1. Bevételkiesés közvetlen foglalások hiánya miatt
A több közvetlen foglalás általában több bevételt hoz a hotelek számára, mint az OTA-kon keresztül érkező foglalások. A Koddi egy 2015-ös tanulmánya szerint a vendégek 65%-a közvetlenül a szállodán keresztül foglal szobát, ha az árak megegyeznek, és 51%-uk továbbra is közvetlenül foglal szobát, még akkor is, ha az ár magasabb. A Triptease szerint a közvetlen foglalás előnyei közé tartozik a jobb ügyfélszolgálat és a szobabővítések nagyobb valószínűsége.
2. Magasabb lemondási ráták
Az OTA-k ingyenes lemondási politikája miatt a vendégek gyakran csak akkor mondják le a foglalást, ha jobb ajánlatot találnak. Ez a tendencia nehezíti a szállodatulajdonosok számára a pontos foglaltság előrejelzését és a készletek kezelését. Az OTA-n keresztüli lemondások aránya lényegesen magasabb, mint a közvetlen foglalásoké, ami további bevételkiesést okoz.
3. Árérzékeny vendégek elégedetlensége
Az OTA-kon keresztül érkező vendégek gyakran árérzékenyek, és ha a szolgáltatások nem felelnek meg az elvárásaiknak, hamarabb panaszkodnak. Az árérzékeny vendégek hajlamosak kevésbé elnézőek lenni, ha a szálloda nem nyújtja azt az élményt, amit vártak, ami negatív értékelésekhez és alacsonyabb vendégelégedettséghez vezethet.
4. Hűséges vendégek magasabb költekezése
A hűséges vendégek rendszeresen visszatérnek és több pénzt költenek az ingatlanban. A Gallup szerint a hűséges vendégek 46%-kal többet költenek, mint az első látogatók, míg az Adobe adatai szerint a fogyasztók 67%-kal többet költenek egy ismert márkára.
5. Korlátozott vendégkapcsolatok
Az OTA-kon keresztül érkező vendégek esetében a szállodák gyakran nem kapnak elegendő adatot a vendégekről, ami megnehezíti a személyre szabott élmény nyújtását és a hűség kialakítását. Az adatok hiánya miatt elmaradhatnak az előzetes felmérések, az emlékeztetők és az utólagos kapcsolattartás is.
6. Korlátozott irányítás a vendégélmény felett
Az OTA-kon keresztül történő foglalások esetén a szállodák kevesebb befolyással rendelkeznek a vendégélmény felett. Az ingatlan adatai ugyanúgy jelennek meg, mint a többi szállodáé, ami zavaró lehet a vendégek számára. Az OTA-k felhasználói által generált tartalmak gyakran nem pontosan tükrözik az ingatlan valóságát, ami csalódáshoz vezethet a vendégek részéről.
Összegzés az OTA-król
Az OTA-foglalások rejtett költségei jelentős terhet róhatnak a szállodádra, de az OTA-k még mindig fontos szerepet játszanak a vendégek szerzésében és az expozíció növelésében. Mérlegeld az OTA-kon keresztüli foglalások előnyeit és hátrányait, és hozz stratégiai döntéseket a hosszú távú siker érdekében.