tartalomnak nincs helye az email marketingben és használnod kell ajánlatokat, kedvezményeket, vagy információkat a helyi eseményekről, amik felkeltik az adott felhasználó figyelmét. Az emailnek valamilyen egyedi értéket kell tartalmaznia ahhoz, hogy bármilyen hatása legyen.


Tisztelet – Tényleg úgy kellene kezelned a vendégeidet, mint a királyokat és azon dolgozni, hogy valódi kapcsolatot alakíts ki velük, ami miatt elsőként akarják megnyitni az emailedet. Szívesen kell fogadnod a visszacsatolást és próbáld pontosan kitalálni, hogy mi az, amit a közönséged hallani akar tőled.  

 

 

+1 Kell valami, amivel felkelted az érdeklődést

Az online marketing alapvetően alkalmas arra, hogy hoteled népszerűsítse - azonban sokkal nagyobb forgalomnövekedésre számíthatsz, ha tudatosabban kezeled kicsit célközönséged. Egy hotel esetében nem csak a "szállóvendéget" hívjuk célközönségnek! Gondold csak végig... Célközönség lehet egy fiatal pár, aki kikapcsolódna, de ugyanígy egy egész cég, aki csapatépítésre, konferenciára keres helyszínt. Az ilyen típusú szolgáltatásokra a lehetőség megteremtése a Te feladatot: konferenciatermeket, akár több kisebb rendezvénytermet alakíthatsz ki mobilfalakkal: ezek a szerelt válaszfalak megoldást nyújtanak rá, hogy változatos teremelosztást érj el akár kisebb területen is. 

Ha a lehetőség adott, a kommunikációban ezeket már felhasználhatod, így olyan emberekhez is eljuthatsz akihez alapvetően nem tennéd! 







Legfrissebb cikkek


Így számítsd ki szállodád vendégszerzési költségeit
A vendégszerzés költsége (VK) elsőre egy meglehetősen egyszerű mutatónak hangzik, amivel a legtöbb szállodatulajdonos fejből fújna, valójában azonban ennél összetettebb a helyzet. A különböző vendégtípusok konvertálása eltérő költségekkel jár, és ezek a költségek általában különböző részlegek között oszlanak szét, így nagyon nehéz pontosan nyomon követni őket.  
Rendezvényhelyszín-marketing - A meghatározó online útmutató
Mi kell ahhoz, hogy hotelem, éttermem a holtidőszakokban is tele legyen? A rendezvényhelszín marketing megoldja ezt a problémát. Íme a siker kulcsa!
A nagy szállodaüzemeltetés-menedzsment útmutató
Mi az a szállodaüzemeltetés-menedzsment? Melyek a szállodaüzemeltetés-menedzsment területei? Miért olyan fontos a szállodaüzemeltetés menedzselése? A szállodaüzemeltetés-menedzsmentet elősegítő eszközök és stratégiák.
Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!

Kérje ajánlatunkat!