YouTube – Tedd közzé a legjobb hotel videókat
A videók nagyobb aktivitást váltanak ki, mint a képek, vagy a szöveges tartalom és a YouTube-n közzétett videóknak nagyobb hatása van, mint például egy televíziós reklámnak. Emiatt pedig a YouTube marketing egy hotel számára jelentős számú lehetséges vendéget vonzhat.
Hotelként milyen típusú videókat kellene posztolnod?
1. Egy körbevezetés a hotelben, amiben bemutatod az összes szolgáltatásodat (ez felkelti a vendégek érdeklődését)
2. Egy videós ajánló a vendégektől
3. Time-lapse videókat is készíthetsz a közeli helyekről, mondjuk napkeltétől napnyugtáig
4. Nem csak belülről mutathatod be a hotelt, hanem a környékét is
5. Tegyél közzé videót minden eseményről, ami a hotelben történik.
Hogyan kellene mindezt kivitelezni? Felbérelhetsz egy videóst, aki jó minőségben el tudja ezeket készíteni, hiszen ez egy olyan befektetés, ami bőven visszahozza az árát.
Mit csinálhatnak még a hotelek YouTube-n?
Miután közzétetted a videókat, a következő célnak annak kellene lennie, hogy ezek a Google-n is jó helyezést érjenek el. Ehhez pedig nagyon pontosan meg kell adnod a videók címeit. Használhatsz kulcsszó kereső eszközöket, hogy kitaláld, milyen nevet is kellene adnod nekik, de javíthatod helyezésüket úgy is, hogy további címkéket adsz hozzájuk, mint a város, a végén pedig valamit, ami aktivitásra szólít. A leírás legyen olyan részletes, amennyire csak lehet, tartalmazzon linkeket a weboldaladhoz, közösségi média csatornáidhoz, valamint telefonszámot is, amin közvetlenül el tudnak érni. Válaszolj a kommentekre, arra is, ami pozitív, de fontos, hogy a negatív véleményeket se hagyd figyelmen kívül.
Pinterest – kreatív, érdekes táblák
A Piterest is egy olyan közösségi média csatorna, ami nem kap elég elismerést, pedig nagyon is játékban van. Ez a felület is főként képek (pinek) megosztására szolgál, amihez linket is adhatsz.
- Készíts egy nagyszerű profilt a hotelnek, így láthatod ki követ téged és a táblákat, témákat.
- Legyenek saját tábláid: A Pinteresten a pineket táblákba rendezik, amik lényegében olyanok, mint a személyes kategóriáid, amivel csoportosíthatod a pinjeidet. Általában a felhasználók bizonyos táblákat követnek, vagy profilokat.
- Tehetsz közzé képeket a hotelről, szállodáról linkkel a weboldaladhoz valamelyik népszerű táblába, de saját táblát is készíthetsz.
Néhány példa táblákra, amiket létre hozhatsz:
- Kastélyszállók
- Utazási tippek
- Ételek és italok
- Érdekes látnivalók, úticélok
Hotelként mit kellene posztolnod Pinterestre?
Ha a Pinterestre a hotel közösségi média marketing csatornájaként gondolunk, lássuk, mit tehetsz:
- Mutasd meg a hoteled, szállodád legszebb részeit, leglátványosabb szolgáltatásait
- Tegyél közzé képet mindenről, ami egyedivé teszi a helyet, a látnivalóktól kezdve, a sétaútvonalakon át, a városról készült képekig
- Emeld ki, hogy az emberek miket tudnak a hotel közelében csinálni (csinálhatsz egy külön táblát ehhez)
- Mutass képeket a látványos, ínycsiklandozó fogásokról, reggeliző asztalról (#foodporn)
- Próbálj segítő, hasznos tanácsokat adni a vendégeknek
Influencerek
Az influencer marketing hotelek esetében is nagyon fontos.
Kik azok az influencerek?
