A hotel marketing stratégia 11 legfontosabb lépése

Főoldal > A hotel marketing stratégia 11 legfontosabb lépése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A hotel marketing stratégia 11 legfontosabb lépése
2021/01/05
Puskás Rékka

A mai világban a látogatók többsége először az online térben keres rá a szállodákra és egyéb szolgáltatásokra. Jó online marketingstratégia segítségével el lehet érni a potenciális vendégeket. A vendégek először online tájékozódnak, közösségi oldalakon vagy organikus keresőmotorokon, mint például a Google, így aztán kiemelten fontos ezeken a platformokon való láthatóság. Íme a 11 legjobb hotel marketingstratégia, melyet a legjobb eredmény elérése érdekében érdemes alkalmazni.

1. Legyen megtalálható a hotel a Google-on

 

Az internet előtt az emberek az üzleti információk keresésére az úgynevezett „sárga oldalakat” használták, mely egy könyvtár volt, ami mindenféle üzleti tevékenységeket bejegyzett a vízvezeték-szerelőtől a tisztviselőkig. Manapság már az internet és a keresőmotorok által egy egészen más módon történik a tájékozódás – napjainkban mindenki arra törekszik, hogy a vállalkozása be legyen jegyezve a Google-ba.

Alapvetően a foglalás előtt a vendégek rá szoktak keresni az adott szállásra az interneten, vagy csak általánosságban a Google segítségével keresik meg a tökéletes hotelt. A létesítményektől kezdve a csillagkategóriákon, az értékeléseken és véleményeken át egészen az árkategóriákig mindennek utána néz a legtöbb látogató. Épp ezért fontos ellenőrizni, hogy az adatok, elérhetőségek jól legyenek feltüntetve, ugyanis a pontatlanság negatívan befolyásolja a keresési eredményeket és a foglalási folyamatokat.

 

2. Legyen a hotelnek saját weboldala

 

Egy hotel online marketingstratégiájának következő fontos lépése a saját weboldal készítése, és itt nem olyan weboldalra kell gondolni, ahol néhány rossz fotó és pár sornyi tartalom található. A weboldalnak azt kell megmutatnia, milyen kényelmet tud biztosítani, milyen szolgáltatások emelik ki a többi szálloda közül, milyenek a szobák, az elhelyezkedés, egyszóval mindennek szerepelnie kell.

 

Manapság a vendégek egyszerűen és gyorsan szeretnek foglalni, ezért is fontos a weboldal mobil optimalizálása, ami növeli a foglalási beáramlást és maximalizálja a bevételtermelést. A most készülő weboldalt a legjobban kell optimalizálni, hiszen a végcél az, hogy megjelenjen a legnépszerűbb keresési eredmények között, ehhez pedig jó SEO-ra van szükség.

 

3. SEO – a weboldalak gerince

 

A SEO a keresőmotorok optimalizálását jelenti. A megfelelő SEO használatával a keresőmotorok rangsorolják a hoteleket, ezáltal áttekinthetőséget biztosít a szállodáknak. A legnépszerűbb keresési eredmények között megjelenő szállodák többet fektetnek be SEO-ba.

 

A helyi SEO a vállalkozás láthatóságára összpontosít a helyi keresési eredmények között. Ez azt jelenti, hogy ha valakinek van egy szállodája például Siófokon, akkor a helyi SEO folyamatosan a hotelre összpontosít, hogy a „szállodák a közelemben” vagy a „hotelek Siófokon” eredményekben benne legyen.

 

4. Hirdetések és további hirdetések

 

A SEO után következnek a metakereső motorok, azaz a Google Hotel Ads, a TripAdvisor és a Trivago. Ezeken a metakereső motorokon való felsorolás nem csak a láthatóságot, hanem a márka értékét is növelik. Fontos, hogy az oldalnak nyitottnak kell lennie a közvetlen foglalások fogadására – minél több közvetlen foglalás érkezik be, annál jobban fellendül az üzlet is. A Facebook-hirdetések a legolcsóbb módja a több vendég bevonzására, a Remarketing hirdetések pedig lehetőséget adnak arra, hogy a hotel a reflektorfénybe kerüljön, megcélozva azokat az embereket, akik már meglátogatták a webhelyét. Emiatt nagyobb az esély rá, hogy ismét felkeressék ugyanazt a webhelyet és ott foglaljanak.

 

5. Közösségi média

 

A közösségi média platformokon való jelenlét, mint a Facebook, az Instagram, vagy a Youtube manapság nem újkeletű dolog. A hotel online marketingstratégiájában azonban arra van szükség, hogy ez a legjobban és a legnagyobb mértékben ki legyen használva. Ráadásul ezeken a platformokon való megjelenés az egyik leghatékonyabb megközelítése a követői elkötelezettség fokozásának.

 

6. Videók

 

A különböző információkat akár videó formájában is érdemes lehet a látogatók elé tárni. Bármely hotel galériájának ellenőrzése során videóhirdetések kerülnek elő a webhelyen. Ezek a videók 360 fokos képet mutatnak a szállodákról, magukba foglalják a hotel minden aspektusának széles látószögű rögzítését, például az előcsarnokot, a belső tereket, vagy a wellness részleget.

 

A hotelek olyan videókat készítenek, amelyek bemutatják a COVID-19 utáni higiéniai óvintézkedéseket. A videó betekintést nyújt a megelőző intézkedésekbe, mint például a mindennapos szállodai fertőtlenítések, mielőtt belépne a szállodába a személyzet hőmérsékletének ellenőrzése, maszkok, kesztyűk és fertőtlenítők használata a személyzet által stb.