Olyan ember, akinek megvan az ereje, hatalma ahhoz, hogy hatással legyen a követői vásárlási döntéseire, a hitelessége, tudása, pozíciója vagy kapcsolatai miatt, hiszen hírnevet épített, egy bizonyos témában. Ebben a témában pedig rendszeresen posztol a közösségi média csatornáin. Így tesz szert sok, igen aktív követőre, akik nagyon is figyelnek az adott személy nézeteire, adnak véleményére. Hotelek szempontjából olyan influencereket kell megkeresni, akik valamilyen formában kapcsolódnak az utazáshoz és a vendéglátáshoz.
Influencer marketing hotelként
Kezdésként találd meg a megfelelő influencert és próbáld meggyőzni arról, hogy reklámozzon téged, cserében természetesen felajánlasz valamit (gyengébb szezonokban különösen ajánlott ezzel foglalkozni!). Csinálj képeket és videókat, amikor nálad tartózkodik, de ahogy sikerült megegyezned egy influencerrel, készítened kell egy marketing tervet, amiben premarketing és postmarketing ötletek is vannak. Később ezeket használd a közösségi média posztjaidban.
Tripadvisor – Növeld a vélemények számát a hoteledről
Ez a felület egyre népszerűbb lett az évek folyamán. Így jelentős részét képezi a hotelek közösségi média marketingjének. Az utazók, szálláskeresők arra használják, hogy eldöntsék hova menjenek, hol szálljanak meg és miket látogassanak meg. Ha nem megfelelően jelensz meg ezen az oldalon, akkor kicsi az esélye, hogy téged választanak.
Hogyan marketingelj itt?
Minden hotel megadhat egy leírást, az ajánlott szolgáltatásokat és mindent, ami egyedivé teszi. Mindezt persze nagyszerű képekkel. Add meg, hogy milyen fajta szálláshely vagy és hogy mik a szolgáltatásaid legfőbb előnyei a vendégek számára.
- Szerezz több véleményt
- Az itt érkezett értékelések a foglalások számára is hatással vannak.
- Több értékelés = több foglalás = több bevétel
Tripadvisor Expressz Értékelő
Ez a program segít a hoteleknek több értékelést szerezni ingyen. Megkéri a nemrég kijelentkezett vendégeket, hogy értékeljék a hotelt, ezenkívül pedig beállítható automatikus emailek küldése is, valamint privát kérdőívek is küldhetők a segítésével.
Végül nézzünk meg néhány lényeges pontot, mi a hosszú távú sikerhez kell.
1. Legyenek erős céljaid
Miért kezdjen közösségi média marketingbe a hoteled? Biztos van néhány nyomós indokod, de a lényeg, hogy ezt a választ vagy okot átalakítsd céllá. Ha új vagy ezen a területen, az első célod az is lehet, hogy 10.000 fölé növeld a követőid számát. Ha már egy ideje foglalkozol vele, növeld a lead, konverziós arányt ezeken a felületeken keresztül.
2. Tüntesd fel a közösségi média oldalaidat
Nagyon fontos, hogy belinkeld a különböző oldalakat, és hogy a profilkép minden csatornán ugyanaz legyen.
3. Posztolás
Ha van egy nagyszerű tartalmad, azt sok közösségi média csatornán oszd meg, így egyébként kevesebb időbe is telik aktívan tartani a felületeket, az aktív csatornák pedig gyorsabban több követőre tesznek szert.
4. Legyél következetes
Nem kell feltétlenül minden nap posztolnod, de a posztolás gyakoriságának állandónak kell lennie. Ha rendszeresen posztolsz több embert érhetsz el, és az online jelenlét növelésével a weboldalad látogatottsága is nő.
5. Fizetett hirdetések előnye
A fizetett hirdetések a hotelek számára egy bónusz. Legyen egy költségvetésed és folyamatosan figyeld az eredményeket.
Összegezve tehát a közösségi média marketing a hotelek és szállodák számára többé már nem opció, hanem elengedhetetlen része az üzleti életnek. Ezek a stratégiák segítenek, hogy sokkal hatékonyabb legyen ezen eszközök használata. Ha megfelelően csinálod és nem sajnálod az időt a tervezéstől sem, ezek a közösségi média platformok nagyon gyorsan nagyszerű bevételi forrássá válhatnak!