 

A YouTube SEO a videók, csatornák vagy lejátszási listák optimalizálásának folyamata, hogy minél magasabb helyezést érjen el a releváns keresési eredmények között. Ebben benne vannak a videók szöveges kontextusai is, mint a metaleírás, a címekben szereplő kulcsszavak, vagy épp a hashtagek. A hangsúly leginkább a kulcsszavakon van, mivel a rendszer képeket és videókat nem tud olvasni. 

 

7. Email marketing

 

Ma az emberek általában alábecsülik az e-mail marketinget. De a szállodák hatékonyan és eredményesen használhatják, ha akarják. Tulajdonképpen az e-mailek jelentik a legjobb kommunikációs módot mind üzleti, mind személyes életünkben. Az e-mailes marketing segítségével kapcsolatba lehet lépni a vendégekkel azáltal, hogy megkapják az érkezés előtti e-maileket, ami útmutatást ad nekik a költségvetésnek megfelelő legjobb szolgáltatások kiválasztásáról. Ez pedig segít abban, hogy megmaradjon a kapcsolat a vendégekkel azután is, hogy távoznak a szállodából. Ugyanígy felhasználhatók a foglalási visszaigazoló e-mailek is a vendégei megszólítására, akik már lefoglalták a szobát.

 

8. Influenszer marketing

 

Az influenszer marketing egy olyan eszköz, amelyet a hotel használhat, ha nagy közönséget akar bevonzani. A szállodák kapcsolatba lépnek egy influenszerrel, aki képes befolyásolni mások vásárlási döntéseit. Ez egy egyszerű lehetőség a szállodák számára, mivel a befolyásolók segíthetnek abban, ha az általuk preferált közösségi média csatornákon közzéteszik a hotelt és bekapcsolhatják követőiket a hozzá tartozó blogba.

 

9. Blog

 

A szállodai blogolás kiváló lehetőség arra, hogy a hotelek kihasználják ezt a közeget. Lehetőséget kínál arra, hogy kibővítse a témákat, és vonzza a hasonló gondolkodású olvasókat, azaz a vendégeket. A blogolás remek eszköz: nemcsak mély ismereteket nyújt egy adott témáról a látogatók számára, hanem arra is ráveszi őket, hogy mélyebben tanulmányozzák az adott szálloda szolgáltatásait.

 

Az utazási blogok az utazók köreiben igen népszerűek. Legyen hátizsákos utazó vagy vándor baráti társaság, mielőtt bármilyen kalandba belevágna, előbb mindenki tájékozódik. A legjobb információforrások a helyi városnézéssel kapcsolatos információkat kiemelő blogok. A szállodák többsége brosúrát vagy tájékoztatót készít, amely segítséget nyújt a vendégeknek az ilyen információkkal.

 

10. Chatbotok

 

A chatbotok az utóbbi időben egyre népszerűbbek a vendéglátásban. Nemcsak a konverziókban segíthetnek, hanem javíthatják márka hírnevét is. Ennek eredményeként ez növeli a bizalmat és az elkötelezettséget a leendő vendégekkel szemben. A chatbotok javítják a kommunikációt, az embereket ráirányítják a foglalásra, biztosítják a rendelkezésre állást 0-24-ben a hét minden napján, és újra kapcsolatba lépnek azokkal a látogatókkal, akik elhagyták a foglalásaikat.

 

11. Online hírnév fenntartása

 

El kell fogadni a tényt, hogy a szállodaipar a vendégek elégedettsége körül forgott a múltban, a jelenben és a jövőben is. A negatív visszajelzés ugyanannyira értékes, mint a pozitív, hiszen fontos tudni azokról a dolgokról is, amelyek elégedetlenségre adnak okot. Ezen felül az online vélemények nagyon fontosak – minden vendég megnézi ezeket az értékeléseket, mielőtt arról dönt, hogy foglal-e. Ezért aztán az online hírnév megőrzése a hotel online marketing egyik fontos szempontja. 

Hotel marketing stratégia Hotelek, szállodák Online marketing Online marketing hoteleknek Szálloda marketing



Hírek, szakmai cikkek a szállodai marketing világából

Minden, amit az online marketingről tudni kell a hoteleknek, szállodáknak! Hasznos tippek az online marketing eszközök használatáról és hatásairól a turizmus és vendéglátás területén.

Közösségi média marketing hoteleknek

Szállodát, hotelt irányítasz, de nem foglakoztál eddig a közösség felületekkel, vagy úgy érzed valamit rosszul csinálsz, mert nem jönnek az eredmények? Mi segítünk neked, hogy sikeresen használd a különböző platformokat, hogy még több vendéget szerezz! - Szakmai tanácsok a social média használatával kapcsolatban

Online marketing tanácsok szállodák, hotelek számára

Segítünk megtanulni és átlátni az online marketing lényegét és szerkezetét. Ismerd meg te is alaposabban az online marketing különböző területeit, folyamatait annak érdekében, hogy minél több látogatód és vendéged legyen.

Szerezz több jutalékmentes foglalást

Megtudhatod, hogy mit kell tennie a szállodáknak, hoteleknek annak érdekében, hogy minél több foglalás történjen a saját weboldalán, ezzel minimalizálva a kifizetett jutalékot a szállásfoglaló portálok részére és a lehető legtöbb profitra tegyenek szert!

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!